Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2021. godine. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je veoma zadovoljan rastom prodaje u prvom kvartalu.
”Naš rast podstaknut je disciplinovanim poslovanjem, unaprijeđenim digitalnim mogućnostima i brzim inovacijama, što je rezultiralo i povećanjem tržišnog udjela. Zabilježen je rast prodaje u maloprodaji, kao i u out-of-home (OOH) kanalima. Možemo da potvrdimo naše smjernice za ovu godinu i srednjoročne izglede za umjereni jednocifreni organski rast. Razvoj COVID-19 vakcina dao je nadu svijetu i podržavamo široku isporuku vakcina u zajednicama u kojima poslujemo”, poručio je Šnajder.
Organski rast dostigao je 7,7% u prvom kvartalu 2021. godine i zabilježen je na većini teritorija u kojima Nestlé posluje. Ovaj parametar je na razvijenim tržištima dostigao 5%, dok je na tržištima u razvoju primjećen organski rast od 11,4%.
Gledajući po kategorijama proizvoda, kafa je najviše doprinijela rastu, što je uzrokovano velikom potražnjom Nespresso (organski rast 17.1%), NESCAFÉ i Starbucks proizvoda. Zabilježen je dvocifren rast prodaje mliječnih proizvoda, dok je Purina PetCare dostigao visok jednocifren rast.
Prodaja putem online kanala porasla je za 39,6%, dostigavši 14,5% ukupne prodaje i tako pokazala da i dalje postoji velika potražnja za online kupovinom.
Očekivanja za 2021. godinu impliciraju nastavak povećanja organskog rasta, umjereno poboljšanje osnovne marže trgovinskog profita, kao i povećanje zarade po dionici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala, navodi se u saopštenju kompanije.
Svoj osvrt na poslovanje kompanije u prvom kvartalu 2021. godine, dala je i Marjana Davidović, generalna direktorica Nestlé Adrijatik za južni region (Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija).
,,Iako se posljedice pandemije i dalje osećaju, Nestlé je u južnoj Adrijatik regiji, u prvom kvartalu ove godine, zabilježio organski rast od 26,2 posto. U istom periodu, nastavili smo sa pružanjem pomoći lokalnoj zajednici i donirali proizvode u vrijednosti većoj od 100.000 švicarskih franaka. Dobri rezultati proizašli su iz povjerenja naših potrošača, izgrađenom, ne samo na kvalitetnim i uvek dostupnim proizvodima, već i na tome što je Nestlé stalna podrška i oslonac našem društvu i ugroženim grupama”, izjavila je Davidović.