Ko tu koga kupuje? Povjerenje, publicitet, bunt i odgovorno oglašavanje pod reflektorima Dana komunikacija NAJAVE

U vremenu kada emocije prodaju bolje nego ikad, a vrijednosti se mjere algoritmima, veliki festival kreativnosti, digitala i komunikacija otvara teme koje oblikuju odnos između brendova, potrošača i društva.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Kako izgleda bunt u doba brendiranog otpora? Koliko je oglašavanje danas odgovorno – i može li biti dio rješenja u vremenu izazova održivosti? Zašto nam je i dalje teško da otvoreno govorimo o novcu? Šta danas znači povjerenje potrošača i kako izgleda javna greška u digitalno doba – samo su neka od pitanja koja će postaviti jedanaesti Dani komunikacija, koji će se od 15. do 18. maja održati u rovinjskom hotelu Lone.

Festival tržišnih komunikacija donosi niz tema koje na sučelju oglašavanja, kulture i psihologije govore o ključnim tačkama savremenog društva, a razgovori će okupiti predstavnike brendova, agencija, bankarskog sektora, nezavisne kreativne scene, medija i nauke kako bi otvorili iskrene, često i neugodne, ali nužne razgovore o temama koje nas sve oblikuju, bilo da smo potrošači, kreatori, oglašivači – ili samo ljudi u svijetu koji se stalno mijenja.

BUY & DIE: BUY MORE! SPEND MORE! DIE MORE QUICKLY! (OR IS CONSUMERISM DRAGGING US STRAIGHT TO HELL?)

Oglašivačka industrija, kao sastavni dio šireg ekonomskog sistema, već decenijama podstiče potrošnju i oblikuje percepciju vrijednosti u društvu. Međutim, u vremenu rastuće klimatske krize, postavlja se pitanje: može li taj isti sistem biti preusmeren na održiviji model — ili je ideja oglašavanja koje ne promoviše neumjerenu potrošnju tek utopija? Ova kompleksna i važna tema biće u fokusu rasprave Karle Andrić (osnivačica Haiku komunikacija, #EUClimatePact poslanica, savetnica za komunikaciju o održivosti i društvenoj odgovornosti, zagovornica protiv greenwashing-a), Ane Brajković (direktorica, Circled) i Vinka Filipića (direktor, Greencajt) uz moderatora Damira Ciglara, člana organizacionog odbora Dana komunikacija i direktora agencije Imago Ogilvy.

I LOVE TO HATE YOU: THE ANATOMY OF CANCEL CULTURE by WOLF

Šta se dogodi kada jedan trenutak sve promijeni? Cancel kultura, nekada usmjerena na preuzimanje odgovornosti, danas sve više nalikuje sistemu brzih presuda i javnih osuda – bez vremena za proveru činjenica, prostora za rast ili šanse za povratak. U eri u kojoj oproštaj nestaje iz javnog diskursa, ključna pitanja postaju: kako se nositi sa greškama u digitalno doba i postoji li način da se one smanje? U razgovoru koji će moderirati novinar Aleksandar Stanković svoja iskustva i uvide će podijeliti Ella Dvornik, Ana Čerenšak (psihološkinja, Mental training center) i Manuela Šola (direktorica, Komunikacijski laboratorij). Kroz stvarne priče i analizu savremenih izazova, raspravljaće o tome možemo li uopšte da priuštimo grešku u svijetu koji presuđuje brzo, javno i bez zadrške.

BEYOND THE CHECKOUT: THE NEW RULES OF CONSUMER TRUST powered by STUDENAC

Pitanje povjerenja u maloprodaju nadilazi same potrošačke navike — ono se tiče temeljnih psiholoških mehanizama ponašanja potrošača i načina na koji se brendovi povezuju sa svojim zajednicama. U vremenu kada je autentičnost ključna, kako ponovo izgraditi poverenje između trgovaca i potrošača? Na Danima komunikacija, ovaj panel će predstaviti nauku o potrošačkom ponašanju, istražujući šta je to što osigurava lojalnost, osjećaj pripadnosti i stvarnu povezanost sa brendom. O ovoj temi će razgovarati Tatjana Spajić (direktorica korporativnih komunikacija, Studenac Market), Anđela Buljan Šiber (osnivačica, Izone, članica organizacionog odbora Dana komunikacija) i Senka Brajović (partnerica, Improve Research & Analytics) uz moderatora Maroja Sabljića (direktor, B2B GLOBAL).

CAN MONEY TALK BE SEXY? powered by ADDIKO BANK

Iako je novac neizbježan dio svakodnevice, razgovori o finansijama su za mnoge i dalje neugodni, pa čak i tabu. Zašto je to tako, naročito u društvu u kojem je dijeljenje privatnih informacija postalo gotovo norma? Ovaj panel istražuje kulturološke, društvene i psihološke razloge iza naše nelagode u vezi sa finansijskim temama, uz poseban fokus na ulogu komunikacionih stručnjaka, psihologa i finansijskih institucija u mijenjanju tog narativa. Svoja razmišljanja i iskustva će podijeliti Petra Bašić Jantolić (izvršna direktorka Razvoja poslovanja s klijentima, Addiko Bank), Davor Bruketa (kreativni direktor i suvlasnik full-service agencije Bruketa&Žinić&Grey i član organizacionog odbora Dana komunikacija), Martina Trboglav Podvorac (psihologinja, terapeutkinja i vlasnica, Privatna psihološka praksa Corium) i DJ Rea (Rea Hadžiosmanović, muzička urednica/novinarka/konsultantkinja, vlasnica kreativnog obrta Puding) u razgovoru koji će moderirati Petar Tanta (direktor, CTA komunikacije).

NOTHING IS PUNK ANYMORE

Nekada je bunt imao svoj prepoznatljiv vizuelni identitet — pocijepane farmerke, istrošene patike i jasan otpor prema svemu korporativnom. Danas isti taj bunt dolazi u limitiranom izdanju s pripadajućom marketinškom kampanjom. Da li je svaka kontrakultura već komercijalizovana? Može li išta ostati autentično i izvan tržišnih okvira u svijetu u kom i protest dolazi uz sponzora? Na ova pitanja pokušaće da odgovori rasprava koju će moderirati Marko Šesnić (suosnivač, Studio Šesnić&Turković, član Uprave HURA-e i IAB-a Croatia), a pridružiće mu se Ela Barić (Brand Manager, Radenska Adriatic), Domagoj Davidović (kreativni strateg, MinusMinus Agency, član IAB-a Croatia) i Maro Pitarević (kreativni direktor, Real grupa).

Uz spomenute teme, mnogi programski sadržaji će se baviti kreativnošću, veštačkom inteligencijom i biznisom, ali i brojnim raznolikim temama od velikog značaja za branšu komunikacija, među kojima su i PPP: Pitch Me If You Can — Guide to Fair & Smart Agency Selection powered by Ožujsko pivo, On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, The Experience Economy: Events as the Frontline of Brand Experience, Why Your Business Needs a Gamer’s Mindset by Game Changer i druge.

Podsjetimo, uz sjajan domaći program, najavljen je niz vodećih svjetskih lidera iz područja kreativnosti, digitala, dizajna, pažnje korisnika, pitchovanja, vještačke inteligencije i brojnih drugih tema.

Svi koji žele da budu dio ovog posebnog iskustva od 15. do 18. maja u Rovinju, informacije o učešću mogu pronaći na linku.

Dani komunikacija

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih događaja na svijetu prema britanskom Association Excellence Awards-u zbog svog out-of-the-box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacione industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – i ovog će proljeća u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacionu industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacionu zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni.