Srbija: Četvrtina potrošača koristi pametni telefon za plaćanje

Olimpicshop

Skoro četvrtina potrošača u Srbiji svakodnevno koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija, dok 41 posto svih ispitanika planira da koristi takvu opciju u budućnosti, pokazalo je regionalno istraživanje kompanije Viza.

Kako je istaknuto u istraživanju, sve veća je svijest građana Srbije o potrebi primjene modernih tehnologija, a više od 30 posto ispitanika počelo je da koristi mobilne telefone za plaćanje tokom pandemije.

”Oko 70 posto učesnika u istraživanju navelo je da je njihovo lično iskustvo sa različitim platnim opcijama uticalo na izbor načina plaćanja, a za većinu učesnika u istraživanju, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (65 odsto), jednostavnost (44 odsto) i brzina (37 odsto), odnosno, mogućnost da novčanik ostave kod kuće”, saopštila je Viza.

Među robom i uslugama za koje su ispitanici veoma zainteresovani da plaćaju mobilnim telefonima, na vrhu liste nalaze se mjesečni računi i usluge parking servisa (51 posto), dok su karte za pozorište, kino i javni prevoz zauzele drugu poziciju (43 posto), dodaje se u saopštenju.

Na trećem mejstu su plaćanja u prodavnicama, kafićima i restoranima (39 posto), a sličan nivo interesovanja izazvalo je i naručivanje hrane (38 posto). Turističke aranžmane i namještaj bi pametnim telefonima izmirilo 36 odsto učesnika u istraživanju, dok 26 odsto njih navodi i kupovinu automobila.

„Vjerujemo da će mobilna plaćanja uskoro postati dio svačije dnevne rutine u regionu Jugoistočne Evrope. Ovakva plaćanja nude komfor, brzinu i sigurnost zahvaljujući inovativnim metodama potvrde identiteta putem otiska prsta i prepoznavanja lica“, rekao je generalni direktor kompanije Viza za jugoistočnu Evropu Vladimir Đorđević.

Kada je riječ o zemljama regiona, Sjeverna Makedonija prednjači po pitanju broja korisnika mobilnih plaćanja – 36 posto potrošača se služi ovom opcijom dok obavlja svakodnevne poslove. Crna Gora i Bosna i Hercegovina bilježe podjednako dobre rezultate kao Srbija, budući da 26, odnosno 24 posto korisnika plaćanje obavlja na ovaj način, dok je u Albaniji to svega 10 posto ispitanika.

Regionalno istraživanje kompanije Viza „Biram digitalno“, o percepciji mobilnih plaćanja, realizovano je na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Albanije tokom februara i marta ove godine na uzorku od 2.250 korisnika kartica, stoji u saopštenju.