Britanski proizvođač robe široke potrošnje Unilever saopštio je da mu je prihod porastao u drugom tromjesečju zahvaljujući višim cijenama i snažnoj potražnji za sladoledom i čajevima.
U Evropi je kompanija zabeležila dvocifreni rast prodaje sladoleda koji se jede van kuće, a snažno je porasla i u Turskoj, Kini i Indiji.
Znatno je povećan i obim prodaje čajeva, uključujući Lipton i PG Tips, najprije u Sjevernoj Americi, Turskoj, Evropi i Indiji.
Unilever je zahvaljujući toj potražnji povećao prihod u drugom tromjesečju za 1,2 posto, na 13,5 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih kurseva i prodaja odnosno kupovina imovine, uvećan je pet posto.
Očekujemo da će u cijeloj godini prihod porasti od tri do pet posto, rekao je glavni finansijski direktor Graeme Pitkethly, upozorivši ipak da ne treba očekivati puno veće marže zbog poskupljenja sirovina, uključujući palmino i sojino ulje, kao i naftu.
Kompanija je dosada očekivala blagi rast temeljne operativne marže, a sada predviđa da će se zadržati na nivou od prošle godine, ukazujući na postupno jačanje inflacije, uz posebno snažan rast cijena sirovina.
Vakcinacija protiv COVID-19 podstakla je otvaranje privrede i skok potražnje za širokom lepezom robe, od automobila do obroka u restoranu, koja je opteretila lance snabdijevanja, razotkrivši manjak radne snage i podstaknuvši poskupljenje sirovina.
Unilever se proteklih dana našao u žiži javnosti, nakon što je njegova američka jedinica Ben&Jerry’s obustavila prodaju sladoleda na okupiranim palestinskim teritorijima, što je izazvalo oštru kritiku u Izraelu, podsjetio je Reuters.