Srbija: Lav i Tuborg kreativnim porukama za odgovornu konzumaciju alkohola

Kreativnim porukama ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, I CIRKA STRAVA I TRIJEZNA GLAVA brendovi apeluju na konzumente da odgovorno piju

“Nula neodgovorne konzumacije alkohola” jedan je od četiri stuba Carlsbergove globalne strategije održivog razvoja “Zajedno ka nuli”, koju na lokalnom nivou putem svojih brendova Carlsberg Srbija primenjuje već godinama, podižući na taj način svijest o važnosti odgovornog konzumiranja alkohola.

Uoči ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana odgovorne konzumacije piva, 18. septembra, kompanija je u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive uradila istraživanje na nacionalnom uzorku ispitanika od 18 do 28 godina, posvećeno njihovim navikama kada se radi o konzumaciji alkohola, a upravo će neki od indikatora biti upotrijebljeni u osmišljavanju budućih aktivnosti Carlsberga u Srbiji u podizanju svijesti o problemu neodgovorne konzumacije.

U skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umjesto aktivacija na velikim okupljanjima, ove godine poziv na odgovornu konzumaciju alkohola najveći brendovi kompanije, LAV i Tuborg, uputili su direktno sa limenke.

Tako je vodeći brend kompanije Carlsberg Srbija, LAV, prvi put izmijenio slogan na svojoj limenci, pauz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dvije aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke je da pri samoj konzumaciji podsjeti potrošače da ne sjedaju za volan, Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna tokom ove i naredne godine.

Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka I CIRKA STRAVA I TRIJEZNA GLAVA, posvećena je upravo podizanju svijesti o odgovornoj konzumaciji.

O istraživanju:

Istraživanje koje su Carlsberg Srbija i Deep Dive agencija sprovele pokazuje da veliki broj mladih u Srbiji alkohol vidi kao neodvojivi dio zabave, preko 60% smatra ga da pije umjereno, a alkohol konzumira prekomjerno (5 ili više alkoholnih pića u nizu) makar jednom mjesečno.

Najveći broj mladih je probao alkohol već u periodu polaska u srednju školu, dok većina češće počinje da ga konzumira par godina kasnije, između 17. i 20. godine, dok ga trećina konzumira redovno (jednom ili više puta sedmično).
Zastrašujuć je podatak da je 16% ispitanika sjelo za volan pod dejstvom alkohola, a 8% bi to uradilo da je sigurno da ih policija neće kontrolisati, dok je čak polovina ispitanika bilo u vozilu kojim je upravljao vozač pod dejstvom alkohola.

Upravo će rezultati i zaključci proizašli iz istraživanja poslužiti kao smjernice koje će kompaniji Carlsberg Srbija i njenim brendovima poslužiti za kreiranje kampanja, koje će na znatno učinkovitiji način dopirati do potrošača u promovisanju odgovorne konzumacije i prevencije vožnje pod utjecajem alkohola.

Izvor: InStore

foto: Carlsberg Serbia