Nestlé ostvario rast prodaje prvoj polovini 2022.

Ukupna prodaja kompanije Nestlé u prvoj polovini 2022. godine prošla je za za 9,2% u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi 45,6 milijardi švajcarskih franaka (47 milijardi eura). Organski rast dostigao je 8,1%, sa realnim internim rastom (RIG) od 1,7% i cijenama od 6,5%.

Osnovna marža operativnog profita prehrambenog giganta iznosi 16,9%. U prvoj polovini 2022. godine, slobodan protok novca iznosi 1,5 milijardi švajcarskih franaka (1,55 milijarde eura), dok je osnovna zarada po akciji porasla je za 8,1% u stalnoj valuti.

Prognoza za kraj 2022. godine kažu da se očekuje organski rast prodaje između 7 i 8% i marža profita trgovanja od 17%.

Na predstavljaju polugodišnjih finansijskih rezultata, govorio je i Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, koji je tom prilikom izjavio:
“U prvoj polovini godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po akciji. Naši lokalni timovi odgovorno su sproveli povećanje cijena. Obim i miks proizvoda su bili otporni, zasnovani na našim jakim brendovima, raznovrsnoj ponudi i vodećim tržišnim pozicijama. Ograničili smo uticaj pritisaka aktuelne inflacije i prepreka u lancu snabdijevanja na razvoj naše marže, kroz disciplinovanu kontrolu troškova i operativnu efikasnost. Istovremeno, investicije koje stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasle.”

O rezultatima u Bosni i Hercegovini govorio je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu”U prvih šest mjeseci 2022. poslovanje kompanije Nestlé u regiji Adriatic obilježeno je organskim rastom od 9%, dok je u BiH organski rast dosegao 6,4%. Vrlo dobri rezultati ostvareni su zahvaljujući izvrsnom poslovanju naših kategorija, među kojima je njih 50%, odnosno četiri (4) od ukupno osam (8), ostvarilo dvocifreni rast. Najveći rast su zabilježili Nestlé Professional, Purina, CPW i dječija hrana, dok su konditorski i kulinarski proizvodi također snažno pridonijeli rastu. Uspješni poslovni rezultati dodatni su poticaj da nastavimo održavati kvalitetan odnos s potrošačima, donirati i pružati podršku ranjivim grupama društva i poslovati na održiv način”.

Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu

Dimitriu je dodao i da ”MCI, dugogodišnji partner i distributer Nestléa, kontinuirano doprinosi uspješnim poslovnim rezultatima u BiH”.

Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi zabilježili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja nastavila je rasti dvocifrenom stopom, predvođena Garden Gourmet proizvodima.

Organski rast iznosi 8,1%, cijene su porasle za 6,5% u skladu sa značajnim porastom inflacije. RIG je otporan na 1,7%, u odnosu na u 2021. godinu i ograničenja u lancu snabdijevanja. Organski rast na tržištima u razvoju je 10%, uz povećane cijene i dobar RIG. Zona Evropa bilježi visoki jednocifreni organski rast, što odražava povećanje cijena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Europa nastavila je bilježiti povećanje tržišnog udjela, posebno kad je riječ o hrani za kućne ljubimce, kafi i ishrani za bebe.

Organski rast iznosi 7,1%, uz rast cijena od 4,9%, dok je RIG 2,1%, unatoč ograničenjima u lancu snabdijevanja. Očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8%, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da dosegne 17%. Očekuje se da će se osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.