Top 7 trendova digitalnog marketinga u 2021. godini

Ako pogledamo nazad, 2020. će biti godina koja je zasigurno promijenila historiju. Jedna od glavnih implikacija pandemije COVID-19 bila je činjenica da je ubrzala prelazak na sve digitalno. Svijet je morao da se prilagodi načinu na koji komunicira i posluje – upotreba društvenih mreža naglo je porasla, kompanije su usvojile “virtuelni” način rada, a rad od kuće (WFH) postao je prihvaćena poslovna praksa (što je bilo nemoguće zamisliti prije samo godinu dana).

Stara godina je prošla i nema povratka nazad. Idemo hrabro naprijed u nove pobjede sa novim trendovima.

1. (User Generated Content) će uvijek biti u trendu
Korisnici kreiraju sjajan sadržaj koji može da napravi daleko bolji rezultat od sadržaja koje kompanije same kreiraju. Preuzimanje takvog sadržaja, ne samo da će olakšati posao kompanijama, već mogu dobiti daleko “vjerniji” sadržaj o onog koji bi sami proizvodili. Bitno je samo da Community manageri pomno prate šta se dešava na mrežama i koji sadržaj najbolje radi.

2. Sve više ljudi kreira i uživa da gleda live videe i storije
Live Video postao je jedan od najpopularnijih načina interakcije na društvenim mrežama među korisnicima, kako na Instagram Liveu tako i na Facebook Liveu. Takođe su Twitter, YouTube, ali i LinkedIn, prihvatili trend live videa. Brendovi će morati više vremena da posvete ovoj vrsti komunikacije.

3. Influenseri postaju utjecajniji
Ne samo u digitalnom marketingu, već u životu utjecaj influensera postaje sve primjetniji, rezultati njihovog ponašanja dobijaju refleksiju u društvu, posebno kod Z generacije koja počinje i da se bavi tim poslom. Neki od njih su uspješno kreirali svoje brendove. U posljednje vrijeme globalno, posebno postaju poznati TikTok influenseri. U prošloj godini su neke kompanije svoj budžet za Influensere povećali i do 59%, a u 2021. previđa se povećanje i do 63% . Makro Influenseri će nositi glavni dio priče, dok mikro influenseti postaju sve pristupačniji manjim biznisima.

4. Social Media Shopping “HIT” u direktnoj prodaji
Prodaja preko društvenih mreža zabilježila je veliki rast tokom pandemije, a shoppable posts brzo postaju “must have”. Zahvaljujući jednostavnosti postova preko kojih se može kupovati na popularnim društvenim mrežama (Instagram, Facebook, YouTube i Pinterest) kompanije imaju ogromnu moć da pojačaju svoje prisistvo online prodaje. Kupci mogu lako da kliknu na ikonu za kupovinu bilo kog proizvoda prikazanog na Instagram feedu i biće usmjereni na web shop ili direktno na naplatu. U svakom slučaju, lako je, pristupačno i bez muke.

5. (AI) Chat Bot-ovi će u većoj mjeri preuzimati komunikaciju sa korisnicima
U ovoj godini možemo da očekujemo povećanu upotrebu vještačke inteligencije koja sve više ulazi u tokove digitalnog marketinga. Kompanije se sve više okreću Chat Bot-ovima, posebno u segmentu korisničke podrške. Prema nekim iskustvima, ljudi će radije pisati na Facebooku za support nego pozvati neki broj telefona. Dokazano sve više ljudi čita vijesti svojih omiljenih medija uz pomoć Chat Bot-ova.

6. Podrška brendova aktivizmu
Vidjeli smo i u prethodnoj godini kako mlade organizacije, aktivisti širom sveta prave ozbiljne globalne priče preko društvenih mrež. Reakcija brendova na dešavanja u politici ili briga o ekologiji postaje sve neophodnija.

7. Nostalgični marketing sa nekom novom energijom
Marketing koji je zasnovan na nostalgiji za prošlim boljim vremenima čini korisnike spremnijima da potroše novac na nove prozivode. Već u prošloj godini smo imali priliku da vidimo takve kampanje, ali u ovoj nas zasigurno očekuje “oživljavanje” starih hitova.

Tekst preuzet sa Represent bloga
Autor: Zlatko Ganić, Director Of Digital Media at Fabrika d.o.o. Sarajevo
Foto: Pixabay