Lidl Hrvatska od 1. januara 2022. prelazi na 100% obnovljivu električnu energiju

S početkom 2022. godine, trgovački lanac Lidl Hrvatska prelazi na zelenu energiju dobijenu isključivo iz obnovljivih izvora. Tako Lidl uz oznaku ZelEn, prijatelj prirode, nastavlja slijediti odrednice klimatske strategije Schwarz grupe, kao i klimatske ciljeve usvojene inicijativom Science Based Targets (SBTi).

Osim zelene energije, a u sklopu strategije REset Plastic, Lidl je postavio i nove ciljeve za plastiku, objavljeno je iz ovog trgovačkog lanca.

U suradnji s HEP Opskrbom, Lidl Hrvatska od početka 2022. kreće s prelaskom na zelenu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora. Riječ je o jedinstvenom proizvodu tj. programu ZelEn (Zelena Energija) koji Lidl koristi kao društveno odgovorna kompanija koja vodi brigu o okolišu i korištenju energije iz obnovljivih izvora. Ovaj Lidlov potez samo je dio sveobuhvatne klimatske strategije Schwarz grupe, koja je podržala Pariški sporazum te se već u augustu 2020. službeno pridružila inicijativi Science Based Targets (SBTi).

Lidlov cilj je do 2022. postići neutralnost ugljičnog otiska svoje operativne emisije. Proizvodnja hrane i poslovanje unutar uzvodnog lanca vrijednosti odgovorni su za većinu Lidlovog ugljičnog otiska. Upravo iz tog razloga žele potaknuti svoje dobavljače da smanje svoje emisije, a one dobavljače koji su odgovorni za 75% emisija obvezati da sebi postave klimatske ciljeve u skladu s kriterijima SBTi do 2026. Lidl prati i podupire svoje dobavljače u ovom procesu te u vlastitom poslovanju želi biti uzor u zaštiti klime. Lidlovi klimatski ciljevi uključuju do 2030. smanjiti svoje operativne emisije u svim zemljama za 80% u poređenju s razinama iz 2019.

Osim zelene energije, a u sklopu strategije REset Plastic, Lidl Hrvatska se, uz postojeće ciljeve smanjenja udjela plastike u ambalažama proizvoda privatnih robnih marki za 20% i osiguravanja njihove maksimalne prikladnosti za recikliranje, obvezao do kraja 2025. u ambalažama proizvoda privatnih robnih marki koristiti prosječno 25% recikliranog materijala. Do kraja 2021. uklonit će crnu plastiku iz ambalaža proizvoda privatnih robnih marki, a od početka 2021. u kozmetičkim proizvodima i proizvodima za čišćenje ne koristi mikroplastiku. Lidl Hrvatska ima i nove vrećice za pekarske proizvode s 23% manje plastike i 12% manje papira. Višekratna vrećica za voće i povrće, baš kao i ambalaže W5 proizvoda za čišćenje, sada su od 100% recikliranog PET-a.

Sukladno strategiji REset Plastic i cilju smanjenja upotrebe plastike u ambalažama, Lidl Hrvatska je u saradnji s dobavljačima razvio inovativna pakovanja za 6 odabranih narezaka iz linije Okusi zavičaja. Umjesto plastičnog podloška, odabranih 6 proizvoda će se pakovati u ambalažu s papirnatim podloškom, što je količinu plastike u prosjeku smanjilo za 60 posto.