Oglašavanje u maloprodaji je nešto što svaki brend mora da savlada ukoliko želi da bude uspješan. Kada su potrošač već u radnji, kako ćete da ih privolite da uđu u interakciju, ili da na kraju i kupe, vaš proizvod.
Odgovor leži u vašem POS marketingu.
Ukoliko uspijete da na efikasan način doprete do kupaca u prodavnici, možete da povećate prodaju bez velikog povećanja budžeta. Marketing na mjestukupovine može da bude ključ za jednostavno i lako poboljšanje performansi vašeg brenda u maloprodaji, u odnosu na konkurenciju.
Šta je marketing na mjestu prodaje?
Mjesto kupovine je definisano kao bilo koji dio prodavnice gdje kupac stupa u interakciju sa vašim proizvodom. Razni displeji postoje odvojeno od standardnih polica između kojih kupci prolaze, efikasno ubacujući proizvod u put kupca kroz prodavnicu.
Mjesto kupovine vs mjesto prodaje
Uobičajena zabluda je da se mjesto kupovine odnosi samo na prostor unutar prodavnice gdje se vrši prenos novca za robu, kao što je kasa. Mjesto kupovine može da bude znatno šire od toga i, zapravo, predstavlja cijelu prodavnicu. Linija ispred kase obično se naziva „prodajno mjesto“,njer je u tom trenutku kupac predao svoj novac i završio prodaju. Često se ova dva izraza koriste naizmjenično, ali prodajno mjesto smatrajte užim načinom sagledavanja mjesta kupovine.
Prema ovoj definiciji, marketing na mjestu kupovine može da se shvati kao marketinški ili mencherdaising materijal koje brend nudi maloprodavcima kako bi pospješio svoju prodaju u radnji, ili bilo koji materijal koji je uključen uz proizvod, da ga prati tamo gdje je izložen, bez obzira na
Šest benefita koje donose POS materijali
Efektni POS materijali imaju mnogo prednosti u radnji, i mogu da pomognu i trgovcima i potrošačima da zavole vaš brend. Pokazalo se da ovi materijali mogu da povećaju prodaju u radnji i do 20%. Evo šest glavnih prednosti efikasnih POSm:
- Hvata pogled potrošača
Poznato je da se potrošači u radnjama kreću brzo, odnosno da prolaze pored polica tražeći jednu određenu stvar. Samo pakovanje, koliko god bilo privlačno ili vizuelno dopadljivo, često je premalo da bi utjecalo na kupca bez male pomoći. Ovdje vaši displeji stupaju na scenu.
Korištenje većih medija, kao što su kartonski displej ili viseći natpisi za policu, prati vaš proizvod, povećava šanse da ga kupac primijeti.
2. Dopuna za pakovanje
Imate izvrstan proizvod i želite to da iskomunicirate sa što većim brojem ljudi. Mnogo toga možete da kažete, ali teško je da sve to stane na malu etiketu ili kutiju. Uključite displeje. Osim što će vaš brend lakše uočiti, oni vam omogućavaju više prostora za bolju edukaciju kupaca o jedinstvenoj vrijednosti koju vaš proizvod nudi.
POS materijale možete da iskoristite da pružite dodatne informacije o proizvodu, koje se ne uklapaju u vaše pakovanje, ili jednostavno za poboljšanje dizajna vašeg branda pri brendiranju.
3. Strateško lociranje brendova
Displeji su često samostojeći ili kao dodaci koji mogu da se postave na krajeve polica. Ovo i vama i vašem prodavcu daje mnogo više fleksibilnosti u pogledu toga gdje da stavite proizvod. Vaš proizvod više ne mora da bude stisnut u uglu, negdje na dnu police, već umjesto toga može da bude tačno u sredini vrlo prohodnih područja u radnji.
Ovo je, također, odličan način da pozicionirate vaš brend uz neki komplementarni proizvod, sa kojim obično može da se koristi, iako tradicionalni prostor na policama nije dostupan na tom mjestu.
4. Pomaže prodavcu da proda više proizvoda
Opšta borba za brendove osigurava da se njihovi proizvodi efikasno prodaju u maloprodaji. Ovo je, međutim, ograničeno time koliko trgovac dobro poznaje vaš brend, i koliko prostora i vremena mogu da posvete svakom od mnogobrojnih brendova kojima nude usluge oglašavanje. Obezbjeđujući displej uz vaše proizvode, u mogućnosti ste da diktirate tačno kako želite da vaš brend bude reklamiran u radnji, štedeći i sebe i trgovca velikih problema.
5. Isplativiji su
Oglašavanje vašeg brenda na većini medijskih platformi uvijek je skupo. Displeji na mjestu prodaje kao što su posteri ili vobleri, način su na koji možete da kažete sve ono što biste rekli u magazinu ili na bilbordu za djelić cijene. Čak možete i da koristite iste oglase ili poruke, samo ih jednostavno prilagodite da se uklope na poster ili kartonski displej. Kao bonus, lakše je da ciljate relevantnu publiku, na koju vaše oglašavanje može da djeluje istog trenutka.
6. Cilja impulsivne kupce
Mnogo je lakše namamiti potrošače da kupe vaš proizvod, ako su oni već u radnji sa namjerom da nešto kupe. Pametni oglas će vjerovatnije da ima veći efekat, ukoliko osoba koja ga gleda ima priliku da taj proizvod i kupi na licu mjesta.
Ako su kupci već u kupovini, postoje veće šanse da će u korpu da ubace i nešto novo. Veliki broj kupovina je često neplaniran, naročito kada su u pitanju prehrambeni proizvodi i pića, što znači da efektan marketinški materijal i oglašavanje na mjestu prodaje može da ima veliki utjecaj na prodaju.
Primjeri efikasnih POS materijala
Vobleri su viseće oznake ili znakovi koji promovišu vaš proizvod na polici. Ovo je veoma jednostavan i jeftin način da navedete privučete ka vašem proizvodu. Korisni su iz mnogo razloga, uključujući:
- Lako upadaju u oči potrošaču
- Omogućuju da se vaš brend izdvoji na polici
- Ističu promocije
- Edukuju kupca o vašem proizvodu
Žičane/kartonske korpe se obično koriste za proizvode koji su u malim pakovanjima i koje bi potrošači možda željeli da zgrabe u većem broju. One su uobičajene za slatkiše ili slane grickalice, jer su korisne za skladištenje i prodaju velikih količina.
Njihova velika prednost je u tome što mogu da stoje samostalno i mogu strateški da se postave tako da budu vidljive, ili da može sa njima da se ostvari interakcija, iz svih uglova. One su, također, odlična prilika da projektujete imidž vašeg brenda na veću površinu i da postane kreativni u načinu na koji to radite.
Samostalni displeji su veoma dobro rješenje iz više razloga. Kao što smo već napomenuli, omogućuju vam veću fleksibilnost kada je u pitanju lokacija vašeg proizvoda u radnji, a uz to su i veoma laki za implementaciju. Budući da su obično napravljeni od kartona, odlična je prilika da postanete kreativni i eksperimentišete sa nekim oblicima ili dizajnom koji privlače pažnju, poput izrade ogromne verzije vašeg proizvoda.