Srbija: Carina na kikiriki smanjena s 5 na 2 posto

Kompanije najviše uvoze kikiriki iz Argentine i Indije, zemalja s kojima Srbija nema potpisane sporazume o slobodnoj trgovini, tako da nema nikakvih uvoznih povlastica za konditore i proizvođače proizvoda od kikirikija

Carinska stopa na uvoz kikirikija u Srbiju s dosadašnjih pet posto smanjena je na dva posto, što će konditorskoj industriji Srbije i proizvođačima proizvoda od kikirikija omogućiti godišnje uštede do 300.000 eura, ali i konkurentniju poziciju na međunarodnom tržištu, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).

To je rezultat uspješno realizirane inicijative koju su PKS i njene članice iz konditorske industrije uputili nadležnim ministarstvima poljoprivrede i finansija.

Carina na kikiriki u Srbiji bila je pet posto dok je u EU uvoz oslobođen ovog troška. Kompanije najviše uvoze kikiriki iz Argentine i Indije, zemalja s kojima Srbija nema potpisane sporazume o slobodnoj trgovini, tako da nema nikakvih uvoznih povlastica za konditore i proizvođače proizvoda od kikirikija.

Predstavnici kompanija PepsiCo Zapadni Balkan i Atlantic Stark, koje najviše uvoze sirovog kikirikija, ističu da je dobrodošla svaka olakšica u nabavci sirovina.

“Smanjenje carine na uvoz kikirikija sjajna je vijest jer će nama konditorima pomoći da se malo lakše nosimo s povećanjem cijena ostalih sirovina. Nema rasta bez veće konkurentnosti i osvajanja novih tržišta, a u toj tržišnoj utakmici treba ispuniti kompleksne standarde uz maksimalnu efikasnost i fleksibilnost, tako da je svaka olakšica u nabavci sirovina dobrodošla”, ističe Marko Njavro, generalni direktor Atlantic Stark.

Iz kompanije PepsiCo Zapadni Balkan navode da podržavaju sve pozitivne poticaje domaćoj privredi koji doprinose konkurentnosti kako na domaćem, tako i na izvoznim tržištima.

“Pozitivan odgovor u vezi olakšica na uvoz kikirikija daje značajan stimulans dugoročnim investicijama naše kompanije. Naš cilj je ostvarene uštede preusmjeriti na strateško plasiranje naših proizvoda kako na lokalno i regionalno tržište, tako i na tržišta u zemljama Europske unije na kojima smo prisutni i gdje očekujemo potencijalni rast izvoza u predstojećem periodu”, rekao je Nuno Pinto Leite, generalni direktor PepsiCo Zapadni Balkan.

U Srbiju se godišnje uveze oko 9.500 tona kikirikija u vrijednosti između 12 i 13 miliona eura, navedeno je u saopštenju, a prenosi portal Indikator.ba