Koliko vrijedi pozitivna recenzija u internetskoj trgovini?

Kupci danas na internetu mogu nabaviti sve, ali često im je potrebna pomoć u procijenjenim kvalitetnim proizvodima kao i video na ekranu. Britanska udruga potrošača Koji? otkrila je pak da recenzije baš i ne treba bezrezervno vjerovati.

Amazonov Marketplace platforma je na kojoj drugi trgovci mogu potrošačima nuditi svoje proizvode.

Koji? otkrio je deset internetskih stranica koje nude usluge ocjenjivanja proizvoda na Amazon Marketplaceu, kršeći vrijeme i odredite kompanije, prenosi BBC.
Usluge uključuju „pakete“ lažnih recenzija koje trgovci mogu kupiti za 15 funti i veću „pakiranje“ od 50 ili tisuću recenzija, za koje će „iskeširati“ od 620 do 8.000 funti.

Pet ‘uslužnih’ tvrtki ima popis na više od 702.000 „recenziranih proizvoda“, utvrđeno je Koji ?.

Recenzentima golih muških iznosa, od nekoliko funti do više od 10 funti, besplatni su ili proizvodi s popustom. Mogu sudjelovati u „programima vjernosti“ i biti nagrađeni vrhunskim proizvodima, od dječjih igračaka do opreme za vježbanje.

Amazon čeka tešku bitku s “nabujalim sektorom lažnih recenzija”, zaključio je Which ?.

Glasnogovornik američkog digitalnog diva poručio je da ih uklanja i poduzima mjere protiv svih koji sudjeluju u takvim aktivnostima.

Krajnje je vrijeme da regulator nešto poduzme, smatra voditeljicu odjela kućnih proizvoda i usluga u Which? Natalia Hitchins.

„Regulator mora oštro kazniti prevarante i pozvati na odgovornost internetske stranice, ako ne uspijevaju zaštititi svoje korisnike”, naglašava.

„Ako to nadilazi njegove mogućnosti, na potezu je vlada koja mora hitno ojačati zaštitu potrošača na internetu“, dodaje.

Ima poruku i za Amazon i druge platforme, smatra da moraju dodati više napora kako bi spriječili infiltraciju lažnih recenzija i učvrstili povjerenje potrošača u njihovoj vjerodostojnosti.

Glasnogovornik Amazon ističe da ne možemo sami hvatati “prevarante”, privlačeći veće ovlasti za regulatore.

Britanski regulator odlučio je istražiti kako internetske stranice otkrivaju i reagiraju na lažne i obmanjujuće recenzije prenosi Hina.

Prošlog svibnja poručio je da je spreman kazniti kršenje propisa, uključujući podizanje tužbi, ali nije želio otkriti koje će internetske maloprodajne tvrtke pratiti, dodaje BBC.