Švicarski Nestlé najveća je svjetska kompanija u industriji robe široke potrošnje, a slijede je dva američka diva: Procter&Gamble i PepsiCo. U posljednjoj finansijskoj godini 40 najvećih svjetskih kompanija industrije robe široke potrošnje kombinovano je ostvarilo više od jednog biliona dolara prodaje.
Konzultantska kuća OC&C Strategy Consultants nedavno je objavila analizu “The FMCG Global 50” koja je pokazala da su vodeći svjetski igrači u industriji robe široke potrošnje ostvarili snažnu prodaju u posljednjoj financijskoj godini. Podaci su pokazali da vodeći tržišni igrači dugo godina nisu bili u povoljnijoj financijskoj situaciji kao u vrijeme pred izbijanje koronakrize. Naime, rast ukupnih prihoda u 2019. godini dosegao je 3,9%, dok je godinu ranije iznosio 3,4%.
Top 40 kompanija industrije robe široke potrošnje kombinovano su ostvarile prodaju vrijednu 1,13 biliona dolara, a na samom je vrhu Nestlé s prodajom od 93,1 milijardu dolara. Ovaj prehrambeni div stekao je neograničena prava za prodaju i distribuciju određenih Starbucksovih proizvoda na globalnoj razini krajem 2018. godine, a postao je i vlasnikom Atrium Innovationsa, tvrtke koja razvija zdrave prehrambene proizvode u Sjevernoj Americi i Europi. Oba poteza omogućila su Nestléu da tijekom 2019. godine ostvari rast na brzorastućim tržištima, što je u konačnici dovelo do godišnjeg povećanja vrijednosne prodaje od 1,2%. Procter&Gamble i PepsiCo su svaki s ostvarenom prodajom većom od 67 milijardi dolara bili najbliži na ljestvici švicarskom konglomeratu. Dok je Unilever uspio povećati prodaju za 2%, petoplasirani AB InBev zabilježio je pad prodaje od 4,2%, a budući da je brazilski JBS zabilježio porast prodaje od 12,7%, u budućnosti bi moglo doći do izmjene pozicija na ljestvici. Među top 10 kompanija nalaze se još Tyson Foods, Coca-Cola, L’Oréal i BAT.
Izuzev prvih deset igrača, brojne kompanije koje su ušle u top 40 također su zabilježile brzi rast prodaje. Kompanije kao što su Mengniu Dairy, LVMH, Kellogg Company, Yili Group i Marfrig Group mogu se pohvaliti čak dvoznamenkastom stopom rasta tokom 2019. godine, od kojih je najznačajniji napredak zabilježila tvrtka Marfrig Group s impozantnih 64,1% rasta na godišnjoj razini.
Prema OC&C-u, industrija robe široke potrošnje je zbog dobrih stopa organskog rasta u dobroj poziciji za nadolazeće razdoblje. Iako je pojava pandemije brojne sektore dovela u velike teškoće, cijene dionica u industriji robe široke potrošnje značajno su porasle, oporavivši se time nakon pada vrijednosti u ožujku 2020. godine.
Izvor:OC&C