Usljed činjenice da klimatske promjene prijete da desetkuju postojeće zasade ove biljke u svijetu, kompanija Nestlé, kao jedan od najvećih proizvođača kafe, više od 10 godina preduzima korake kako bi u aromama arabike i robuste mogle da uživaju i buduće generacije.
Zahvaljujući strategiji održivosti uzgoja kafe pod nazivom NESCAFÉ Plan, u 2021. godini je 82 posto kafe za proizvodnju ovog brenda uzgajano na odgovoran i održiv način, a emisije ugljen-dioksida po toni proizvoda su od 2010. do 2020. godine opale za 46 posto. U toku prethodnih 12 godina distribuirano je preko 250 miliona sadnica kafe poljoprivrednicima širom svijeta, pokrenuti su aktivni poljoprivredni programi u 16 zemalja, a u Nestlé fabrikama proizvodnja se vrši uz 53 posto manje korištenja vode.
Usled brzonapredujućih klimatskih promena, predviđa se da će rastuće temperature smanjiti područje pogodno za uzgoj kafe za do 50 posto do 2050. godine, dok oko 125 miliona ljudi žive upravo od uzgoja kafe. Iz tog razloga, Nestlé je unapredio svoj NESCAFÉ Plan za 2030. godinu u čijem središtu se nalazi prelazak na uzgoj kafe po principima regenerativne poljoprivrede, koji će poboljšati produktivnost farmi, povećati prihod proizvođača kafe i dodatno smanjiti emisije ugljen-dioksida u sektoru poljoprivrede.
Svakog dana ulazimo u domove i srca miliona ljudi širom svijeta i upravo to daje neki novi smisao onome što radimo, ali ujedno zahtijeva i veću odgovornost. Klimatske promjene su veliki izazov koji mi u Nestlé-u prevazilazimo zaštitom životne sredine, ali i brigom o ljudima koji su uključeni u proizvodnju kafe – upravo takav stav daje našoj kafi jedinstven ukus. Kakve god rezultate da postignemo, ako oni ne počivaju na našoj težnji da svijet oko nas učinimo boljim mjestom za život, uspjeh neće biti održiv, rekla je Atana Škalko, izvršna direktorica kategorije pića za tržište jugoistočne Evrope u kompaniji Nestlé.
Uz pomoć investicije vrijedne milijardu švajcarskih franaka za period do 2030, NESCAFÉ će organizovati obuke poljoprivrednika za usvajanje praksi regenerativne poljoprivrede, sprovoditi dekarbonizaciju u pravcu nulte emisije štetnih gasova do 2050. godine, prilagoditi lance snabdijevanja koji ne podrazumijevaju krčenje šuma, optimizovati proizvodne procese, posaditi drvorede unutar i izvan farmi kafe, smanjiti ambalažni otpad i u fabrikama širom svijeta koristiti zelenu energiju iz održivih izvora.
Vodeći svjetski brend kafe nastavlja da daje doprinos ispunjenju svog globalnog cilja da do 2025. ambalaža svih Nestlé proizvoda bude u potpunosti reciklabilna, pa tako jedan od najpoznatijih proizvoda kompanije, čuvena limenka NESCAFÉ Classic kafe, odnedavno ima prepoznatljivi poklopac bijele boje koji je u potpunosti podložan reciklaži. Svjetske NESCAFÉ fabrike koriste potrošeni talog kafe kao biogorivo, čime se uštedi više od 555 hiljada barela nafte svake godine, i to je samo jedan od razloga zašto je NESCAFÉ, čijih se milion šoljica dnevno popije u Srbiji, nosi epitet najodrživijeg brenda kafe na svijetu.