Quick commerce se nastavlja razvijati

Quick commerce pruža priliku za dobavljače da dođu do novih kupaca, posebno mlađih generacija iz urbanih sredina. Iako saradnja s više kompanija u ovom sektoru može biti veliki izazov, quick commerce otvara priliku za testiranje i učenje, prikupljanje novih podataka o kupcima i isprobavanje novih ideja na agilnije načine u poređenju s radom na već etabliranim platformama.

Ovaj članak razmatra koliko brzo retaileri mogu napredovati i ističe pet ključnih stvari koje treba znati o quick commerce kanalu.

Investicije u Quick commerce

Quick commerce retaileri oslanjaju se na značajno finansiranje venture kapitala. Ovakvi investitori vide ogroman potencijal na tržištu prehrambenih proizvoda s prelaskom na online kanal, a svjesni su i mogućnosti povećanih očekivanja kupaca. Oni vjeruju da quick commerce kompanije imaju dugoročno održivu budućnost.

Sa grafikona se može primijetiti da je američki Gopuff, koji posluje od 2013, prikupio najviše novca – 3,4 milijarde dolara, što mu je omogućilo akvizicije i širenje u Evropu. Međutim, čisti quick commerce operateri također troše ogromne sume novca na proširenje svog poslovanja i na marketing kako bi pridobili i zadržali kupce.

Pet stvari koje treba znati o kanalu

  1. Pojavljujuse dominantni igrači

Tokom posljednjih 12 mjeseci vidjeli smo da se krajolik quick commerce naglo mijenja. Akvizicije i bankroti dovode do pojave dominantnih quick commerce retailera. To će se nastaviti sve dok se na svakom tržištu ne pojave jedan ili dva vodeća igrača.

  1. Dobavljači trebaju odrediti prioritet s kim će raditi

Ključni quick commerce retaileri razlikovat će se u zavisnosti od regiona i tržišta. Otuda je posebno važno razumjeti različite kompanije na svojim tržištima i kako one funkcionišu. Dobavljači treba da procijene kojim retailerima bi trebalo da daju prioritete za saradnju kako bi ostvarili najbolji povrat ulaganja (ROI).

  1. Čistiquick commerce retaileri treba povećati prosječne vrijednosti narudžbi

Povećanjem vrijednosti narudžbe s £20 na £30, profitni doprinos za čisti quick commerce retailer povećava se sa £1,76 i 9% marže, na £4,61 ili 15% marže.

  1. Minimalne razlike u cijeni

Cijene proizvoda koje nude čisti quick commerce retailer su samo 0,1% više od cijena u c-store. Od prošle godine, čisti quick commerce igrači su se više fokusirali na ponudu vrijednosti i strategiju cijena. Cijene u Gorillas i Gopuff odgovaraju cijenama vodećih retailera.

5. Manji broj quick commercekupaca u Velikoj Britaniji

Broj kupaca u Velikoj Britaniji koji su izjavli da su koristili quick commerce u posljednje četiri sedmice pao je s 13% u maju 2021. na 11% u maju 2022. To je vjerovatno zbog ograničenog raspoloživog prihoda kupaca, pritiskom s kojim se trenutno suočavaju kupci u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Što je quick commerce?

Quick commerce retaileri isporučuju namirnice i osnovne potrepštine kupcima za manje od jednog sata, uglavnom ciljajući na manje od 30 minuta i manje od 15 minuta. Njihov asortiman obično uključuje hranu za ponijeti, dopunu i večernji obrok.

Agregatori – Web stranice trećih strana koje nude ispunjenje narudžbi.

Čisti igrači (Pure Plays) – Svoju ponudu grade oko usluge dostave velike brzine, često s dostavom za manje od 15 minuta.

Etablirani retaileri – Kroz partnerstvo s trećim stranama za usluge dostave, etablirani retaileri su također pokrenuli vlastite ekspresne usluge.

Pet stvari koje treba znati o kanalu

  1. Pojavljuju se dominantni igrači – Tokom posljednjih 12 mjeseci vidjeli smo da se krajolik quick commerce naglo mijenja. Akvizicijei bankroti dovode do pojave dominantnih quick commerce retailera. To će se nastaviti sve dok se na svakom tržištu ne pojave jedan ili dva vodeća igrača.
  1. Dobavljači trebaju odrediti prioritet s kim će raditi Ključni quick commerce retaileri razlikovat će se u zavisnosti od regiona i tržišta. Otuda je posebno važno razumjeti različite kompanije na svojim tržištima i kako one funkcionišu. Dobavljači treba da procijene kojim retailerima bi trebalo da daju prioritete za saradnju kako bi ostvarili najbolji povrat ulaganja (ROI).
  1. Čisti quick commerce retaileri treba povećati prosječne vrijednosti narudžbi – Povećanjem vrijednosti narudžbe s £20 na £30, profitni doprinos za čisti quick commerce retailer povećava se sa £1,76 i 9% marže, na £4,61 ili 15% marže.
  1. Minimalne razlike u cijeni –  Cijene proizvoda koje nude čisti quick commerce retailer su samo 0,1% više od cijena u c-store. Od prošle godine, čisti quick commerce igrači su se više fokusirali na ponudu vrijednosti i strategiju cijena. Cijene u Gorillas i Gopuff odgovaraju cijenama vodećih retailera.
  1. Smanjio se broj quick commercekupaca u Velikoj Britaniji – Broj kupaca u Velikoj Britaniji koji su izjavli da su koristili quick commerce u posljednje četiri sedmice pao je s 13% u maju 2021. na 11% u maju 2022. To je vjerovatno zbog ograničenog raspoloživog prihoda kupaca, pritiskom s kojim se trenutno suočavaju kupci u Ujedinjenom Kraljevstvu.