Trgovci na malo isprobavaju koncept bez ambalaža

U pokušaju da smanje otpad i ambalažu, nekoliko trgovaca na malo u Evropi eksperimentiše sa konceptima bez pakovanja u prodavnicama. Postavlja se zid ili ugao sa dispenzerima za hranu gdje potrošači mogu da napune vreću ili teglu za višekratnu upotrebu željenom količinom proizvoda.

Albert Heijn je nedavno postavio poseban zid od šest metara sa dispenzerima sa 70 proizvoda kao što su žitarice za doručak, riža, tjestenine, namazi, čaj i orasi. Osamdeset posto asortimana je organsko. Znakovi na redovnom asortimanu ukazuju na mogućnost kupovine proizvoda bez pakovanja.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, grupa supermarketa, uključujući M&S, Morrisons i Waitrose, pridružila se Refill Coalition, pokušaju da se pozabavi plastičnom ambalažom za jednokratnu upotrebu. Koalicija treba da dizajnira rješenje za punjenje proizvoda kao što su tjestenine, žitarice i predmeti za ličnu njegu.

Rješenje je jedinstveno po tome što također čini rasute proizvode dostupnim za onlajn narudžbe, što će omogućiti kupcima da dopune sopstvene kontejnere tokom kućnih isporuka.

Aldi takođe nudi kupcima osnovne proizvode za domaćinstvo bez pakovanja. Kupci mogu donijeti sopstvena pakovanja u prodavnicu, izmjeriti željenu količinu proizvoda na stanici za vaganje, a zatim napuniti svoje kutije.

Novi zakon francuske vlade o klimi i otpornosti predviđa da do 2030. godine da 20% podne površine prodavnica većih od 400 kvadratnih metara mora biti prilagođeno sistemima za punjenje.

Do sada je akcenat na smanjenju ambalažnog otpada bio na recikliranoj ambalaži. Sada se fokus pomjera na dopunjavanje, ali postoje logistički izazovi. Prolazi u prodavnicama koji se mogu ponovo puniti zauzimaju mnogo prostora, zahtjevaju ulaganja od strane trgovaca da bi instalirali dispenzerske stanice, a stanice se moraju redovno puniti i čistiti. Pitanje je da li se ovi modeli mogu neprimjetno integrisati u iskustvo kupovine i postati opcija za masovno tržište.