Švajcarska: Coop kupio GM Food

12-12-2017 Rotterdam Coop Supermarkten bevoorraadt haar Coop Vandaag-winkels in Rotterdam 100% elektrisch. Coop wil bijdragen aan Green Deal 010. Dit programma heeft een duidelijk doel: geen uitstoot meer door transport en logistiek in de binnenstad van Rotterdam in 2020. Met deze pilot onderzoekt de supermarktorganisatie nieuwe mogelijkheden van elektrisch bevoorraden in de binnensteden. Foto: Guido Benschop

Švajcarski trgovački lanac Coop preuzeo je GM Food sa jasnim ciljem da proširi svoj poslovni model u Španiji i uspostavi sjedište u južnoj Evropi.

Coop Group (Coop) je drugi najveći švajcarski lanac trgovina, prisutan u nekoliko zemalja širom svijeta. Njegova historija datira od 1864. godine, kada je osnovana kao zadružna institucija. Danas je Coop multinacionalna kompanija koja se takmiči sa velikim trgovinskim lancima kao što su Lidl, Aldi i Migros. Osim supermarketa, Coop ima i benzinske pumpe, apoteke i parfimerije. Sedište kompanije je u Bazelu u Švajcarskoj.

Coop je platio oko 230 miliona dolara za kupovinu GM Food (ranije Mikuel Alimentacio), koja je do sada bila u vlasništvu kineske kompanije Bright Food.

Još nije poznato da li ova kupovina podrazumijeva i redizajn postojećih prodavnica GM Food.

GM Food trenutno ima kancelarije u Burgosu, Malagi, Las Palmasu na Kanarskim ostrvima, Barseloni, Taragoni, Gironi i Madridu. U više od 800 franšiznih supermarketa u Španiji, 70 veleprodajnih distributivnih mjesta i šest logističkih platformi, GM Food je posljednjih godina zaposlio više od 2.500 radnika i ostvario više od milijardu eura godišnjeg prometa.

Sa skoro 25.000 zaposlenih širom svijeta i prometom većim od 10 milijardi CHF, Coop se ističe modernošću, kvalitetom i inovacijama. U svom portfoliju Coop nudi visokokvalitetnu organsku hranu, kao i gurmansku i specijalizovanu hranu. Coop je prvi u Evropi prodao hamburgere napravljene od insekata. Osim toga, nude i hranu renomiranih kompanija poput Foobi, Sapori d’Italia i The Karma Shop, koje se bave veganskom, organskom ili specijalizovanom hranom.

Coop se nikada nije opredijelio za politiku niskih cijena (kao što je Alcampo), već za inovacije i kvalitet. Sve njegove supermarkete dopunjuje niz benzinskih pumpi ili apoteka, kao i nova usluga za poneti, koja će uskoro biti dostupna u Španiji.

Konkretne, detaljne planove za širenje u Španiji, Coop će otkriti tek za oko mjesec dana.