Lidl Srbija izbacio iz upotrebe plastične kese

U susret Svjetskom danu zaštite životne sredine, 5. juna, kada se već dugi niz godina promoviše i razvija svest o životnoj sredini, kompanija Lidl Srbija je odlučila da u svom svakodnevnom poslovanju dodatno doprinese boljitku zajednice u kojoj posluje.

Počev od 3. juna postati će prvi trgovački lanac prehrambenih proizvoda u Srbiji koji izbacuje iz upotrebe plastične kese za kupovinu u cijeloj zemlji.

,,Do sada je ovakva praksa važila samo za nekoliko gradova, na primjer odgovorili smo na Odluku Grada Beograda, po kojoj je upotreba plastičnih kesa sa manje od 50 mikrona bila zabranjena, tako što smo uklonili u potpunosti plastične kese za kupovinu na teritoriji grada. Međutim, kao kompanija koja je svjesna svoje odgovornosti prema prirodi i uticaja koje naše poslovanje ima na nju, donijeli smo odluku da uradimo nešto više i da dobru praksu proširimo na sve Lidl prodavnice širom Srbije. Time, prije svega, želimo da podstaknemo potrošače da u cilju održivosti i zaštite životne sredine, ali i kao doprinos kućnom budžetu, u kupovinu dolaze sa svojim torbama ili cegerima”, izjavila je Aleksandra Mirić iz Odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje kompanije Lidl Srbija.

Ovakva odluka proizašla je iz činjenice da se u svijetu svakoga dana upotrebe milioni plastičnih kesa, a za njihovu proizvodnju potrebne su sirovine koje naša planeta ne može brzo da obnovi. Plastične kese često svoj kraj dočekaju u prirodi gde su im potrebne stotine godina da se razgrade, dok se, u međuvremenu one raspadaju na manje dijelove, takozvanu mikroplastiku, koja lako dospijeva u žive organizme i kroz lanac ishrane na kraju i na naš tanjir. Osim toga, na svijetu trenutno postoji pet „ostrva plastike“ od kojih najveće zauzima površinu od 1,6 miliona kvadratnih kilometara, što je 18 puta veće od površine teritorije Srbije.

Kao alternativu za plastične kese za kupovinu, Lidl Srbija potrošačima nudi „zelene“ ekološke opcije kao što su papirne kese, trajne torbe i višekratne vrećice za voće i povrće koje je ova kompanija prva uvela na domaće tržište.