Porsche predstavlja svoju konceptnu studiju Mission R zasnovanu na budućnosti

Tačno na vrijeme za početak IAA MOBILITY 2021. u Minhenu (od 7. do 12.  septembra), Porsche će pružiti spektakularan pogled u automobilsku budućnost. 

Konceptni automobil Mission R kombinuje najnovije tehnologije i održive materijale,  poput plastike ojačane prirodnim vlaknima, sa strašću prema trkama. Pored izuzetno  nisko spuštenog naprednog dizajna, potpuno električni takmičarski automobil sadrži  karakteristične linije sportskih automobila iz Stuttgarta-Zuffenhausena.

Dva  novorazvijena elektromotora ugrađena u Porsche-u Mission R isporučuju do 800 kW  (1,088 KS) u tzv. kvalifikacijskom načinu rada. Kapacitet baterije od oko 80 kWh i  inovativni sistem rekuperacije omogućavaju sprint trke bez gubitka snage. 

„Porsche je brend za ljude koji ispunjavaju svoje snove. To vrijedi i za automobilizam.  Svoju inovativnu snagu doživljavamo na trkačkoj stazi, pokazujemo hrabrost u traženju  novih puteva i oduševljavamo vlasnike automobila sportskim performansama” kaže  Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora tvrtke Porsche AG. „Pored našeg učešća  na Svjetskom prvenstvu Formule E, sada činimo sljedeći veliki korak naprijed na  području električne mobilnosti. Konceptna studija je naša vizija potpuno električnog  automobilizma za kupce. Mission R je oličenje svega onoga što čini Porsche jakim:  performanse, dizajn i održivost.” 

Korisnički automobilizam uživa visok nivo poštovanja u Porsche-u. Od početka  Porsche Carrera Cup Deutschland prije 31 godinu, proizvođač sportskih automobila proizveo je i isporučio više od 4,400 Cup automobila iz Weissacha. Širom svijeta se  ukupno održava 30 utrka Porsche automobila na osnovu ovih pouzdanih trkaćih  automobila visokih performansi.

Najnovija verzija utrke 911 GT3 Cup je predstavljena  tek na početku ovogodišnje sezone 2021 u automobilizmu, a temelji se na generaciji  modela 992. Porsche Mission R daje naznaku kako bi mogla izgledati budućnost utrka  Porsche automobila sa potpuno električnim automobilima. 

Automobil sa pogonom na sva četiri točka koji isporučuje nešto manje od 1,100 KS u  kvalifikacionom režimu ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde.  Maksimalna brzina: preko 300 km/h.

Na trkaćoj stazi električni trkač postiže iste  performanse u toku kruga kao i trenutni Porsche 911 GT3 Cup. Zahvaljujući  novoprojektovanim elektromotorima i baterijskim ćelijama – svi opremljeni inovativnim  direktnim hlađenjem ulja – konceptna studija Porsche Mission R daje konstantnu  izlaznu snagu od 500 kW (680 KS) u trkačkom režimu. Uklonjeno je takozvano  smanjenje vrijednosti, odnosno smanjenje izlazne snage baterije zbog temperaturnih  uvjeta. Elektromotor snage do 320 kW (435 KS) pokreće prednju osovinu, dok se  maksimalno 480 kW (653 KS) isporučuje na stražnju osovinu. Zahvaljujući naprednoj  900-voltnoj tehnologiji i Porsche Turbo punjenju, dobra 15-minutna pauza od utrke je  sve što je potrebno za punjenje baterije od 5 do 80 posto SoC-a (stanje napunjenosti).  Punjenje se može odvijati do 340 kW. Mission R također ima daljnji razvoj Porsche ove aktivne aerodinamike (PAA) sa sistemom za smanjenje otpora (DRS) na prednjem  dijelu i stražnjem krilu. Sastoji se od tri žaluzine u svakom od dva bočna otvora za zrak  na prednjem dijelu, kao i od podesivog dvodijelnog stražnjeg krila. 

Osim inovativnog koncepta električnog pogona na baterije, karoserija konceptnog  automobila takođe se fokusira na smanjenje CO2 i održivosti: uglavnom je izrađen od  plastike ojačane prirodnim vlaknima (NFRP), čiji je osnovni materijal izrađen od lanenih  vlakana dobivenih u poljoprivredi. Ovaj ekološki materijal se koristi i za prednji spojler,  difuzor i bočne obloge. NFRP se naširoko koristi u unutrašnjosti automobila Mission R,  poput panela unutrašnjih vrata, stražnje pregrade i sjedišta.

Dizajn unutrašnjosti se fokusira na vozača u svim područjima. Ergonomski postavljen  ekran između kontrola na volanu prikazuje relevantne podatke tokom utrke. Monitor  iznad volana prikazuje slike sa kamere sa bočnim ogledalom i sa kamere sa centralnog  retrovizora. Zaslon osjetljiv na dodir, sa desne strane sjedišta, može biti korišten na  primjer za pozivanje vozačevih biometrijskih podataka. Brojne druge kamere u  unutrašnjosti se mogu koristiti za pružanje uzbudljivih sekvenci za prijenos uživo. 

S projektom Mission R, Porsche zbližava stvarne i virtualne utrke više nego ikad prije.  Monocoque upravljački modul u potpuno istom obliku također se može upotrijebiti kao  e-sportski simulator. Sigurnosna konstrukcija izrađena od kompozitnog materijala od  karbonskih vlakana kombinuje veliki potencijal zaštite za vozača s malom težinom i  prepoznatljivim izgledom. Porsche-ovi inženjeri i dizajneri nazvali su novorazvijenu  karbonsku krovnu konstrukciju „egzoskelet”. Kombinuje zaštitni kavez i krovnu oblogu.  Sa dužinom od 4,332 milimetra, Porsche Mission R je nešto kraći od trenutne serije  718 Cayman, ali je znatno širi za 1,990 milimetara i s vanjskom visinom od 1,190  milimetara je također značajno niži.  

U posljednjih nekoliko godina, sa studijama koncepta Mission E (2015.) i Mission E  Cross Turismo (2018.), Porsche je dao nepogrešiv pregled svojih prvih potpuno  električnih modela sportskih automobila koji dolaze. Sportski salon Porsche Taycan  (2019.) i višenamjensko vozilo Taycan Cross Turismo (2021.) po izgledu i tehnologiji  jako podsjećaju na dvije konceptne studije i već su uspješno lansirani na svjetsko  tržište: drugim riječima, misija uspjela. Sada, sa Mission R, Porsche predstavlja svoju  viziju kako će kupci izgledati u budućnosti. Automobil je svoju svjetsku premijeru  proslavio danas na IAA MOBILITY u Minhenu.