Stopa prodaje prehrambenih proizvoda u SAD-u porasla za 8,3% u posljednjih godinu dana, pokazuju nedavno objavljeni podaci kompanije MasterCard.
Od decembra 2019. godine prodaja u ovoj kategoriji porasla je za 16,9%. Ovaj porast odražava ukupni rast prodaje u maloprodaji zabeležen u decembru, izazvan povećanjem potrošnje usled prazničnih kupovina.
Ukupni rast prodaje u maloprodaji čini 10,3% ne uključujući prodaju automobila. Prodaja na polju automobilske industrije i goriva porasla je za 6,9%, pri čemu gorivo i dalje bilježi povećane cijene.
Najveći rast po kategorijama zabeležili su restorani, čije je prodaja porasla za 51,9% u odnosu na decembar 2020. godine, zatim luksuzni trgovci (46,8%), prodavnice odjeće (46,3%), prodavnice nakita (31%), robne kuće (19,1%) i prodavnice elektronike i bijele tehnike (16%).
Podaci koje je iznio MasterCard uključuju i online prodaju i kupovinu u radnjama. Od 1. novembra do 24. decembra 2021. godine, ukupan rast prodaje ne računajući prodaju u okviru automobilske industrije, iznosi 8.5%, od čega 8.1% čini rast kupovine u radnjama maloprodajnih lanaca.
“Online kupovina porasla je za 11% u prethodnom periodu, dok je od decembra 2019. godine zabilježila ukupan rast od 61,4%. Trend “e-volucije” ili “elektronske revolucije” koji je većim dijelom nastao tokom pandemije nastaviće se i u narednom periodu, sa sve više potrošača i trgovaca koji se okreću onlajn kanalima prodaje”, rečeno je iz kompanije MasterCard.
Nacionalna maloprodajna federacija (NRF) navela je da se, uprkos pandemiji koja i dalje traje i koja će neminovno u određenoj mjeri uticati na prodaju, ne očekuje se da će širenje omikron varijante COVID-19 virusa biti od presudnog značaja u maloprodaji, niti izazvati inflaciju većih razmjera.
Više o ovoj temi čitajte ovdje.