NielsenIQ: Prodaja mineralne vode u BiH doživljava oporavak

Kategorija vode, prema NielsenIQovoj klasifikaciji, obuhvaća sve vrste gaziranih i negaziranih mineralnih voda, te one mogu biti sa dodanim okusima, različitih veličina i pakovanja

Jeste li danas popili svojih osam čaša vode? Imate li naviku prakticirati minimalno preporučenu količinu vode u danu? Svi smo čuli ovakva pitanja, ali većini vjerovatno nedostaje navedena zdrava navika ispijanja vode u svakodnevnom životu.

Kategorija vode, prema NielsenIQovoj klasifikaciji, obuhvaća sve vrste gaziranih i negaziranih mineralnih voda te one mogu biti sa dodanim okusima, različitih veličina i pakovanja. Kategorija mineralnih voda je također jedan od primjera čija prodaja doživljava oporavak (rast količinske prodaje oko 17%), ali i nadmašuje prodaju otprije dvije godine za isto promatrano razdoblje.

Rimljani su prvi narod koji je prepoznao pogodnosti konzumiranja prirodnih voda, ali i korištenja istih za kupanje. Prevladavalo je mišljenje kako prirodne vode posjeduju ljekovita svojstva za čovjeka, a u 17. stoljeću se pojavila prva flaširana voda koja se u početku, zbog mišljenja o ljekovitim svojstvima, prodavala u apotekama do 1900. godine.

Na bh. tržištu, gazirane vode količinski zauzimaju 52% kategorije, a bilježe rast oko 10%. Negazirane vode imaju izraženiji rast nego cjelokupna kategorija, čak 25%.

Promatrajući kategoriju prema veličini pakiranja, najveći udio čine pakovanja 0,5L-2L sa 70% i povećanje količinske prodaje za 14%, dok najveći rast čine pakiranja do 0,5L sa preko 30%. Promatrajući kategoriju prema mjestu prodaje, ako gledamo količinski, skoro polovica prodaje se odvija u modernim formatima trgovine (49%), tradicionalnim 43%, a konvencionalnim kanalima 8%. Vrijednosno pak, najveći dio prodaje odlazi na tradicionalne formate (47%), moderne (39%) i konvencionalne (14%).

Kao i pića općenito, mineralna voda doživljava oporavak u odnosu na prošlu godinu, ali i blago nadmašuje prodaju otprije dvije godine, za 2%. Uz nadolazeće ljeto, relaksirane epidemiološke mjere, dijaspore u dolasku, očekivana je veća potražnja za kategorijom.