Kako će quick commerce biti isplativ na duge staze?

Kako bi poboljšali profitabilnost, čisti quick commerce operateri mogu dobavljačima prodavati više oglasnog prostora na svojim web stranicama i u aplikacijama. Oni, također, mogu prodavati podatke i uvide sa svojih web stranica i aplikacija dobavljačima. Naprimjer, metode pronalaženja proizvoda, podatke o konverziji pretrage i performansama medija

Autor: Rachel Sibson, Retail Analyst, IGD

Profitabilnost je teško postići poslovnim modelom čistog quick commerce. Njihov je model kapitalno intenzivan zbog iznajmljivanja i opremanja jedinice, regrutovanja osoblja i vozača te kupovine dostavnih vozila.

U najnovijem članku IGD-ove serije o quick commerce, istražujemo i procjenjujemo isplativost poslovnog modela za operatere, čija je strategija usmjerena na uslugu dostave velikom brzinom, obično za manje od 15 minuta.

Opstanak

Trenutno, igračima koji se bave samo quick commerceom potrebni su alternativni izvori finansiranja, kako bi preživjeli. Investitori preduzetničkog kapitala vide ogroman potencijal na tržištu prehrambenih proizvoda s prelaskom na online kanal, a svjesni su i povećanih očekivanja kupaca. Oni vjeruju da quick commerce kompanije imaju dugoročno održivu budućnost.

Znamo da čisti quick commerce operateri gube novac. Oni troše ogromne sume novca na proširenje svog poslovanja i pokušavajući da pridobiju i zadrže kupce. Dugoročno gledano, s manje konkurenata, troškovi marketinga će se smanjiti, povećava se broj mjesta za isporuku, a može doći i do porasta naknada za dostavu, kao i do porasta razlika između cijene po kojoj se proizvod proizvede i cijene po kojoj se proda.

Inkrementalni prihod

Kako bi poboljšali profitabilnost, čisti quick commerce operateri mogu dobavljačima prodavati više oglasnog prostora na svojim web stranicama i u aplikacijama. Oni, također, mogu prodavati podatke i uvide sa svojih web stranica i aplikacija dobavljačima. Naprimjer, metode pronalaženja proizvoda, podatke o konverziji pretrage i performansama medija.

Također, čisti quick commerce igrači mogu da poboljšaju asortiman povećanjem prosječnih prodajnih cijena koristeći premium, lokalne i ekskluzivne brendove, čime će generisati inkrementalnu prodaju dodavanjem novih kategorija. Naprimjer, Gopuff prodaje proizvode za dom i ured na svojoj aplikaciji.

Mogućnosti za privatne robne marke

Kratkoročno, vidjet ćemo čiste quick commerce igrače koje lansiraju male i ograničene asortimane proizvoda svoje privatne robne marke. Ali, to neće biti njihova potpuna strategija ili prioritet jer su oni trenutno više ograničeni finansijama, vremenom ili ljudskim resursima za to.

Za sada, za čiste igrače ima više smisla da koriste brendove trećih strana, kako bi se razlikovali od konkurencije i dodali vrijednost – naprimjer, uključivanjem lokalnih brendova u asortiman.

Dugoročno gledano, stvaranje asortimana privatnih robnih marki, kao što to čine svi drugi trgovci, postat će prioritet za čiste operatere quick commerce. Oni će izgraditi ovu strategiju da učvrste lojalnost kupaca i povećaju prihod.

Kojim partnerima u Evropi dati prednost?

  1. Deliveroo
    2. Uber Eats
    3. Glovo
    4. Getir
    5. GoPuff
    6. Gorillas

Na duže staze, model čistih operatera će preživjeti. Oni nude izvrsno korisničko iskustvo. Postavljanjem dark stores blizu kupaca, oni mogu ponuditi najbržu dostavu. Troškovi dostave za kupce obično su niži nego kod klasičnih kompanija za dostavu ili kod trgovaca. Čisti igrači, također, nude 100-postotnu tačnost narudžbine, zahvaljujući radu dark stores.

Međutim, tržište će izgledati drugačije nego danas. Nakon neuspjeha i konsolidacije, samo će jedan ili dva čistih operatera po tržištu preživjeti. To će se razlikovati u zavisnosti od tržišta.

Postojat će ograničenje koliko operateri čistog quick commerce mogu da porastu. Model će raditi samo u nekim zemljama. To smo vidjeli sa strategijom Gorillas da se usredsredi na pet rastućih tržišta, od devet na kojima je poslovala. Iz kompanije su izjavili da na tih pet tržišta ostvaruju 90% svojih prihoda. Model je, također, efikasan samo u određenim gradovima. To su gradovi gdje kupci žive blizu jedni drugih i imaju veći raspoloživi prihod.

Sljedeći koraci

  1. Raspredijelite resurse za razvoj quick commerce i osigurajte da vaš tim ima odgovarajuće vještine.
    2. Razmotrite operatere quick commerce kako biste bolje razumjeli njihove modele i identifikovali prilike za saradnju. Presudno je razumjeti koji se operativni model koristi jer će to odrediti asortiman proizvoda koji se mogu ponuditi i ključne misije koje treba ciljati.
    3. Odaberite svoje partnere pažljivo i odmah imajte jasne KPI-eve te redovno provjeravajte performanse u odnosu na njih. Razgledajte njihove platformе i asortiman, ključne targetirane misije, slike, opise i pretraživanje.
    4. Održavajte dostupnost tokom cijelog dana, kako bi kupovina bila pravovremena i relevantna za kupce quick commerce. Pregledajte i poboljšajte procese lanca snabdijevanja.
    5. Podijelite saznanja o odnosima i inicijativama s operaterima quick commerce, sa svojim širim biznisom i globalno, kako biste objasnili šta je funkcioniaalo, a šta nije.
O kompaniji IGD
IGD pruža globalne uvide i analize, i daje predviđanja za industrije hrane i robe široke potrošnje, kako bi pomogao klijentima da se izbore sa izazovima u okruženju koje se stalno mijenja. Za preuzimanje besplatne kopije IGD-ovog najnovijeg izvještaja o komercijalnim mogućnostima u kanalu quick commerce, skenirajte QR kod ili posjetite bit.ly/3Cti67B.