Nestlé objavio finansijske rezultate za prvi kvartal 2021. godine

Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2021. godine. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je veoma zadovoljan rastom prodaje u prvom kvartalu.

”Naš rast podstaknut je disciplinovanim poslovanjem, unaprijeđenim digitalnim mogućnostima i brzim inovacijama, što je rezultiralo i povećanjem tržišnog udjela. Zabilježen je rast prodaje u maloprodaji, kao i u out-of-home (OOH) kanalima. Možemo da potvrdimo naše smjernice za ovu godinu i srednjoročne izglede za umjereni jednocifreni organski rast. Razvoj COVID-19 vakcina dao je nadu svijetu i podržavamo široku isporuku vakcina u zajednicama u kojima poslujemo”, poručio je Šnajder.

Organski rast dostigao je 7,7% u prvom kvartalu 2021. godine i zabilježen je na većini teritorija u kojima Nestlé posluje. Ovaj parametar je na razvijenim tržištima dostigao 5%, dok je na tržištima u razvoju primjećen organski rast od 11,4%.

Gledajući po kategorijama proizvoda, kafa je najviše doprinijela rastu, što je uzrokovano velikom potražnjom Nespresso (organski rast 17.1%), NESCAFÉ i Starbucks proizvoda. Zabilježen je dvocifren rast prodaje mliječnih proizvoda, dok je Purina PetCare dostigao visok jednocifren rast.

Prodaja putem online kanala porasla je za 39,6%, dostigavši 14,5% ukupne prodaje i tako pokazala da i dalje postoji velika potražnja za online kupovinom.
Očekivanja za 2021. godinu impliciraju nastavak povećanja organskog rasta, umjereno poboljšanje osnovne marže trgovinskog profita, kao i povećanje zarade po dionici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala, navodi se u saopštenju kompanije.

Svoj osvrt na poslovanje kompanije u prvom kvartalu 2021. godine, dala je i Marjana Davidović, generalna direktorica Nestlé Adrijatik za južni region (Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija).

,,Iako se posljedice pandemije i dalje osećaju, Nestlé je u južnoj Adrijatik regiji, u prvom kvartalu ove godine, zabilježio organski rast od 26,2 posto. U istom periodu, nastavili smo sa pružanjem pomoći lokalnoj zajednici i donirali proizvode u vrijednosti većoj od 100.000 švicarskih franaka. Dobri rezultati proizašli su iz povjerenja naših potrošača, izgrađenom, ne samo na kvalitetnim i uvek dostupnim proizvodima, već i na tome što je Nestlé stalna podrška i oslonac našem društvu i ugroženim grupama”, izjavila je Davidović.