Potrošači širom svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikada prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobijeni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama. Love Index je otkrio kako “ljubavna ekonomija” raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu, od 11. do 14. februara, one su povećane za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.
Podaci za BiH pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja tokom sedmice u znaku Dana zaljubljenih porasla za 45 posto, a ukupni broj transakcija za 68 posto. Najviše trošimo na hotele, i to 39 posto ukupne potrošnje, što je rast od 40 posto od 2017. do 2019. godine. Broj transakcija u restoranima porastao je za 57 posto u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u BiH povećala se za 65 posto, a potrošnja na cvijeće za 92 posto.
U BiH znatno raste i broj online transakcija, i to za 74 posto uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine, te udio beskontaktnih transakcija sa 17 posto transakcija u 2017. na 48 posto u 2019. godini.
“Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervisati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupnji avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid u to kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“,saopštili su iz kompanije Mastercard.
Studija također objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje širom svijeta, uključujući i našu zemlju. Tako trend poklanjanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupnja avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine potrošeno je 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo dva posto u posljednje tri godine.
Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima porastao je za 32 posto, pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.
Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast, samo tri posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo šest posto.
Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupnje s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije, i to veliko povećanje od 175 posto od 2017. godine