Trendovi u distribuciji: Veleprodajni distributeri kreiraju put naprijed

Kompanije iz ove branše pronalaze načine za usmjeravanje svog lanca snabdijevanja i prepoznavanje prilika za budući rast. Veća automatizacija, i poslovni model usmjeren na kupca, omogućiti će kompanijama u distribuciji ne samo da krenu na put brzog oporavka, već i da prošire svoje poslovanje u 2021. godini, kao i u periodu koji dolazi nakon nje. Pripremila: Barbara Božić

Prošla godina bila je izazovna za sve industrije, a distribucija u veleprodaji nije izuzetak. Istraživanja o trendovima u veleprodajnoj distribuciji pokazuju kako čak 75% učesnika na tržištu ima probleme s prevozom zbog ograničenja uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, a gotovo 50% njih smanjilo je zalihe usred nesigurnosti.

Drastično promjenjiva potražnja i logistička ograničenja doveli su do toga da distributeri ugrađuju nove strategije, kako bi nastavili da posluju nesmetano i isplativo.

Trendovi ka većoj automatizaciji i povećanoj otpornosti, posebno u distributivnim lancima snabdijevanja, verovatno će se nastaviti tokom ove godine. U nastavku donosimo nekoliko predviđanja za 2021.

#1: Zelena logistika i povećanje održivosti

Pritisak da poslovanje postane ekološki prihvatljivije prožimaće svaku industriju u 2021. godini. Osim koristi za okolinu, zelena logistika je isplativa, promoviše pozitivan imidž brenda i povećava lojalnost kupaca. Zapravo, brendovi koji se zalažu za održivost rastu pet od šest puta brže od konkurenata. Primjera radi, SAD će u 2021. zahtijevati od distributera da budu oprezniji po pitanju svog ugljeničnog otiska i to s propisima poput kalifornijskog programa WAIRE koji od distributera zahtijeva plaćanje naknada na osnovu emisija. Pakovanje je još jedno područje poboljšanja gdje distributeri uključuju više recikliranih sirovina u ambalažu, ne samo da smanjuju emisije već i smanjuju troškove.

ERP tehnologija daje distributerima cjelovitu sliku njihovog poslovanja, od narudžbina preko otpreme i pakovanja, pa sve do isporuke. Možete koristiti podatke iz svojih narudžbina u stvarnom vremenu i predviđati potražnju za planiranje optimalne rute za svaku vašu pošiljku, čime smanjujete emisije i troškove prevoza. Dalje, u bilo kojem trenutku možete tačno da vidite šta imate u skladištu, kako biste smanjili otpad i čak prenamijenili dodatne materijale za pakovanje. Imati sve svoje podatke na jednom mjestu, također, vam omogućuje da lako informišete i zadovoljite bilo kakve vladine ili industrijske propise o izvještajima o održivosti.

#2: Višekanalna distribucija

Bilo da prodajete direktno potrošaču ili putem B2B kanala, svaki kupac u 2021. očekuje praktično i jednostavno iskustvo kupovine. Višekanalna prodaja je metoda koja klijentu omogućuje kupovinu putem više kanala, uključujući mobilni uređaj, lap-top, lično ili putem telefona. Harvard Business Review je izvijestio da 73% svih kupaca koristi više kanala prilikom kupovine. Dalje, ti kupci potroše 4% više pri svakoj kupovini u trgovini i 10% više prilikom online kupovine, od onih koji kupuju na samo jednom kanalu. Veleprodavci moraju da se pripreme na povećanje prodaje putem više kanala u 2021. jer višekanalna kupovina više nije luksuz, nego je nužnost.

ERP tehnologija okuplja sve vaše podatke o kupcima i narudžbama na jednom mjestu. Bez obzira na to da li kupac naručuje na svom mobilnom uređaju, putem telefona ili lično, možete da pregledate cijeli njegov profil i historiju kupovine na jednoj platformi. To vam omogućuje da odredite trendove i navike potrošnje, kako biste mogli bolje da predvidite potražnju i da osigurati da svaki put pružate optimalno korisničko iskustvo.

#3: Automatizacija lanca snabdijevanja

Distributeri su sve više fokusirani na usvajanje većeg nivoa automatizacije i efikasnosti u svojem poslovanju, posebno unutar svojih lanaca snabdijevanja. Pametni lanci snabdijevanja zahtijevaju povezanost i vidljivost unutar i izvan skladišta, pružajući jednostavan pristup informacija za brzo donošenje odluka. Čak 50% kompanija vjeruje da tehnološki napredak ima značajan uticaj na lanac snabdijevanja, logistiku i transportne operacije, a velikih 81% menadžera lanca snabdijevanja navodi analitiku podataka kao presudan činilac za smanjenje troškova. Veće korištenje tehnologije i automatizacije je još važnije za distributere nakon pandemije, jer je nužno povećati otpornost sistema i upravljati smetnjama u sistemu.

Tehnologija koja omogućuje veću automatizaciju i integraciju podataka unutar skladišta daje vam veću vidljivost u zalihama. Možete tačno da vidite gde se nalazi vaš inventar, kolika je stopa prometa, koliko košta skladištenje zaliha i koliko se očekuje stavki u određenom roku. To vam pomaže da smanjite višak zaliha i otpada, značajno smanjujući troškove, a istovremeno osiguravajući da imate dovoljno zaliha za zadovoljavanje potražnje.

Tehnologija upravljanja zalihama omogućuje distributerima srednje veličine da učine više s manje proizvoda, što je posebno važno u vremenima kada su lanci snabdijevanja opterećeni zatvaranjem granica i smanjenim proizvodnim kapacitetima. Također, imate cjelokupnu sliku vašeg distributivnog lanca izvan skladišta, počevši od dobavljača od kojeg kupujete pa sve dok određena narudžba ne napusti vaše skladište i ne primi je određeni kupac. To je posebno važno u vremenima nepredvidivih promjena u ponudi i potražnji, kao što je to bio slučaj u prošloj godini.

# 4: Metode veleprodaje u e-trgovini

Nije tajna da je e-trgovina izuzetno važna za sve vrste poslovanja. U martu 2020. godine, globalno istraživanje kompanije Statista pokazalo je da 11% proizvođača i 10% distributera generiše od 81% do 100% svojih prihoda putem B2B e-trgovine, a to je bilo pre nego što je COVID-19 bio široko rasprostranjen. Taj trend je dodatno ubrzan pandemijom i nastaviće da utiče na industriju i u ovoj godini. Da bi ostale konkurentne, srednje velike distributivne kompanije moraju da imaju jednostavan način da kupci pregledaju, biraju i kupuju proizvode preko interneta.

Imati sistem koji kupcima omogućava jednostavno naručivanje i interakciju s distributerima, presudno je za poslovanje u današnje digitalno doba. Tehnologija poput Elektronske razmjene podataka (EDI) omogućuje kompanijama komunikaciju u realnom vremenu sa svojim kupcima i dobavljačima. Ova tehnologija automatizuje kretanje podataka iz dokumenata kao što su računi, narudžbenice, obavještenja o otpremi i još mnogo toga, omogućujući vam da u svakom trenutku ostanete digitalno povezani sa svojim potrošačima.

#5: Promjena baze kupaca

Prošle godine su zabilježeni veliki pomaci u vrstama proizvoda koji imaju veliku potražnju, a kompanije koje se bave distribucijom trebalo je da pronađu nove načine privlačenja kupaca. S obzirom na to da je pandemija teško pogodila trgovinu i uslužne delatnosti, mnogi distributeri su morali da prepoznaju nove mogućnosti. Na primer, dok su distributeri hrane zabilježili nagli pad narudžbi iz restorana, novi go-to-market modeli pružaju ogroman potencijal. Prehrambeni paketi zasnovani na pretplatničkom modelu poput Blue Aprona, Freshlyja i Purple Carrota, brzo se šire, a procjenjuje se da industrija dostave prehrambenih proizvoda donosi prihod od milijarde dolara. Taj pomak će se nastaviti i 2021. godine, s jačanjem novih brendova i kompanija.

Kompanije koje se bave distribucijom mogu da koriste tehnologiju za organizovanje podataka iz prošlih narudžbina i povlačenje izveštaja, što im omogućava prepoznavanje trendova i rastućih tržišta. Dostupnost ove vrste informacija omogućuje vam da se fokusirate na područja vašeg poslovanja koja imaju najveći kapacitet za rast, te tako možete da maksimizujete prihod čak i u izazovnim vremenima!

Zaključak

Distributeri su suočeni s neviđenim poremećajima koje je COVID-19 uzrokovao u poslovanju širom svijeta. Distributeri srednje veličine pronalaze načine za usmjeravanje svog lanca snabdijevanja i prepoznavanje prilika za budući rast. Veća automatizacija, i poslovni model usmjeren na kupca, omogućiće kompanijama u distribuciji ne samo da krenu na put brzog oporavka, već i da prošire svoje poslovanje u 2021. godini, kao i u periodu koji dolazi nakon nje.