Ipsos: Tri najjača bosanskohercegovačka brenda

Istraživanje agencije Ipsos pokazalo je da su cigarete Drina, Sarajevski kiseljak i Tuzlanska so među najjačim domaćim brendovima. Njihovi proizvođači su govorili o tome zašto je to tako

Istraživanje, koje je provedeno od 31. marta do 4. aprila na reprezentativnom uzorku od 300 punoljetnih osoba, je pokazalo da skoro polovina ispitanika preferiraju lokalne brendove vjerujući da su jednako kvalitetni, ako ne i kvalitetniji od međunarodnih brendova.

Kao vrijednost Drine, Sarajevskog kiseljaka i Tuzlanske soli istakli su tradiciju, a ovi brendovi su blisko povezani uz karakteristiku “ponos”.

Proizvođače smo pitali zašto imaju jedan od najjačih domaćih brendova, da li su tradicija i kontinuiran kvalitet razlozi za uspjeh, zašto se njihov brend poistovjećuje sa ponosom i na šta su oni ponosni kada je u pitanju njihov brend.

Zašto je jedan od najjačih domaćih brendova

U kompaniji British American Tobacco (BAT) smatraju da je kvalitet ključan za uspjeh Drine.

“Drina je snažan brend u koji je investirano mnogo truda i rada, a govorimo o tradiciji dužoj od 140 godina, koliko se već gradi ovaj brend. Iako je u tom razdoblju bilo mnogo promjena, zadržane su temeljne vrijednosti, a to su tradicija, uspjeh, stvaranje i ponos. Ipak, smatramo da je temelj tržišnog uspjeha Drine iznimna posvećenost kvalitetu proizvoda. U BAT-u smo svjesni jedinstvenosti brenda i nastavljamo posvećenost kvalitetu proizvoda”, poručili su.

Sarajevska Drina je među najjačim domaćim brendovima: Šta je bio razlog višedecenijskog uspjeha

Kako su naveli u Sarajevskom kiseljaku, o njegovom kvalitetu se govori od davnina – najstariji podaci o ovoj posebnoj vodi nalaze se u zapisima srednjovjekovnih putopisaca i historičara koji su na svojim putovanjima kroz Bosnu pisali o “čudesnoj vodi koja se upotrebljava za lijek i šalje u bocama po cijelom svijetu”. I oni su pri stavu da je kvalitet ključan.

“Sarajevski kiseljak, uz prirodan sadržaj mjehurića CO2 na izvoru, zahvalnost za kvalitet duguje bogatom mineralnom sastavu koji je ova voda stekla probijanjem kroz staro eruptivno stijenje i brojne slojeve tla. Među tim mineralima izdvajamo kalcij, natrij, magnezij, kalij, hlorid, mikroelemente, sulfate i hidrogenkarbonate. Posebna je zanimljivost da Sarajevski kiseljak u jednoj litri sadrži 30 posto preporučenog unosa kalcija. Odličan je izbor ne samo za osvježenje, već i u situacijama povećane potrebe za mineralima kao što je fizička aktivnost. Upravo su kvalitet i duga tradicija učinile Sarajevski kiseljak jednim od najprepoznatljivijih bosanskohercegovačkih brendova kojeg potrošači vole i kojem vjeruju. Ta posebna ljubav i vjernost, koju potrošači iskazuju prema Sarajevskom kiseljaku, prenosi se sa koljena na koljeno“, naveli su.

U Tuzlanskoj solani su naglasili važnost duge historije za dobijanje statusa jednog od najjačih domaćih brendova.

“Tuzlanska so je jedan od rijetkih autohtonih bosanskohercegovačkih brendova sa neprekidnom tradicijom postojanja. Postojanjem, nazivom i historijom opisuje jednu regiju, jedan grad. Značaj Tuzlanske soli se kroz historiju veže još od 1189. kroz zvaničan dokument – ugovor Kulina bana sa Dubrovnikom. Sam naziv grada Tuzla je kroz historiju uvijek nosio različite nazive vezane za so, kao što su Salenes, Ad Salinas, Tuz. Sve te odlike čine da smo jedan od najjačih domaćih brendova”, konstatovali su.

Tradicija i kvalitet

U BAT-u potvrdno odgovaraju na pitanje da li su tradicija i kontinuiran kvalitet razlozi uspjeha.

Brend se ne stvara preko noći, pogotovo brend koji je prepoznat kao onaj koji na sebi nosi tradiciju i konstantan kvalitet. To se ne može kupiti, niti na brzinu izgraditi. Nužni su posvećenost, upornost, ali i održavanje visokih standarda kvaliteta samog proizvoda. Takvih brendova nema mnogo i zato Drina zauzima posebno mjesto u BAT-u”, ukazali su.

U Sarajevskom kiseljaku su napomenuli da su uvijek imali jedan od najmodernijih pogona za punjenje mineralne vode u Bosni i Hercegovini te sebe vide kao predvodnike u savremenom načinu poslovanja i proizvodnji. To je njihova tradicija, za koju su naveli da je imala veliku ulogu u razvoju te da je bila temelj za stvaranje priče zasnovanoj na kontinuiranom kvalitetu.

Cijeli proces proizvodnje u Sarajevskom kiseljaku se strogo kontrolira – od ulaznih sirovina koje se u našim modernim laboratorijama mikrobiološki i fizikalno-hemijski analiziraju, zatim ambalaže, pa do gotovih proizvoda. Svi ti procesi i procedure usklađeni su sa standardima Evropske unije. Mnogo znanja, iskustva, vremena, kreativnosti i ljubavi ulažemo u razvoj novih proizvoda. Među njima je blago gazirani Sarajevski kiseljak, prirodna mineralna voda prepoznatljivog kvaliteta i svojstava koja nose poznatu notu Sarajevskog kiseljaka s laganijim mjehurićima, ali istim funkcionalnim benefitima. Pratili smo potrebe svake nove generacije, bili relevantni za određeno vrijeme i nadograđivali se. To je još jedna važna stvar koja je doprinijela uspjehu i prepoznatljivosti Sarajevskog kiseljaka“, mišljenja su.

U Tuzlanskoj solani su objasnili zašto imaju brend proizveden od jedinstvene rude.

“Zahvaljujući nalazištu i kvalitetu sirovine-kamene rude, koja se crpi sa dubina od više od 500 metara, visok stepen čistoće je skoro jedinstven u svijetu. Čistoća Tuzlanske kuhinjske soli dostiže čak 99,9 posto, čime se rijetko koji proizvod može pohvaliti“, ukazali su.

Ponos

Proizvođači su govorili i o tome zašto je njihov brend povezan uz karakteristiku “ponos”. Za BAT to nije iznenađenje.

Veseli nas potvrda snage našeg brenda u istraživanju Ipsosa. No, ne možemo reći da smo njime iznenađeni, jer mi zaista mnogo ulažemo u naše brendove i u proizvode”, napomenuli su.

Za Sarajevski kiseljak ponos se ogleda i u međunarodnim priznanjima.

“Ponosni smo što imamo jednu od najboljih prirodnih mineralnih voda na svijetu, o čemu, između ostalog, svjedoči priznanje, zlatna medalja za kvalitet prestižnog međunarodnog takmičenja Monde Selection za 2020. Sarajevski kiseljak se na taj način pridružio odabranoj porodici visokokvalitetnih svjetskih voda s oznakom Gold Quality Award, zahvaljujući kojoj potrošači znaju da biraju proizvod vrhunskog kvaliteta, ocijenjen prema najvišim međunarodnim standardima”, istakli su.

U Tuzlanskoj solani su napomenuli da o snazi njihovog brenda govori to da je prisutan u skoro svakoj bosanskohercegovačkoj trpezi, ali i šire.

“Historija od 136 godina nosi puno promjena, ali Tuzlanska so se nikada nije promijenila. Mi smo ponosni na naš kvalitet i status našeg proizvoda koji krasi gotovo sve trpeze kako na domaćem tržištu, tako i regionu“, potcrtali su.

Na šta su ponosni

Proizvođače smo pitali na šta su ponosni kada je u pitanju njihov brend.

Ponosni smo, prije svega, na još jedno priznanje da znamo prepoznati i nastaviti uspješno razvijati ključne brendove. Nastavak BAT-ovog ulaganja u Drinu samo je još jedan dodatan garant kvaliteta brenda koji na tržištu postoji duže od 140 godina”, zaključili su.

Direktor Sarajevskog kiseljaka Admir Suljević je podsjetio da je ova kompanija među najuspješnijim domaćim kompanijama koja posluje pod Fortenova grupom. Prema njegovim riječima, ponosni su na pokretačku snagu okrenutu ka budućnosti, modernizaciji, vlastitom i razvoju društva u kojem psluju.

Na ovim temeljima nastala je uspješna i moderna kompanija sa oko 350 zaposlenih, koja se stalno razvija i unapređuje te vodi brigu o svojim uposlenicima. Dvije godine zaredom ponijeli smo titulu od tri najpoželjnija poslodavca u sektoru prehrane te time potvrdili značaj sveobuhvatne i kontinuirane brige o radnicima, kao jednom od naših najvažnijih resursa. Modernizacija i proširenje proizvodnih pogona, otvaranje nove punionice u Kreševu, lansiranje novih brendova i razvoj postojećih, ulaganje u lokalnu i širu zajednicu kroz društveno odgovorno projekte, osvajanje priznanja i medalja za kvalitet na lokalnom i svjetskom nivou samo su dio naših postignuća i uspjeha na koje smo ponosni“, dodaje.

Kako je izjavio Suljević, ponosni su na povezanost brojnih generacija stanovnika Kiseljaka i okolice sa izvorima ljekovite vode te utjecaju kompanije na identitet i razvoj lokalne zajednice.

“Svaka od tih generacija je u kompaniju donijela nešto novo i dala doprinos njenom razvoju. S druge strane, kompanija je vodila brigu o zajednici u kojoj posluje, aktivnim učešćem i podrškom koju je pružala radu različitih organizacija i projekata u oblasti kulture, sporta i humanitarnih djelatnosti. Dakle, iza ove kompanije stoji jak, kvalitetan i prepoznatljiv brend, tradicija proizvodnje duga 130 godina“, naglasio je.

Iz Tuzlanske solane su poručili da su ponosni na to što je njihova so bila i ostala prvi izbor kupaca.