U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspjeha za različite kategorije proizvoda u segmentu prehrane, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, lifestylea potrošača, kao i njihovih kupovnih navika.
Marketinški pokazatelji su važni za uspješno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi su prikupljeni u drugoj polovini 2021. godine na teritoriji Bosne i Hercegovine.
Čokolade
Čokolade koristi više od četiri petine potrošača u Bosni i Hercegovini (87%), dobi od 15 do 64 godine.
U heavy usere, odnosno one koji čokolade koriste barem 2-3 puta sedmično ili češće spada 39% potrošača. U grupu medium usera spada 31% potrošača, a to su oni koji čokolade konzumiraju 2-3 puta mjesečno ili jednom sedmično. Potrošači koji koriste čokolade rjeđe od jednom mjesečno ili jednom mjesečno jesu light korisnici i njih je 17%.
Kada poredimo sa cjelokupnom populacijom, među korisnicima čokolade nema spolnih razlika, tačnije i muškarci i žene konzumiraju čokolade približno jednako. Blage razlike u odnosu na populaciju možemo vidjeti kod osoba dobi od 20 do 29 godina, te 40 do 49 godina, sa završenom srednjom školom.
Korisnici čokolada prilikom kupovine najviše pridaju pažnju posredovanju identiteta. Od medija su najviše skloni novinama, a općenito tragaju za doživljajima. Pridaju pažnju estradi i vlastitom izgledu. Slobodno vrijeme provode konzumirajući kulturu, odnosno skloni su aktivnom i sadržajno ispunjenom provođenju slobodnog vremena.
Nešto manje od tri petine korisnika čokolade (58%) izjavljuje da velike čokolade kupuje nekome za poklon, dok nešto više od polovine korisnika čokolade (53%) smatra da im je kvaliteta čokolade važnije od cijene. Nešto manje od polovine korisnika čokolade smatra da je tamna čokolada zdravija verzija čokolade (49%) i izjavljuje da voli isprobavati nove okuse čokolade (47%).
37% korisnika čokolade istu konzumira u popodnevnim satima, dok isti postotak korisnika izjavljuje da prilikom kupovine najčešće bira isti okus čokolade. Nešto više od trećine korisnika čokolade (34%) izjavljuje da čokoladu češće jedu sami nego u društvu. Nešto više od jedne petine korisnika čokolade (21%) izjavljuje da im čokolada često zamjenjuje obroke.