Kako izgleda budućnost maloprodaje

Kako izgleda budućnost maloprodaje – Možda nam se već ukazuje zastrašujući i uzbudljiv koncept budućnosti, s iznenada dostupnom vještačkom inteligencijom koja može razmišljati umjesto nas te VR svjetovima koji postaju sve sofisticiraniji i uvjerljiviji. Čitavo društveno će biti tkivo pod utjecajem tehnologije čiju smo brzu promjenu vidjeli tokom relativno kratkog vremena, a maloprodaja nije izuzetak

Pojednostavljenje korisničkog iskustva najvažnije je za budući opstanak maloprodaje, a tehnološke inovacije upravo su ono što je potrebno da se to postigne.

AI kao pokretač promjena u maloprodaji

AI, vještačka inteligencija, najveće je područje promjene u načinu na koji kupac komunicira s maloprodajnim markama. AI omogućuje brz, 24-satni pristup informacijama bez dobro poznatih ograničenja prethodnih interakcija chatbota. AI olakšava praktičnost, a ona je ključna u današnjem maloprodajnom okruženju, pa će napredovati brendovi koji to mogu zadržati kao svoj temelj. Trgovci su već počeli koristiti velike jezičke modele vještačke inteligencije, poput ChatGPT-ja, kako bi korisnicima omogućili postavljanje vrlo specifičnih pitanja. Godine 2023, Zalando je lansirao novog virtualnog pomoćnika za kupovinu koji kupcima može dati odabrane prijedloge za šoping, poput stilova koji najbolje odgovaraju određenim vremenskim uvjetima. Implementacija ovih mogućnosti vještačke inteligencije u online maloprodaji nesumnjivo će dovesti do ugodnijih i efikasnijih kupovnih putovanja u svim segmentima, no loša je strana to što je dugoročno malo vjerovatno da će fizička maloprodaja moći održati korak.

AR će održati prodaju u trgovinama

Maloprodaja u trgovinama, s druge strane, stvara svoj jedinstveni prostor obećavajući prilagođena iskustva kupcima. Uranjanje kupaca u višestruko iskustvo koje nadilazi puku kupovinu modnih ili kozmetičkih proizvoda već postaje popularan način zadržavanja kupaca u trgovini. Ali, hoće li budućnost ovoj tehnologiji u nastajanju donijeti sofisticiraniju prednost?

Trenutno se proširena stvarnost (AR) testira u tu svrhu, ali nema mnogo uspješnih slučajeva njene upotrebe. No, ona predstavlja neke uzbudljive mogućnosti da kupovinu u trgovini učini ugodnijom i pristupačnijom za sve, što bi moglo uključivati prijevode uživo i titlove uživo za kupce s oštećenjem sluha. Također, postoji interes za neke aplikacije AR-a usmjerene na prodaju, kao što su AR ogledala u garderobi i vizualizacije namještaja. U našem izvještaju o VR i AR otkrili smo da su ljudi otvoreniji isprobati AR uz lagane i elegantne naočale nego putem aplikacije ili nezgrapnih slušalica. Naša petogodišnja perspektiva za VR i AR predviđa da će ova tehnologija biti ključna za maloprodaju jer će ljudi biti najviše zainteresirani isprobati je van kuće, kako se ne bi obavezali na trošak posjedovanja slušalica ili para AR naočala.

Proširena stvarnost nije jedini način na koji će se iskustva u trgovini razvijati i poboljšavati. Kao što je ranije spomenuto, pojednostavljenje puta kupovine u trgovini važnije je nego ikad za održavanje lojalnosti kupaca u sektoru maloprodaje. Mintel već vidi mnogo inovacija u ovom području, poput Uniqlove stanice za dizajn majica u Covent Gardenu, koja predstavlja zabavan i osobit način interakcije s trgovinom. I Nike je strateški odredio prioritet dostupnim informacijama o proizvodu u Manchesteru sa stolovima koje pokreće RFID. Kupci mogu staviti patike na takve stolove i trenutno pristupiti opsežnim informacijama o proizvodu.

Transparentnost proizvoda i recikliranje u trgovini

Dostupnost informacija o proizvodima očekuje se u maloprodajnom okruženju sutrašnjice, posebno u pogledu održivosti. QR kodovi, koji se mogu skenirati na naljepnicama proizvoda, pojavljuju se kao efikasno rješenje koje omogućuje brz pristup informacijama koje obuhvataju cjelokupan životni ciklus proizvoda. To uključuje pojedinosti o proizvodnom procesu, utjecaju na okolinu i uputstva o pravilnom odlaganju. Prihvatanje takvog napretka ne samo da zadovoljava zahtjeve potrošača, već i postavlja trgovce na čelo informiranijeg i savjesnijeg iskustva kupovine.

Osim transparentnosti, potrošači žele da im trgovci na malo olakšaju napore u pogledu održivosti. Već vidimo dosta inicijativa za recikliranje u trgovinama od trgovaca, kao što su H&M i TK Maxx. Međutim, recikliranje tekstila je teško i bit će potrebna intervencija vlade Ujedinjenog Kraljevstva kako bi se taj proces učinio pristupačnijim i kako bi trgovci bili odgovorni. Maloprodajni trgovci koji već nude recikliranje u trgovinama stekli su dio povjerenja svoje baze kupaca, ali činjenica je da je za mnoge od tih trgovaca proces recikliranja nejasan i često je nepoznato hoće li odjeća zaista izbjeći odlaganje na otpad. Gledajući unaprijed, trgovci moraju učiti i usvojiti uspješne modele kao što je Cos, koji se ističe time što osigurava legitimnost svog procesa recikliranja. Cos ne samo da zadovoljava očekivanja potrošača, već postavlja standarde za industriju, naglašavajući potrebu za transparentnim i provjerljivim praksama održivosti.

Minitel istraživanja

Više istraživanja OVDJE