Japanske brodarske kompanije traže način da smanje svoju zavisnost od Sueckog kanala. Nakon nesreće broda Evergreen, kompanije istražuju alternativne pravce povezivanja istočne Azije sa ključnim evropskim tržištima.
Potraga za novim pomorskim putevima uslijedila je nakon nesreće broda Evergreen, u vlasništvu jedne japanske kompanije, koji je u martu zapeo u kanalu manje od nedjelju dana, čime je prekinut jedan od ključnih pomorskih puteva.
Više od mjesec dana nakon incidenta u Sueckom kanalu, još se osećaju njegove posljedice, a pitanje broda Evergreen još nije riješeno.
”Vrlo je razuman potez japanskih kompanija da barem pregledaju alternativne rute, iako moraju da budu svjesni da svaka od njih također ima nedostataka”, rekao je profesor saobraćajne politike i sistema Jošicugu Hajaši. Prema njegovom mišljenju, moguća su tri puta, četvrti je u fazi izrade.
Prva opcija je putovanje oko Rta dobre nade u Južnoj Africi, što je bio uobičajeni put između Azije i Evrope do izgradnje 193 kilometra dugog Sueskog kanala u novembru 1869. Glavni nedostatak rute je što je mnogo duža i stoga skuplja od ostalih.
Rusija, također, snažno favorizuje Transsibirsku željeznicu za prevoz tereta. Infrastruktura je već uspostavljena, iako neki sumnjaju u pouzdanost ruske željezničke infrastrukture. Ruski predsjednik Vladimir Putin je 2018. potpisao izvršnu naredbu u kojoj se navodi da bi vrijeme za prevoz brodskih kontejnera željeznicom od ruskog istoka prema zapadu trebalo da se smanji na sedam dana.
Jedna od japanskih kompanija počela je da koristi Transsibirsku željeznicu za teret u januaru i vrlo je zadovoljna: za prevoz su potrebne dvije sedmice manje nego morskim putem, a avio prevoz košta pola.
Profesor Stiven Nagi s Međunarodnog hrišćanskog univerziteta u Tokiju ističe da postoje prepreke alternativnim putevima rizika: Arktički put nije dostupan tokom cijele godine, a Transsibirska željeznica jednostavno ne može da podnese količinu tereta. Ističe i da bi Rusi i Kinezi željeli da se spomenuti pravci pojačaju, ali s druge strane, to bi zakomplikovalo odnose Japana sa Sjedinjenim Državama.