U Sarajevu održan 6. FMCG RETAIL Summit

Dana 5. marta 2020. godine, pred više od 400 učesnika, uspješno je reliziran šesti po redu FMCG RETAIL Summit.

Ova prestižna, cjelodnevna konferencija – koja okuplja predstavnike vodećih FMCG kompanija, dobavljača, proizvođača i trgovaca obuhvatila je i pružila znanje, prakse i istraživanja iz četiri značajne kategorije: Inspiracija, trendovi, ključne promjene za uspjeh konvencionalne trgovine i pogled CEO na izazove i perspektive FMCG industrije.

Konferenciju je zvanično otvorio predstavnik organizatora, glavni urednik In Store Magazina, g-din Rešid Muratović, koji je poručio:

– Industrija roba široke potrošnje itekako je važna za naše tržište i razvoj zemlje, te kao takva zaslužuje ovakav događaj. Želimo ostati u trendu, educirati i motivirati domaće kompanije i brendove o tome kako napraviti iskorak i kako postati regionalno uspješan.

Kada je riječ o inspiraciji, fokus današnje konferencije bila je inovacija iz kompanije Philip Morris – brand IQOS, kojim su svim prisutnim učesnicima približili trendove i rezultate koje je brend postigao u proteklom periodu, ali i poslali snažnu poruku ”The future is smoke free”. Ovom inovacijom i inspiracijom FMCG RETAIL Summit je i službeno proglašen kao IQOS friendly događaj.

O trendovima u FMCG industriji govorio je jedan od Keynote speakera današnje konferencije, Ray Gaul, koji ističe:

– U BiH, FMCG industrija se razvija veoma brzo i velike kompanije rastu – što je veoma pohvalno. FMCG summit je veoma značajan projekat. Potrebno je da se konstantno usavršavamo kako bismo se pripremili za budućnost. Također, neophodno je raditi i na razvoju digitalizacije, te naučiti komunicirati u različitim kategorijama.

U panelu koji je privukao najveću pažnju prisutnih sudjelovali su predstavnici vodećih i navjećih trgovačkih lanaca u BiH, Edin Ibrahimović – Izvršni direktor za biznis operacije (Bingo), Damir Šlosel – Direktor (dm drogerie markt BiH), Nihad Imširović – Direktor (Konzum BiH) i Ahmet Koštreba -Direktor (Mercator BH).

Govorili su o sve zahtjevnijim potrošačima, izazovima s kojima se susreću u prilagođavanju navikama potrošača, trendovima koji se nameću i kako oni utiču na opstanak tradicionalne trgovine, o robnim markama, dobavljačima, te FMCG industriji općenito. Istakli su da su trgovačke marke budućnost i da se svi zajedno trebaju pripremati za razvoj u tom smjeru. Pozvali su na sinergiju i poboljšanje odnosa retaila, da se zajedno suoče s izazovima i zajedničkim problemima, kao što je paralelni uvoz i svi drugi prijeteći faktori koji narušavaju zdravi razvoj i funkcionisanje trgovine.

Kupac je svima u fokusu i to se najviše i isticalo, te da će uraditi sve što je potrebno da se potrebe kupaca zadovolje na najbolji i najkvalitetniji način. Istakli su i činjenicu da politika u BiH stvara negativnu klimu i otežava razvoj industrije. Također, otežavajuće okolnosti jesu i radnici koji su sve manje motivirani i zainteresirani za odgovoran rad. Trgovci su obećali i to da će ostati uzorni kolektivi, što produktivniji, što kvalitetniji i da će maksimalno ulagati u rad sa zaposlenima.

Dodijeljeno je i posebno priznanje za doprinos FMCG industriji, koje je ove godine uručeno g-dinu Nihadu Imširoviću – direktoru Konzuma u BiH. U Konzum dolazi s pozicije direktora društva Klas d.d., Sarajevo na kojoj je zaposlen od 2016. godine. Riječ je o menadžeru koji već bio zaposlen u Agrokorovim kompanijama u Bosni i Hercegovini. Od 2012. do 2016. godine bio je direktor Zvijezde d.o.o. Sarajevo, a od 2007. do 2012. godine bio je na poziciji direktora sektora veleprodaje i logistike u Konzumu d.o.o. Sarajevo. Prije toga je menadžerske poslove obavljao i u Sarajevskoj pivari d.d. Sarajevo, gdje je bio izvršni direktor prodaje.

Nihad Imširović je završio Ekonomski fakultet Sarajevo, Univerzitet Sarajevo smjer Međunarodni i unutrašnji marketing.

– Zahvaljujem organizatorima na ovom događaju na kojem se osjećam fenomenalno i trebamo bar dva puta godišnje ovako da se družimo, dijelimo iskustva i ujedinimo u zajedničkim ciljevima. Hvala i mom timu, koji je 90% zaslužan za priznanje koje mi je danas dodijeljeno. Često im kažem da moraju biti bolji od najboljih, i pored svih prepreka sa kojima se susrećemo svaki dan, nemamo priliku pokazati ono najbolje što znamo, jer moramo da se ustručavamo i prilagođavamo, ali i u takvim uvjetima pravimo dobre rezultate. Rad, znanje i upornost se uvijek isplati i svima vama želim da u budućnosti budete na ovoj sceni”.

Pored priznanja za doprinos FMCG industriji, dodijeljena su i priznanja najboljim Category Managerima za 2019. godinu, i to: Svjetlana Todorović (Mercator), Iner Jamaković (Bingo), Irma Gušić (Konzum) i Edina Bezdrob (dm drogerie markt).

O razvoju trgovine, izazovima i perspektivama govorio je drugi Keynote speaker – Miodrag Borojević, Čan Upravnog odbora Fortenova Grupe (Ex Agrokor).

Govornici ove najveće i najprestižnije konferencije za trgovački sektor u BiH i regionu, predstavnici su najvećih FMCG kompanija i stručnjaci koji su podijelili svoja bogata iskustva, najbolje prakse i primjere koji će zasigurno biti inspiracija svim učesnicima za bolju i uspješniju FMCG budućnost, a oni su: Nedim Muratović (Phipip Morris), Ray Gaul (Keynote speaker), Darko Čavić (HL Display), Adi Turković (GS1), Emir Žunić (Info Studio), Višeslav Majić (Bisnode Group), Edin Ibrahimović (Bingo), Nihad Imširović (Konzum), Damir Šlosel (dm drogerie markt), Ahmet Koštreba (Mercator), Selma Kadić-Maglajlić (Copenhagen Business School i EFSA) i Miodrag Borojević (Fortenova Grupa – Keynote speaker).

Projekat podržali:

Vodeći trgovci: Bingo, Mercator, Konzum, dm drogerie markt, Tropic – Crvena jabuka market

Veliki sponzor: Mi99

Oficijelno vozilo: Mercedes-Benz

Prijatelji projekta: Sarajevski Kiseljak, Bisnode, Asbis, Podravka, Argeta, Perutnina Ptuj – Poli, Info Studio, Vitinka, Menprom, Ledo, Pharma Maac, HL, Zvijezda, Black’n’Easy, Nescafe, Ma Baker, Bracom i Kremipan.