Putem jedinstvene oznake, potrošač će biti informisan da kupuje domaći proizvod dodane vrijednosti, provjerene kvalitete
Ministarstvo poljoprivrede Republike Hrvatske uspostavlja Nacionalni sistem kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda – Dokazana kvaliteta.
Riječ je, navode, o dobrovoljnom nacionalnom sistemu kvalitete koji je osmišljen upravo kako bi dodatno označilo poljoprivredne i prehrambene proizvode više kvalitete odnosno proizvode s posebnim karakteristikama unutar pojedinih sektora, između ostalih, mlijeka, mesa, voća, i njihovih proizvoda.
“Naglasak sistema je na označavanju proizvoda s dodanom vrijednosti temeljenoj na dodanoj kvaliteti proizvoda koja proizlazi iz različitih čimbenika koji se odnose na način proizvodnje, prerade, kvalitetu sirovine ili konačnog proizvoda, a temelje se na objektivnim i mjerljivim kriterijima“, pojašnjavaju.
Tako će putem jedinstvene oznake na poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima koji nose znak “Dokazana kvaliteta“ – Hrvatska potrošač biti informisan da kupuje domaći proizvod dodane vrijednosti, provjerene kvalitete odnosno da je Republika Hrvatska zemlja porijekla glavnog sastojka te ujedno i zemlja gdje je taj proizvod proizveden i/ili prerađen.
Kako postati korisnik oznake?
Prednost ovog sistema, u odnosu na ostale, je osim dokazane dosljednosti kroz cijeli postupak proizvodnje i/ili prerade, upravo viša kvaliteta proizvoda, a koju je prije stavljanja na tržište provjerilo ovlašteno kontrolno tijelo.
“Kako bismo olakšali ulazak proizvođača u nacionalni sistem isti je uspostavljen tako da troškovi certificiranja proizvođača budu prihvatljivi za financiranje kroz Mjeru 3 Programa ruralnog razvoja, a ista nudi mogućnost i potpore za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača“, stoji u objavi.
Ministarstvo je izradilo i Vodič o nacionalnom sistemu kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda “Dokazana kvaliteta“ putem kojeg se možete informisati o svim koracima postupka i prednostima koje ovaj sistem pruža proizvođačima.
Također, objavljen je i Priručnik s uputama za korištenje znaka i grafički izgled znaka koji sadrži potrebne smjernice za upotrebu znaka i logotipa te predloške dizajna na sredstvima komunikacije i promocije.