Kaufland u Njemačkoj akvizicijom pet hipermarketa Globus širi svoju vodeću ulogu u kanalu hipermarketa. Unatoč vodećoj poziciji u ovom maloprodajnom kanalu, maloprodajni lanac je pod pritiskom. Ratovi cijena između diskonta i supermarketa vrše pritisak na sve sudionike na tržištu.
Piše: Sebastian Rennack, međunarodni analitičar maloprodaje
Trgovac Kaufland jača svoju poziciju na njemačkom tržištu. Konkurent u sektoru hipermarketa Globus objavio je da je postigao dogovor o prodaji pet Globusovih hipermarketa diljem Njemačke Kauflandu. Ugovor još trebaju odobriti Savezni ured za kartele i vlasnici ovih stranica. Globus ovu odluku pravda “neekonomskom učinkovitošću” dotičnih trgovina.
Prošle je godine Kaufland povećao svoj neto promet u Njemačkoj za procijenjenih 6,6 posto na 21 milijardu eura. Na kraju godine prodajni portfelj obuhvaćao je više od 770 lokacija, uključujući 100 Realovih hipermarketa, preuzetih u procesu prodaje od Metro AG. Dodatnih 20 Realovih trgovina moglo bi biti u maloprodajnoj mreži do iduće godine.
Unatoč dominaciji u distribucijskom kanalu, Kaufland mora pronaći načine za profitabilan rast na domaćem tržištu koje karakteriziraju cjenovni ratovi između diskontera i velikih supermarketa. Od početka iduće godine Kaufland će se pridružiti Agecore akvizicijskoj alijansi. Trenutačni članovi su Colruyt (Belgija), Coop (Švicarska), Conad (Italija) i Eroski (Španjolska). Ovaj potez osmišljen je kako bi se povećala učinkovitost maloprodajnog lanca u poslovanju s međunarodnim brendovima.
Koncentracija u njemačkom sektoru maloprodaje hrane je visoka. Prema NIQ Tradedimensions, četiri najveća maloprodajna trgovca hranom u Njemačkoj – Edeka grupa, Rewe grupa, Schwarz grupa (koju čine Kaufland i Lidl) i oba Aldi – zajedno su činili 76% prodaje robe široke potrošnje u 2023. godini. Kauflandov udio manji je od devet postotnih bodova.
Globus je nekoliko puta manji od svog konkurenta iz Schwarz grupe. Prošle godine (krajem lipnja 2023.) Globus je ostvario procijenjeni neto promet od 6,5 milijardi eura, što je povećanje od 10,6%, dijelom zahvaljujući akviziciji 16 bivših Realovih hipermarketa. S mrežom od 65 velikih hipermarketa, Globus je prošle godine bio na osmom mjestu njemačkog FMCG sektora. S prosječnom prodajnom površinom većom od 10.000 m², Globus više od Kauflanda, čije su trgovine većinom između 4.000 i 5.000 četvornih metara, osjeća pritisak rasta troškova, posebice za energiju i zaposlenike.
Nova otvaranja objekata u kanalu hipermarketa karakteriziraju znatno manji prodajni prostori nego dosad. Istraživanja tržišta pokazuju da će se broj supermarketa s prodajnom površinom između 2.500 i 5.000 m² povećati za 140 u Njemačkoj od 2021. godine. Istovremeno, broj hipermarketa s površinom većom od 5.000 m² smanjio se za 75.
O AUTORU Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni maloprodajni analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećih njemačkih tjednih poslovnih novina za FMCG sektor. Također, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih operativnih timova Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji. |
Foto: Sebastian Rennack