Trendovi pakovanja: Stabilan rast ali prijelomne promjene

Globalna industrija ambalaže mogla bi se značajno promijeniti do 2030. godine. Evo što trebate znati da biste ostali konkurentni.

FMCG sektor prolazi kroz velike promjene u segmentu preferencija potrošača koje navode kompanije koje se trude da usvoje nove tehnologije pakovanja kako bi poboljšale kvalitetu ambalaže i proizvođačima omogućile diferencijaciju proizvoda.

Zabrinutost zbog higijenskih standarda pod utjecajem pandemije Covida-19 usmjerila je razmišljanja potrošača o zaštitnoj ulozi ambalaže. Pandemija je također naglasila vezu između našeg zdravlja i zdravlja planeta.

Može li kvalitetna ambalaža, odnosno inovacije u pakovanju premostiti prepreke i ispuniti potrebu za higijenom i održivošću?

Trenutno je potreba za povećanim higijenskim standardima omekšala odnos potrošača prema upotrebi plastične ambalaže. Istraživanja koja pokazuju sve veće učinke mikroplastike u okolišu održat će pitanja vezana uz taj materijal čvrsto u svijesti kupaca. U ovom trenutku na snazi ​​dobiva ambalaža koja se može reciklirati i izrađena je od recikliranog materijala. Dakle, sada je vrijeme da kompanije istraže kako inovirati u segmentu ambalaže kako bi smanjile emisije ugljik dioksida. 

Također, sve je uočljiviji zahtjev za očuvanjem hranjivih vrijednosti namirnica. Samim time kompanije za proizvodnju ambalaže inoviraju kako bi sačuvale prehrambene proizvode. Naprimjer, u maju 2020. godine u zatvorena pakovanja svježe rezanih proizvoda uvedena je nova tehnologija koja oslobađa antipatogeno sredstvo za zaštitu od bakterija, gljivica i virusa.

Tržište pakovanja, odnosno ambalaže u sektoru robe široke potrošnje procijenjeno je na 711,56 milijardi dolara u 2019. godini, a očekuje se da će dosegnuti 935,98 milijardi do 2025. godine, i to uz prosječnu godišnju stopu rasta od 4,6% u razdoblju od 2020. do 2025. godine. 

Očekuje se da će segment pića imati najveći udio

Segment pića ima veliko potrošačko tržište, a podupire ga i okruženje visoke tehnološke povezanosti. Dobavljači se globalno fokusiraju na inovacije u ambalaži.

Očekuje se da će Sjeverna Amerika imati značajan udio
Snažna stopa rasta u industriji hrane i pića usmjerena prema potrošačima koji žive ubrzanim načinom života, kao i široka rasprostranjenost diskontera u cijeloj regiji pridonose rastu segmenta ambalaže u FMCG-u.

Takmičarsko okruženje
Na tržištu ambalaže u FMCG-u postoji potencijal za velike promjene u omjerima snaga glavnih igrača jer se otvaraju brojni novi putevi za diferencijaciju i usluge s dodanom vrijednosti. Te će promjene omogućiti kompanijama da se prilagode specifičnijim segmentima tržišta, pa čak i da prilagode proizvode za pojedinačne kupce, što će dodatno poboljšati diferencijaciju i zadržavanje cijena. Kako tržište karakterizira koncentracija jedinstvenih brendova i novih igrača, čvrst omjer koncentracije prilično je visok.

Tokom posljednjeg desetljeća globalna industrija ambalaže stalno je rasla potaknuta promjenama u izboru podloga, širenjem novih tržišta i promjenom dinamike vlasništva. Rast će se nastaviti i u desetljeću koje je pred nama, ali vjerovatni su jači pritisci i prelomne promjene.

Pet glavnih trendova promijenit će igru ​​u industriji ambalaže i podići razinu pakovanja u sljedećih pet do deset godina. 

e-trgovina posvuda
Porast e-trgovine mogao bi snažno utjecati na veću zahtjevnost u odnosu na rješenja u segmentu pakovanja, i u smislu novih proizvoda kao i u inovacijama za isporuke u „posljednjoj milji“.

Promjena sklonosti potrošača
Zahtjevi potrošača za sve većom personalizacijom, praktičnosti, brigom o zdravlju kao i zahtjevi za boljom pristupačnosti vode prema lansiranju sve većeg broja SKU-a.

Smanjivanje marži u FMCG-u i maloprodaji
Dalje smanjivanje marži za tv u FMCG-u i trgovce u maloprodaji s pritiskom koji se vraća natrag do pretvarača, može pojačati prijetnju insolventnosti.

Održivost
Zahtjevi za održivošću rastu na svakom koraku lanca vrijednosti – sve većim aktivističkim nadzorom. 

Digitalizacija i Internet stvari (IoT)
Digitalne aktivnosti koriste se kako za smanjenje troškova, tako i za sve veće postizanje konkurentske prednosti kod potrošača – naprimjer, stvaranjem veće vrijednosti za kupca i uslugom integriranja tehnologije u pakiranje.

Priprema za te promjene zahtijeva nove načine razmišljanja o fokusu i tržišnom pristupu kompanija za pakiranje.

Svake se godine na policama trgovina širom svijeta pojavi više od 30 hiljada različitih novih proizvoda, a više od 80% njih ostaje nevidljivo prosječnom potrošaču. 

Upravo zato želja je svake kompanije stvoriti ambalažu koja će se lako razlikovati od ostalih konkurenata pa tako danas brendovi u dizajnu svoje ambalaže imaju razne kombinacije materijala, boja i fontova. Također, prema nedavnom istraživanju, 38% kupaca odmah je spremno kupiti proizvod s jasnim informacijama o tome što se nalazi unutra. Otuda i trend otvorenosti proizvođača zbog kojeg sve češće na pakovanjima možete vidjeti popis svih sastojaka.

Glavne implikacije tih trendova u pakovanju razlikuju se ovisno o korištenom materijalu i s obzirom na to zahtijevat će specifične strategije za pojedine kanale. Unatoč porastu pritiska održivosti, kombinovana snaga atraktivnih svojstava plastike s obzirom na cijenu, automatizaciju i kvalitetu vjerovatno će podići važnost krutih i fleksibilnih plastičnih ambalaža, pod uvjetom da se poveća mogućnost njihovog recikliranja.

Papir i karton i dalje će imati koristi od rasta e-trgovine i idealni su za integriranje digitalnih i IoT rješenja (pomoću kodova s ​​brzim odzivom, radio-frekvencijskih ID-oznaka, protokola za komunikaciju u blizini polja itd.). Karton će vjerojatno proći kroz konvergencije primarnog i sekundarnog pakovanja, pomicanje fokusa ili povećanu upotrebu kad je riječ o dostavi u „posljednjoj milji“ (kao i plastika), kao i više lokalnih ili čak konvertibilnih operacija radi povećanja agilnosti FMCG kompanija. Staklo i metal vode tešku bitku u ovom višekanalnom svijetu, ali njihova tradicionalna snaga i profili održivosti (mogućnost recikliranja i upotreba recikliranog sadržaja) i dalje nude načine za borbu na tržištu s drugim materijalima.