Izgled i oprema radnje u funkciji funkcionalnosti

Pripremila: Ana Filipović

Na današnjem, izrazito konkurentnom maloprodajnom tržištu, potreban vam je efektan dizajn vašeg objekta koji privlači nove kupce i tjera ih da se iznova vraćaju. Ukoliko se spremate da započnete novi biznis u trgovini, ili jednostavno želite da pospješite postojeći, pravo je vrijeme da razmislite kako izgled, oprema i natpisi u vašoj radnji mogu da izgrade vaš brend, ili da pomognu u njegovom jačanju, i da povećaju prodaju.

Brojni konsultanti za maloprodajni dizajn kombinuju kreativne i poslovne vještine kako bi komercijalnim prodavnicama ponudili usluge unutrašnjeg uređenja, kao i industrijskog i grafičkog dizajna.

Međutim, u zavisnosti od budžeta koji imate na raspolaganju, možete da koristite osnovne principe u uređenju svog maloprodajnog objekta koji će vam pomoći da povećate prodaju.

Dobar maloprodajni dizajn privlači kupce u vašu radnju i ohrabruje ih da ostanu u njoj duže, da vide više i kupe više. Principi i tehnike prikazani u ovom tekstu mogu da vam pomognu da dizajnirate konkurentski maloprodajni prostor.

Izgled radnje i oprema

Izgled vaše radnje i oprema kreiraju promotivni prostor u kojem možete da predstavite svoje proizvode i da stupite u kontakt sa svojim potrošačima. Ukoliko dizajn vaše prodavnice kreirate kako treba sada, to će vam pomoći da privučete mušterije i da povećate prodaju proizvoda u budućnosti.

Tip proizvoda koji prodajete odredit će vrstu dizajna objekta koji odaberete. Ovi savjeti će vam pomoći da na najbolji način iskoristite izgled i opremu u vašoj radnji (kao što su police, ormarići i osvjetljenje)

Odabir izgleda radnje

Postavite police i rafove kako biste optimizovali protok potrošača kroz radnju. Popularni obrasci rasporeda uključuju:

·      rešetke – korištenje vanjskih zidova prodavnice za stvaranje malih proporcionalnih prostora za izlaganje u prodavnici;

·      geometrija – postavljanje displeja i rafova pod nepravilnim uglovima, kako bi kupci bili iznenađeni i angažovani;

·      dijagonale – korištenje dijagonalnih staza i zidova sa ekranima kako bi se ohrabrio protok potrošača kroz cijelu prodavnicu i kako bi se povećala vidljivost, kako kasira tako i samih potrošača;

·      uglovi – korištenje uglova same opreme kao i zidova, kako bi se poboljšao protok potrošača i kreirao vrhunski maloprodajni prostor.

Odaberite layout koji vaš budžet može da izdrži, imajući u vidu vaše targetirano tržište i vrstu proizvoda koje izlažete. Naprimjer:

·      neka vam prioriteti budu funkcionalnost i jednostavno kretanje potrošača, ukoliko prodajete robu široke potrošnje, kao što su osnovne životne namirnice;

·      povećajte vizuelni utjecaj i preglednije kretanje kupaca, ukoliko prodajete vrhunske proizvode, kao što su nakit i luksuzni pokloni;

·      koristite izložbeni prostor kao skladište (naprimjer, palete proizvoda na podu radnje, a ne u skladištu) i udovoljite lakšem kretanju kupaca, ukoliko prodajete računarsku opremu.

Korištenje odgovarajuće opreme i osvjetljenja

Odaberite opremu u skladu sa proizvodima koje prodajete. Naprimjer, možda biste mogli da se opredijelite za:

·      staklene police kako biste istakli vrhunske i luksuzne proizvode;

·      drvene police za prezentovanje tradicionalnih proizvoda;

·      plastične ili metalne police za profilisanje korisnih proizvoda.

Koristite opremu i osvjetljenje kako biste pospješili vidljivost svojih proizvoda. Naprimjer:

·       koristite opremu za fokusiranje, kao što su reflektori i stakleni ormarići, kako biste istakli vrhunske proizvode

·       postavite police na jednakim, ali dobro raspoređenim visinama, kao biste stvorili simetričan i uređen raspored koji vaš kupac može lako da prati;

·       uvjerite se da oprema u vašoj radnji odgovara vašoj ciljnoj grupi – naprimjer, ako prodajete proizvode za djecu, dizajnirajte displeje u nivo dječijih očiju.

Uzimanje u obzir funkcionalnih zahtjeva

Uvjerite se da dizajn vaše prodavnice uzima u obzir funkcionalne zahtjeve vašeg poslovanja i kupaca. Naprimjer:

·       održavajte vašu radnju čistom, uređenom i dobro organizovanom – nemojte da gomilate opremu u njoj, kao ni da natrpavate proizvode;

·       mijenjajte opremu redovno i rotirajte vaše zalihe – redovno preuređivanje prodavnice pomaže vam da je održavate čistom, organizovanom i “svježom”;

·       ukoliko je u pitanju manji objekat, obezbjedite da se proizvodi jasno vide sa kase, kako biste smanjili krađe. Ukoliko je objekat veliki, pa to nije moguće, obavezno postavite kamere;

·       spriječite klizanja i padove uzimajući u obzir zahtjeve za zdravlje i bezbjednost na radu;

·       neka vaša radnja bude prijemčiva i ljudima sa invaliditetom ili sa dječijim kolicima tako što ćete da obezbijedite rampe, rukohvate, liftove, široke prolaze, kao i opremu za zvuk i zvučne sisteme.

Maloprodajni oznake

Maloprodajne oznake vam pomažu da izgradite vaš brend ili da ga ojačati, a doprinose i rastu vašeg poslovanja. Spoljni natpisi daju potencijalnim potrošačima osjećaj da li bi trebalo da uđu u vašu radnju, a unutrašnji mogu da uvjere mušteriju da kupi neki od proizvoda iz vaše radnje.

Oznake bi trebalo da budu dobro isplanirane i da pričaju dosljednu priču o vašoj prodavnici, o vašem poslovanju i o vašem asortimanu. Vaše maloprodajne oznake bi trebalo da promovišu vaš brend. Ovi savjeti će vam pomoći da dizajnirate, osmislite i realizujete natpise koji privlače pažnju vaših mušterija.

Spoljni natpisi

Dobro dizajnirani spoljni natpisi poboljšavaju vašu sliku i utjecaj. Razmislite o ulaganju u stručne savjete ili profesionalno dizajnirane natpise. Trebalo bi da:

·       odaberete dizajn, boju i temu za vaš spoljni natpis koji ćete dosljedno da koristite i u čitavoj unutrašnjosti radnje i u marketinškim materijalima;

·       održavajte spoljni natpis čistim, urednim i neoštećenim;

·       ne dozvolite da vaš eksterni natpis blokira pogled potrošačima u vašu prodavnicu – vaši potrošači treba da imaju jasan pogled u vašu radnju koji treba da ih zaintrigira ili da ih primami;

·       potražite savjet vaših lokalnih vlasti ukoliko planirate da postavljate spoljni natpis – propisi o natpisima su u nadležnosti lokalnih organa.

Unutrašnji natpisi

Koristite svoj interni natpis kako biste prenijeli poruku o vašoj prodavnici i o proizvodima, i održavajte ga u skladu sa spoljnim natpisom. Trebalo bi da:

·       koristite oznake za smjer i markere proizvoda kako biste svojim kupcima pomogli da lako pronađu proizvode. Dobra signalizacija dopunjuje dobru korisničku uslugu;

·       dajte jasne i specifične komande na svojim natpisima – naprimjer: “Pogledajte proizvode na sniženju ove sedmice”, “Ovdje pronađite svojih 5 omiljenih proizvoda”;

·       selektivno koristite oznake proizvoda kako biste prenijeli kratku, informativnu i privlačnu poruku za vaše vrhunske proizvode – naprimjer: “Tibetanci stoljećima koriste ovaj proizvod kao eliksir mladosti”;

·       koristite vaša istraživanja tržišta da ispričate potrošačima stvari koje želite da znaju o vašim proizvodima – naprimjer: “70% potrošača više voli proizvode domaćih proizvođača”;

·       redovno oblikujte natpise u cijeloj prodavnici.

Stručni savjeti o dizajnu maloprodaje

Profesionalni dizajneri maloprodaje, vizuelni merchandiseri i planeri mogu da vam pomognu da kreirate efikasnije dizajne za vašu prodavnicu. Iako to, možda, izgleda kao finansijski trošak na početku, efikasan i zanimljiv dizajn vaše radnje pomoći će vam da povećate prodaju u budućnosti. Intenzivna maloprodajna konkurencija zahtijeva od kompanija da dizajniraju maloprodajne prostore svojih prodavnica na način koji ih izdvaja.

Efektan dizajn maloprodajnog objekta zahtijeva kreativnost, inovacije i poslovnu pamet – jedinstvenu kombinaciju vještina koje nisu uvijek na raspolaganju vlasnicima maloprodajnih kompanija. Tu na scenu stupaju brojne savjetodavne kompanije, one koje se bave proizvodnjom najrazličitije opreme, koje se bave osvjetljenjem i muzikom u radnjama i sl., a koje trgovcima mogu da ponude svoje proizvode i usluge, na obostrano zadovoljstvo.