U jesen 2017. godine prijestoničke ulice Kralja Petra, Patrijarha Varnave i Svetogorska prve su mogle da se pohvale novim maloprodajnim „komšijom“ – IDEA Organic trgovinama. Nakon toga, narednih mjeseci uslijedila su kreiranja i IDEA Organic odeljenja u okviru šest IDEA objekata Super formata u Beogradu i Novom Sadu.
”Na osnovu dobrih rezultata prodavnica i velikog rasta Organic odeljenja, tokom 2020. godine radili smo na razvoju i otvaranju novih objekata. Otvorene su tri nove prodavnice u Beogradu, jedna na Senjaku – u ulici Vase Pelagića, i dvije na Vračaru – u ulici Prote Mateje i Sinđelićevoj ulici. Takođe, u 2020. u okviru 14 IDEA prodavnica Super formata napravljena su Organic odjeljenja i time smo IDEA Organic koncept približili kupcima u skoro svim opštinama u Beogradu kao i u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu”, opisao nam je dalji razvoj ovog koncepta Stefan Filipović, menadžer online i organic formata u kompaniji Mercator-S.
Kako još dodaje, da bi kupcima olakšali kupovinu zdravih namirnica, više od 70% asortimana IDEA Organic prodavnice je moguće poručiti preko IDEA Online prodavnice ili preko aplikacije Glovo.
”U asortimanu IDEA Organic prodavnica je više od 2.500 proizvoda, od toga više od 70% su organski proizvodi. Osim organskih, u asortimanu se nalazi i bogata ponuda bezglutenskih, dijetetskih, makrobiotičkih, posnih i zdravih, svježih proizvoda za ponijeti. U ponudi svih IDEA Organic prodavnica nalazi se najširi asortiman organskih proizvoda na jednom mjestu, organsko voće i povrće na mjeru, organsko meso i riba, organski zid sa rinfuznim organskim proizvodima. U našim radnjama kupci mogu da pronađu sve što je zdravo, a potrebno je jednom domaćinstvu, od brašna, tjestenine, ulja, mliječnih proizvoda, slatkiša i grickalica, kafe i čaja, kućne hemije, dječije hrane, kozmetike i drugih proizvoda. Od skoro u ponudi imamo i zdrave svježe obroke za ponijeti, kao i zdrave poslastice i svježe cijeđene sokove”, pojašnjava Filipović.
Iako je Mercator-S 97% vrijednosti prometa ostvaruje u saradnji sa domaćim proizvođačima i dobavljačima, kod ovog segmenta je morao da se napravi izuzetak. Odnos domaćih i stranih proizvoda u IDEA Organic ponudi je 45:55 posto. Sve što postoji od organske ili bezglutenske hrane u Srbiji teže da se nađe u njihovoj ponudi, dok kroz uvozni asortiman postižu raznovrsnost asortimana i šire ponudu brendova i proizvoda koji kod nas uopšte ne postoje. Kako naš sagovornik još dodaje, konstantno rade na širenju asortimana i ulistavanju novih proizvoda, pa su tako sa početnih 1.500 proizvoda došli na više od 2.500 proizvoda.
Na naše pitanje kakav je to prosječni kupac Idea Organic prodavnice, on nam otkriva:
”Kao i u drugim prodavnicama, prosečan potrošač IDEA Organic prodavnice je žena, ali nešto mlađe starosne dobi (u prosjeku od 25 do 45 godina). Veliki broj naših potrošača su strani državljani, koji već poznaju i dovoljno su edukovani o organskoj i bezglutenskoj ishrani. Takođe, u poslednje vrijeme, sve više kupaca su mladi roditelji koji svoju djecu žele da hrane zdravim, organskim proizvodima.”
Prema njegovom mišljenju, primjetan je i pomak u edukaciji potrošača po pitanju organske hrane, čemu je svakako u velikoj meri doprinijela i pandemija korona virusa:
”Ljudi više brinu o svom zdravlju i unosu kvalitenijih namirnica i nutritijenata, posebno u ishrani koja podiže imunitet. Bitno je naglasti da i svaka naša prodavnica ima na raspolaganju stručno osoblje – nutricioniste i prehrambrene tehničare koji mogu uvek adekvatno posavjetovati i odgovoriti na sva pitanja i nedoumice kod potrošača.
Što se tiče daljeg razvoja ovog koncepta trgovina, na osnovu trenda dobrih rezultata i u 2021. godini, plan im je da u narednom periodu otvore još nekoliko objekata u Beogradu, kao i nekoliko IDEA Organic odjeljenja u okviru IDEA prodavnica u Beogradu i Novom Sadu. Naš sagovornik, za kraj, napominje da svakako u planu imaju i to da Novi Sad u bliskoj budućnosti dobije svoju prvu IDEA Organic prodavnicu.