Pad prodaje piva u Njemačkoj dostigao je historijske razmjere, saopštila je lokalna pivara Veltins, bilježeći pad od 6,8% u prvih pet mjeseci ove godine.
Tržište piva trenutno prolazi kroz krizu kakvu nismo vidjeli od ujedinjenja 1990. godine, izjavio je Rainer Emig, direktor prodaje u Veltinsu.
Prodaja na nacionalnom nivou pala je za oko 230 miliona litara između januara i maja u poređenju s istim periodom prošle godine – više nego dvostruko u odnosu na pad zabilježen prethodnih godina, navodi Veltins.
Čak je i tokom istog perioda 2021. prodano više piva, dodaje kompanija.
Iako se očekivalo da će sunčano vrijeme u prvoj polovini 2025. godine potaknuti prodaju, potrošači često nisu naručivali drugo ili treće pivo, rekao je Volker Kuhl, direktor Veltinsa, ističući da rastući troškovi i dalje negativno utiču na spremnost ljudi da potroše više.
Pivara očekuje dodatne izazove prije nego što se sektor ponovo oporavi i osjeti koristi od poboljšanja potrošačke klime, što se predviđa tek za 2026. godinu.
Uprkos tome, Veltins je u prvoj polovini 2025. zabilježio porast prodaje od 2,3%, na 178 miliona litara.
Međutim, prodaja točenog piva pala je za oko 5%, dok mnoge pivare pokušavaju da nadoknade gubitke kroz bezalkoholne proizvode, rekao je Kuhl.
Po našem mišljenju, bezalkoholna piva su u najboljem slučaju flaster na otvorenu ranu, izjavio je on, dodajući da bezalkoholna piva mogu nadomjestiti tek oko trećinu pada u prodaji alkoholnog piva u supermarketima i prodavnicama pića.
Kuhl smatra da je sada dostignuta tačka kada pivare odlučuju hoće li nastaviti s poslovanjem ili ne, jer, kako kaže, “neće svaka pivara moći nastaviti kao do sada.”
Izvor: dpa
Foto: Brauerei Veltins













