KAKO ODNOS POSLODAVCA I ZAPOSLENIKA UTIČE NA ISKUSTVO ZAPOSLENIKA

Koliko god da ste fokusirani na njegovanje odnosa sa kupcima i klijentima, isto toliko je potrebno posvetiti i razvoju i održavanju odnosa sa zaposlenicima. Dobri odnosi sa zaposlenicima važni su zbog motivisanja i angažiranja zaposlenika, utiču na poboljšavanje cjelokupnih radnih uslova te doprinose tome da zaposlenici slobodnije iznose svoje ideje što utiče i na same rezultate poslovanja.

Mnogi faktori utiču na iskustvo zaposlenika, ali onaj koji je vrlo složen i duboko povezan s moralom zaposlenika je odnos zaposlenik-poslodavac. Vaši kupci i vaši klijenti održavaju vaše kompanije u usponu. Potrebna vam je njihova kontinuirana lojalnost i želite da budu zadovoljni proizvodima i uslugama koje pružate. Međutim, nekada se možete toliko fokusirati na kupce da zaboravite i njegovati jake odnose zaposlenika i poslodavca. Donosimo vam razloge zašto njegovati odnose sa zaposlenicima i koliko su dobri odnosi bitni za zdrav nivo angažmana zaposlenika, kako snažni odnosi zaposlenika i poslodavca mogu uveliko uticati na iskustvo zaposlenika i kako taj odnos ozbiljno poboljšava cjelokupne radne uvjete.

  1. Temeljito razumijevanje svojih ciljeva i ciljeva kompanije

Da bismo uistinu bili produktivni, moramo jasno razumjeti svoju ulogu u kompaniji – koji su naši ciljevi i kako se oni usklađuju s ukupnim ciljevima kompanije. Nažalost, previše zaposlenika nije sigurno šta bi trebali raditi na poslu. Ako je to slučaj, nemoguće je postići ciljeve i u konačnici, posao pati. Kad se zaposlenici ugodno osjećaju sa svojim menadžerima, a njihovi menadžeri odvoje vrijeme da razviju odnos temeljen na povjerenju i transparentnosti, zaposlenici će se neizbježno osjećati sposobnijim tražiti pojašnjenje o svojim ciljevima. Također će se slobodno raspitati o sveobuhvatnim organizacijskim ciljevima i kako ih njihovi pojedinačni ciljevi nadopunjuju i podržavaju. Kad zaposlenik rijetko vidi svog linijskog menadžera ili ga smatraju zastrašujućim autoritetom, glavnom preprekom za otvaranje obrazaca za razgovor, to sprečava sposobnost zaposlenika da razumije svoj posao i svrhu.

  1. Psihološka sigurnost

Mi smo samo ljudi i kao takvi svi griješimo. Svi s vremena na vrijeme propadnemo. Kada zaposlenici i poslodavci imaju dobre odnose, kompanije razvijaju visok nivo onoga što je poznato kao „psihološka sigurnost“. Profesorica na Harvard Business School, Amy Edmondson skovala je taj pojam i definira ga kao uvjerenje da neko neće biti kažnjen ili ponižen zbog istupanja s idejama, pitanjima, nedoumicama ili pogreškama.Pa koje su prednosti psihološke sigurnosti? Prema četverogodišnjem istraživanju koje je proveo Google, psihološka sigurnost je glavni preduslov uspjeha tima. Psihološki sigurne kulture potiču zaposlenike da se otvore i raspravljaju o svojim pogreškama kako bi se mogle naučiti lekcije i poduzeti radnje. To rezultira povećanim inovacijama i jačim organizacijama.

  1. Potrebe za obukom i razvojem

Kada je riječ o iskustvu zaposlenika i njegovom angažmanu, obuka i razvoj igraju glavnu ulogu. Zapravo, prema Deloitteu, mogućnosti učenja su među najvećim pokretačima angažmana zaposlenika i jake kulture na radnom mjestu – one su dio cjelokupnog prijedloga vrijednosti zaposlenika, a ne samo način za izgradnju vještina. Ako ste dobro regrutirali, vjerovatno ćete imati u rukama tim ambicioznih zaposlenika s visokim učinkom. Neće biti zadovoljni godinama ostati u kompaniji bez razvijanja novih vještina ili usavršavanja postojećih. Kad zaposlenici i direktori imaju dobre odnose, zaposlenici se osjećaju samopouzdanije i sposobniji pristupiti upravi kako bi razgovarali o potrebama za obukom i razvojem. Zaposlenici moraju znati da ih se shvata ozbiljno i da njihovi menadžeri ulažu u njihov dugoročni uspjeh u karijeri.

  1. Iskrena komunikacija u vezi s mentalnim zdravljem

Nažalost, jedna trećina zaposlenika u Velikoj Britaniji ne osjeća se ugodno razgovarati sa svojim menadžerima o svojim mentalnim zdravstvenim problemima jer se boje da će ih neko osuđivati ​​ili progoniti. Neki čak vjeruju da bi povjeravanje šefu o mentalnom zdravlju naštetilo njihovoj karijeri. Zaposlenici bi se trebali osjećati samouvjereno u obraćanju svojim menadžerima za pomoć i podršku. Menadžeri bi trebali odvojiti vrijeme za određivanje prioriteta i raspravu o mentalnom zdravlju sa svojim zaposlenicima. Otvorite raspravu o zdravlju i blagostanju u svojoj kompaniji i dajte do znanja da će menadžment imati razumijevanja. Procjena dobrobiti i rizika od izgaranja elementi su koji se također mogu dodati anketama zaposlenika kako bi se rano pokazali bilo koja problematična područja u poslu.

  1. Razmjena vrijednih povratnih informacija

Povratne informacije između zaposlenika i uprave bitne su u oba smjera. Zaposlenici žele i zaslužuju pravovremene, relevantne i konstruktivne povratne informacije o svom radu. Treba ih također poticati da menadžmentu daju povratne informacije u vezi s procesima i sistemima kompanije. Poboljšani odnosi zaposlenika i poslodavca poboljšavaju oba oblika povratnih informacija. Neispravno isporučene, povratne informacije mogu negativno uticati na vaše zaposlenike. Vaši se zaposlenici mogu osjećati ugroženo i postati defanzivni. Ako se vaši zaposlenici i vaši direktori redovno sastaju na razgovorima o izvedbi i razviju dobre odnose, zaposlenici će se općenito osjećati otvorenijima i prihvatljivijima za povratne informacije, jer dolaze od nekoga koga poznaju i kome vjeruju.