Kompanija Mars, koja stoji iza poznatih svjetskih brendova (Snickers, Twix, M&M’s, Orbit, Dove, Pedigree, Whiskas), najavila je posvećenost postizanju nulte emisije štetnih gasova sa efektom staklene bašte u svom lancu vrijednosti, do 2050. godine, imajući u vidu najnovije podatke i upozorenja.
Mars najavio postizanje nulte emisije gasova do 2050. godine: Nakon objavljivanja najveće studije o klimatskim promjenama koju je izradio Međuvladin panel o klimatskim promenama (IPCC) u julu i aktuelnih zaključaka sa klimatskog samita COP26 u Glazgovu, stručnjaci poručuju da je ključno ubrzati aktivnosti usmjerene ka stabilizovanju porasta globalne temperature, kako bi bio ograničen na 1,5°C.
“Kako bismo ostvarili značajna poboljšanja na ovom polju, ciljevi kompanije Mars obuhvataju kontrolu čitavog našeg djelovanja – od toga kako nabavljamo sirovine do načina na koji potrošači konzumiraju naše proizvode. Želimo da svaki dio svog lanca poslovanja neodložno usmjerimo ka promjenama, ostvarimo važne pojedinačne korake i sagledamo ih na svakih pet godina, tako da sve što radimo bude dobro i za naše poslovanje i za svijet koji ostavljamo budućim generacijama. Uz saradnju sa svim našim zaposlenima, partnerima, dobavljačima, kupcima i potrošačima, čvrsto vjerujemo da je ovako veliki izazov moguće postići”, izjavio je Predrag Milinčić, regionalni direktor za Mars Balkan.
Kako je najavljeno iz kompanije, novi ciljevi zasnovani na naučnim istraživanjima kreirani su sa fokusom na apsolutno smanjenje emisija, uključujući sve emisije iz opsega 3, kao što su indirektne emisije (npr. poslovna putovanja, emisije kupaca, upotreba proizvoda), sprječavanje krčenja šuma u čitavom lancu snabdijevanja, povezivanje plata sa uspjehom u smanjenju emisija, i inspirisanje preko 20.000 dobavljača da preduzmu mjere i postave značajne ciljeve u vezi sa klimatskim promjenama.
Oslanjajući sa na prethodno obećanje Marsa da će smanjiti emisije u svom lancu vrednosti za 67% do 2050. godine, ova najava potvrđuje njihov kratkoročni cilj za smanjenje emisija za 27% do 2025. godine, poručuje se u saopštenju. Istovremeno, prognozira se da će brend za ishranu kućnih ljubimaca Royal Canin, biti prvi iz Mars asortimana koji će dostići neutralni karbonski otisak do 2022. godine.