VINARIJA HEPOK: Na 300 hektara zasadili milion čokota i očuvali autohtone vrste

Njihova vina rađaju se u stalnoj borbi – sunca, kamena, vinove loze i čovjeka. To ih čini posebnim.

Novo doba Vinarije “Hepok” započelo je 2016. godine kada je investicioni fond ZERAA iz Sarajeva izvršio akviziciju. Ubrzo su uslijedila značajna ulaganja u nove vinograde i modernizaciju pogona za proizvodnju, čime su stvoreni jaki temelji za razvoj moderne vinarije21. vijeka.

U razgovoru sa Aidom Muslić, asistenticom i referentom za radne odnose “Hepok d.o.o.” iz Mostara saznali smo da je sa dolaskom novih vlasnika puno uloženo u opremu, mehanizaciju, ali i u podizanje novih vinograda površine 22 hektara, sa savremenim sistemom za navodnjavanje, kao i ostalom pratećom opremom koju moderni zasad treba da posjeduje.

Blizina mora i mediteranska klima

Naši vinogradi nalaze se na samo 35 kilometara od Jadranskog mora“, naglašava Aida, dodajući da je tu snažan uticaj mediteranske klime, kao i blizina rijeke Neretve što je garant aromatskom i kiselinskom potencijalu vina.

Zasadi vinove loze protežu se na 45 do 280 metara nadmorske visine, a nalaze se na lokalitetu Željuša (260 ha) i okruženi su planinama Prenj i Velež. Imamo takođe i na Kosoru jedan obnovljen, površine 40 hektara“, priča za Agroklub naša sagovornica.

Oba su opremljena sistemom za navodnjavanje posljednje tehnologije, što uz, kako kaže, njhove iskusne agronome, garantuje vrhunski kvalitet grožđa

Sortiment u Hepoku je raznovrstan tako da su na Željuši zasađene Žilavka, Smederevka, Rizling, Traminac, Tamjanika, Skadarka, Cabernet Souvignon, Merlot, Vranac i Blatina dok su na Kosoru zastupljeni Chardonnay i Sauvignon Blanc.

Novi zasadi podignuti tokom 2019.

Na pitanje gdje plasiraju svoje proizvode i po čemu su prepoznatljivi na tržištu, ističe brendove Tenelija, odnosno, liniju premium jakih alkoholnih pića i Lisku, liniju vrhunskih i kvalitetnih vna.

Tenelija obuhvata proizvodnju i punjenje ambalaže od 0,7 litara pića poput voćnog likera od šipurka, likera od suhe smokve, od maline, višnje. Zatim tu je još i gorki biljni liker od kadulje, travarica premium i loza premium“.

Brend Liska, prema njenim riječima, obuhvata proizvode u ambalaži od 0,75l gdje spadaju vrhunsko i kvalitetno vino Žilavka. Tu su takođe i vrhunska vina: Žilavka Barrique, Chardonnay, Chardonnay Barrique, Tamjanika, Cabernet Sauvignon, Merlot, Vranac i Cuvee, kao i kvalitetno vino Vranac.

Od “Hepok” proizvoda, Aida izdvaja lozu od 0.1, 0.5 i jednog litra, ali i travaricu u istim pakovanjima, Hepok crno vino od 1l, kao i bijelo vino takođe od 1l. Ne treba zaboraviti ni čuvenu Graševinu (1l) i Vranac kvalitetni, isto tako od jednog litra.

Redovni učesnici međunarodnih sajmova

Vinarija redovno učestvuje na svim domaćim i međunarodnim sajmovima, zatim na ProWein Dusseldorf i ProWine China manifestacijama.

Dobitnici smo velikog broja nagrada i priznanja, zlatnih i srebrenih medalja, Srebrenih plaketa za učešća na sajmovima u toku 2017. i 2018. godine“, priča nam ova referentica za radne odnose.

U svemu tome dosta im je pomogla kompanija za upravljanje ulaganjima u poljoprivredu, Zeraa Agriculture Investment Management iz Sarajeva, koja je u stoprocentnom vlasništvu investitora iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE).

Zeraa je do sada investirala u našu zemlju 60 miliona KM preuzimanjem lokalnih firmi Bosnaplod iz Brčkog i Hepoka iz Mostara. Nakon implementacije investicionih projekata, pomenuta preduzeća doživjela su procvat, te je na taj način omogućeno očuvanje ugleda i brend lokalnih autohtonih sortiza buduće generacije.

Uz veliki doprinos zapošljavanju, kompanija učestvuje u projektima koji vode smanjenju siromaštva, jačanju uloge domaćih kooperanata i osnaživanju bosansko-hercegovačkih brendova, doprinoseći tako prepoznavanju Bosne i Hercegovine kao konkurentne zemlje za investiranja.

Izvor:Agroklub