Nestlé zabilježio najveću stopu prodaje u posljednjih 14 godina

FILE PHOTO: A logo is pictured on the Nestle research center at Vers-chez-les-Blanc in Lausanne, Switzerland August 20, 2020. REUTERS/Denis Balibouse

Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvih devet mjeseci 2022. godine.

U prvih devet mjeseci u godini kompanija je podigla cijene za 7,5 posto, što je dovelo do najvećeg rasta prodaje u posljednjih 14 godina i omogućilo najvećem proizvođaču hrane na svijetu da poveća cjelogodišnju prognozu.

“Ostvarili smo snažan organski rast dok smo istovremeno nastavili da odgovorno prilagođavamo cijene kako bi odražavale inflaciju. Zbog izazovne ekonomske situacije koja utiče na kupovnu moć ljudi težimo ka tome da naši proizvodi budu pristupačni. Naš realni interni rast ostao je otporan uprkos stalnim preprekama u lancu snabdijevanja, sa ograničenom elastičnošću potražnje. U isto vrijeme, nastavljamo da investiramo u istraživanje i razvoj, marketing i inicijative za održivost, kao što je nedavno predstavljeno u našem novom NESCAFÉ Plan-u 2030. Ostajemo uvjereni u snagu naših brendova, operativno izvršenje i dinamiku kategorija koje nas dobro pozicioniraju za dalji rast”, rekao je Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Iz kompanije je saopšteno da prognozirani rast za cijelu godinu iznosi osam posto, nakon što je povećanjem cijena uspela da pritisak koji su stvarali troškovi inputa prebaci na potrošače.

Ekvivalentni rast prodaje dostigao je 8,5 posto u prva tri kvartala 2022. godine, što je najviša stopa u 14 godina. Time je prodaja dostigla 69,1 milijarde švicarskih franaka (69,3 milijarde dolara), piše Financial Times.

“Nestlé je u Srbiji u prvih 9 mjeseci 2022. godine ostvario organski rast od 11 posto, na šta su najviše uticale naše kategorije prehrambenih i konditorskih proizvoda, NESCAFÉ i Purina PetCare. Nastavili smo i sa podrškom ugroženom stanovništvu kroz donacije naših proizvoda u vrednosti od više od 38 miliona dinara, a samo u okviru nacionalne kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost donirali smo oko 18 tona Nestlé proizvoda bankama hrane širom Srbije. Snažno nastavljamo i sa implementacijom principa regenerativne poljoprivrede kod naših dobavljača, čuvajući srpsko zemljište, a istovremeno nudeći potrošačima kvalitetne proizvode čiji su sastojci uzgajani upravo u Srbiji, rekla je Marjana Davidović, generalna direktorica kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Sjeverne Makedonije.

Po kategoriji proizvoda, Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima, pružila je najveći doprinos organskom rastu. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa pozitivnim rastom prodaje za brendove NESCAFÉ, Starbucks i Nespresso.

Rast prodaje hrane za bebe dostigao je dvocifrenu stopu, sa značajnim doprinosima širom geografskih područja. Konditorski proizvodi zabilježili su dvocifreni rast, među kojima se naročito ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja, predvođena Garden Gourmet proizvodima, nastavila je da raste dvocifrenom stopom.