Najveća svjetska firma za hranu i piće – Nestlé, podigla je cijene za više od 5 posto u prva tri mjeseca ove godine jer je sve veće troškove prenijela na kupce, piše CNN Business.
Najteže su pogođeni potrošači u Sjevernoj Americi s porastom cijena od 8,5 posto, objavila je firma u svom izvještaju o zaradi za prvo tromjesečje u četvrtak.
Južna Amerika zabilježila je drugi najveći rast, a cijena Nestlé proizvoda porasla je 7,7 posto. Izvršni direktor Mark Schneider signalizirao je da je još povećanja na horizontu.
– Pojačali smo cijene na odgovoran način i vidjeli trajnu potražnju potrošača – rekao je u saopštenju.
Inflacija nastavlja naglo rasti, što će zahtijevati daljnje mjere za određivanje cijena i ublažavanje posljedica tijekom godine.
Inflacija potrošačkih cijena u Sjedinjenim Državama dosegnula je 8,5 posto u martu, što je maksimum u posljednjih 40 godina.
U Evropi iznosi 7,5 posto, što je najviši nivo otkako je Evropska unija počela prikupljati podatke prije otprilike 25 godina.
Cijene robe koja napuštaju njemačke tvornice – koje se utječu na maloprodajne cijene – porasle su za 30 posto u martu u odnosu na isti mjesec prošle godine. To je najveći porast u 73 godine.
Energija je bila najveći pokretač inflacije, ali globalne cijene hrane također rastu.
Nestlé je izvijestio o porastu ukupne prodaje od 5,4 posto tokom tromjesečja i očekuje rast prodaje od 5 posto tokom cijele godine.
Brendovi kao što su Purina PetCare, Nescafé i KitKat bili su ključni pokretači rast u prvom tromjesečju.
Ali veći troškovi mogli bi utjecati zaradu. Firma predviđa da će njena temeljna profitna marža ove godine biti između 17 i 17,5 posto, u usporedbi sa 17,4 posto u 2021.
Globalne cijene hrane dostigle su rekordan iznos ranije ove godine jer su pandemija, loše vrijeme i poljoprivreda ugrozili sigurnost hrane za milione ljudi.
Ruska invazija na Ukrajinu samo je pogoršala situaciju, podižući cijene osnovnih proizvoda kao što su pšenica i biljna ulja.