Tržište alkohola postalo je najbrže rastući segment u FMCG industriji – prodaja alkohola je porasla za 3,7%, što je najveći rast u svim kategorijama u sektoru robe široke potrošnje u Rusiji u 2021.
Prošle godine, tri glavna faktora koja su podstaknula rast prodaje alkoholnih proizvoda su: rast cijena, povećanje stvarne potražnje za alkoholom i proširenje asortimana. Istovremeno, stope inflacije u grupi alkoholnih pića su znatno niže od tržišnog prosjeka – 3,9% u poređenju sa 6,1%.
Pored sve veće potražnje za alkoholnim pićima, važan faktor u razvoju tržišta bilo je i proširenje asortimana. Na primjer, u segmentu džina, udio novih proizvoda lansiranih u posljednje dve godine iznosi više od 35%, a u segmentu ruma 16,3%.
Jedan od rastućih trendova na tržištu alkohola je sve veća popularnost pića sa manjim procentom alkohola. U 2021. dinamika prodaje ovog segmenta je pokazala dvocifrene stope rasta (26,1% u monetarnom smislu i 24,3% u jedinicama).
Povećanje potražnje za proizvodima privatnih robnih marki takođe je postao aktuelan trend među potrošačima. Privatne robne marke, koja potrošačima često omogućavaju i uštedu, nastavljaju da jačaju svoje prisustvo na tržištu alkohola.
Istovremeno, sa trendom uštede na ruskom tržištu alkohola došlo je i do stvaranja suprotnog trenda – primjetan je rast potrošnje alkohola iz premium cjenovnog segmenta za konzumaciju kod kuće.