Marketari poručili: Snaga brenda je u emocijama

Završen je 9. Sarajevo Marketing Summit

Sarajevo je u protekla dva dana bilo mjesto susreta i okupljanja marketinške struke iz Bosne i Hercegovine, ali i regiona.

Na konferenciji su prezentirani najnoviji trendovi i inovacije, čijom implementacijom se unapređuje poslovanje, ubrzano doprinosi razvoju bh. tržišta i stvara prilika da svi sudionici ove velike i važne industrije istinski žive marketing.

Načelnik Općine Ilidža Nermin Muzur, otvorio je ovogodišnji Sarajevo Marketing Summit, i izrazio zadovoljstvo što se ovakve konferencije i slični projekti održavaju u ovoj lokalnoj zajednici.

ECommerce asocijacija u BiH bila je partner prvog dana konferencije, te su u fokusu bile teme o najbrže rastućoj eCommerce industriji, alatima i strategijama  koje koriste najuspješniji.

Online kupovina postaje  neizostavan aspekt poslovanja u velikom broju industrija. Ovaj način prodaje razvija se već dugo, pod utjecajem novih tehnologija, pametnih uređaja, ali  i  pogodnosti kupovine iz vlastitog doma. Bh. potrošači ranije su bili prilično skeptični prema ovom načinu kupovine, ali posljednjih godina ista doživljava procvat na našem tržištu. Učesnici programskog dijela složili su se da je ovo način da se transformira poslovanje, razvije biznis i olakša kupovina krajnjim potrošačima. Online prodaja je šansa za uspjeh, način da se potaknu bolji prodajni rezultati i izbjegnu neučinkovita poslovna rješenja.

“Glavni fokus naše kompanije  je unapređenje eCommercea u BiH, povećanje povjerenja krajnjih kupaca u online plaćanju. Na Sarajevo Marketing Summitu sam imao priliku prezentirati sve trenutne servise koje naša platforma nudi u cilju uvođenja u digitalnu prodaju. Mi, dakle,  nismo samo kanal naplate, imamo i dodatne servise koje koristimo direktno u komunikaciji sa našim krajnjim korisnicima. Često čujem frazu da Bosna i Hercegovina u tehnološkom smislu zaostaje za ostatkom svijeta, što smatram potpuno netačnim, jer posljednjih godina je eksponencijalni rast eCommercea veoma značajan. Naše analize pokazuju 380% rasta digitalnih transakcija 2021. u odnosu na 2020. godinu, tako da je BiH i regionalno tržište prepoznalo značaj ovog vida plaćanja i korisnici postaju sve sigurniji u eCommerce”, izjavio je Orhan Gazibegović, predstavnik kompanije Monri Payments.

Drugi konferencijski dan  obilježile su prezentacije koje su u fokusu imale dobre poslovne prakse, ali i izvrsne panel-diskusije. Posebnu pažnju izazvalo je predavanje key note speakera Tonyja Durhama, koji je poručio: “Trenutno je potrebno da se brendovi fokusiraju na to kako mogu da privuku pažnju potencijalnih kupaca. To znači razumijevanje niza tehnika u dizajnu ambalaže, razvoju prodajnog mjesta i marketinškoj komunikaciji koje se mogu koristiti da se i dalje zadrže pravila brenda i da se ispune pravila maloprodaje, ali čine  i dovoljno da pokrenu mozak da odluči da se fokusira na određen brend u mnoštvu drugih.”

Sudionici Summita složili su se da su ovakvi događaji i konferencije, neophodne jer na jednom mjestu okupljaju  struku  koja međusobno dijeli znanja i dobre poslovne prakse.

 “Vrijednost marketinga u smislu cjelokupnog biznisa je neupitna i zato se svi nalazimo ovdje, kako bismo dijelili iskustva i ideje, koje kasnije možemo aplicirati u našim poslovima. Moja tema bila je vezana za story telling, odnosno o važnosti priče koja može rezonirati sa našim potrošačima.  Ukoliko se fokusiramo na sebe i ono što naš brend  nudi to je samo neka tehnička specifikacija koju obični čovjek ne razumije i ne rezonuje na nivou na kojem bismo željeli. Tako da sam išla u smjeru kako i zašto pričati  efektne priče, o proizvodu, krajnjim potrošačima”, istaknula je Renata Miličević, marketing konsultantica.

U sklopu drugog konferencijskog dana dodijeljena su i tradicionalna Marketing Superstar priznanja za Azru Mesihović Voloder, rukovodioca Odjela za marketing i komunikacije u ASA Banka d.d. Sarajevo, Andrijanu Korda Gick, Business Development and Marketing Manager u kompaniji Carlsberg BH i Milicu Đukić, direktora marketinga u kompaniji Baby Food Factory. 

Zajednički rad agencija i kompanija u stvaranju uspješnih marketinških kampanja je od izuzetne važnosti, tako je na ovogodišnjem Summitu predstavljena kampanja osiguravajuće kuće Grawe i marketinške agencije McCann, pod nazivom I jare i pare, koja je ponijela laskavu titulu “Kampanja vrijedna pažnje”. Tako da već od 10. Sarajevo Marketing Summita, sve kompanije učesnice konferencije, imat će priliku prijaviti kampanje koje su svojim narativom obilježile  godinu i izazvale pažnju potrošača, nakon čega će ekspertno vijeće In Academy  odabrati one najbolje.

Znajući da se marketing trendovi kreću brzinom svjetlosti te da se načini plasiranja proizvoda i usluga neprestano mijenjaju, marketari moraju tražiti nove izvore inspiracije i uložiti dodatne napore koje će donijeti rezultate. 

Izazovne godine su pred ovom industrijom, ali poruka koja je poslana sa 9. Sarajevo Marketing Summita ohrabruje. Raditi sa strašću, predano i kontinuirano  garant je  uspjeha, izazovi su i prilike, ako ih na vrijeme prepoznamo i iskoristimo.

Organizator ovog prestižnog događaja je marketinška agencija Altermedia.