Američki prehrambeni div Coca-Cola izvijestio je o snažnom rastu prihoda i dobiti u drugom tromjesečju zahvaljujući oporavku potražnje paralelno ublažavanju mjera suzbijanja pandemije koronavirusa i vakcinacije građana protiv covida 19.
Prihodi Coca-Cole u Sjevernoj Americi, njezinom najvećem tržištu, porasli su u drugom tromjesečju za 28 posto, potaknuti otvaranjem kina, restorana i stadiona i vakcinacijom građana protiv covida 19.
Ponovno otvaranje gospodarstava u Europi, Aziji i Južnoj Americi također je poduprlo skok ukupnog prihoda kompanije u drugom tromjesečju, za 41,1 posto, na 10,13 milijardi dolara.
Dobit po dionici poskočila je 48 posto, na 61 cent. Kada se isključe jednokratne stavke, porasla je 61 posto, na 68 centi po dionici.
“Naši rezultati u drugom tromjesečju pokazali su da se naše poslovanje oporavlja brže od gospodarstva u cjelini”, rekao je u srijedu izvršni direktor Coca-Cole James Quincey.
Konkurent PepsiCo, koji manje ovisi o prodaji u restoranima i barovima, prošle sedmice je izvijestio o 20,5-postotnom skoku prihoda u drugom tromjesečju.U Coca-Coli su upozorili da im se obim prodaje smanjio u zemljama koje ponovo bilježe rast broja zaraženih. Podigli su ipak procjenu rasta prihoda u ovoj godini, na 12 do 14 posto. Dosada su očekivali jednoznamenkasti postotni rast.
”Coca-Cola nije zabilježila nikakav izravni utjecaj na prodaju nakon što je portugalski fudbaler Cristiano Ronaldo uklonio dvije boce sa stola na press konferenciji na europskom nogometnom prvenstvu u junu”, rekao je šef finansija.
Ronaldo je uzeo bocu vode, poručujući da je to zdraviji izbor, a tržišna vrijednost Coca Cole nakratko je smanjena za nekoliko milijardi dolara.
Coca-Cola bila je jedan od sponzora turnira.
“Na takva partnerstva morate gledati dugoročno. Uvijek će se dogoditi nešto što vam ne ide nužno na ruku. Mi to prihvatamo i nosimo se s takvim događajima”, izjavio je glavni finansijski direktor Coca-Cole John Murphy.
“To nije utjecalo na našu spremnost da podupremo takve velike turnire”, dodao je Murphy.