Jedan od najdražih mirisa u domaćinstvu i jedan od najčešćih nepristrasnih sudionika svakodnevnog razgovora, naravno riječ je o tradicionalnoj bosanskoj kafi bez koje ni moj dan ne može početi. Kultura ispijanja kafe prisutna je u mnogim zemljama, mnogi se prijateljski susreti događaju uz kafu, a i poslovni dogovori.
Kategorija kafe prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća mljevenu kafu, instant kafu (čista topiva kafa i mješavine) i kafu u zrnu, međutim tekst će se koncentrirati na tradicionalnu kafu koju obuhvaća mljevena kafa i kafa u zrnu.
Tradicionalna kafa na tržištu Bosne i Hercegovine u posljednjih godinu dana, završno sa zadnjim dostupnim periodom januarom 2022., količinski raste oko 4% i na približnoj je razini prodaje kao što je to bilo prije dvije godine u vrijeme prije pandemije.
Detaljnije promatrajući tradicionalnu kafu, mljevena kafa koja količinskim udjelom čini većinu kategorije i uglavnom diktira kretanje prodaje Tradicionalne kafe, također bilježi količinski rast prodaje, oko 4%, a kafa u zrnu pada oko 5%. Moderni formati su u blagoj prednosti nad tradicionalnim formatom kada je riječ o destinaciji gdje kupci odlaze po svoju omiljenu kafu, a rast prodaje kafe u modernim formatima je nešto sporiji u odnosu na ukupno tržište BiH, skoro 3%.
Što se tiče pakovanja Tradicionalne kafe, ona najznačajnija po prodaji, kreću se u skladu s kretanjem prodaje ukupne kategorije. Pakovanja 400 i 500g bilježe rast prodaje od oko 6% količinske prodaje, dok su pakovanja 200 i 250g dosegnula rast prodaje za oko 5%. U tradicionalnim formatima su pakovanja od 400 i 500g na razini od 7% rasta prodaje.
Tradicionalni oblici kafe su i dalje najprihvaćeniji na tržištu Bosne i Hercegovine i kao što smo rekli, vjerni je pratilac svakog razgovora, međutim trenutno smo u periodu gdje smo svjedoci globalnog problema, koronavirusa koja je utjecao na prodaju kafe i ona je približno na razini prodaje otprije dvije godine dok pandemija nije bila prisutna, međutim kultura ispijanja kafe na ovim prostorima je dio svakodnevnog života i nesumnjivo je da će rast kategorije biti vidljiv u budućnosti.
Moderni formati su u blagoj prednosti nad tradicionalnim formatom kada je riječ o destinaciji gdje kupci odlaze po svoju omiljenu kafu, a rast prodaje kafe u modernim formatima je nešto sporiji u odnosu na ukupno tržište BiH, skoro 3%.