Kina: Nova pravila u cilju regulacije online trgovine

Kineski regulatori objavili su danas nacrt seta propisa za internetski sektor, koji predviđa zabranu nelojalne konkurencije i ograničavanje upotrebe korisničkih podataka, što je najnoviji korak u akciji suzbijanja monopola tehnoloških kompanija u zemlji.

Kina je pojačala kontrolu nad internet platformama, navodeći kao razlog rizik od zloupotrebe tržišne moći radi potiskivanja konkurencije, rizik od neovlaštene upotrebe podataka korisnika i kršenje prava potrošača.

Akcije internet kompanija na burzi u Hong Kongu pale su nakon objave nacrta propisa. Video platforma Bilibili pala je za više od 5,0%, dok su Tencent, Alibaba i dostavljač hrane Meituan potonuli za 3,5%, 2,6 i 1,4%, respektivno, izvještava Reuters.

Internet operateri “ne smiju primjenjivati ili pomagati prakse nelojalne konkurencije na internetu, narušavati poredak tržišne konkurencije i ugrožavati fer transakcije na tržištu”, piše u nacrtu objavljenom na web stranici Državne uprave za regulaciju tržišta (SAMR).

Regulator posebno naglašava da poslovni subjekti ne smiju koristiti podatke ili algoritme kako bi preoteli promet ili utjecali na izbor kupaca. Također ne mogu koristiti tehnička sredstva za nezakonito preuzimanje ili korištenje podataka drugih poslovnih subjekata.

Kompanijama će također biti zabranjeno izmišljati ili širiti netačne informacije kako bi naštetile ugledu konkurenata i trebaju prestati s marketinškim praksama kao što su lažne recenzije, kuponi ili “crvene koverte” (novčane nagrade) koje koriste kao mamac za poboljšanje svog rejtinga.

Nacrtom pravila se također predviđa zabrana prakse kompanija za e-trgovinu kojom se trgovcima brani da robu i usluge prodaju na konkurentskim platformama.

Prijedlog propisa je otvoren za javnu raspravu do 15. septembra.

SAMR je ranije uveo različita ograničenja i izrekao novčane kazne pojedinim tehnološkom gigantima u nastojanju da ograniči antikonkurentske ili monopolističke postupke.

U aprilu, nakon višemjesečne istrage, SAMR je kaznio Alibabu s rekordnih 2,5 milijarde USD zbog sudjelovanja u nelojalnoj konkurenciji, a u julu je naložio platformi za društvene mreže Tencent da ukine ekskluzivne licence za neke pjesme na svom muzičkom streaming servisu. Također, blokirao je spajanje dvije kompanije za streamanje igrica koje je Tencent vodio.