HRVATSKA: Neto dobit Atlantic grupe 342,3 miliona kuna

Atlantic Grupa je u prošloj godini ostvarila neto dobit od 342,3 miliona kuna, što je bez jednokratnih stavki rast od 13,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je nominalno dobit pala za 12,3 posto, objavila je protekle sedmice kompanija.

“Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tokom 2020. godine visok nivo stabilnosti, unatoč poremećajima uzrokovanih pandemijom covida-19”, navodi se u saopštenju objavljenom na Zagrebačkoj burzi.

Kompanija je ostvarila 5,3 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je pad od 3,3 posto u odnosu na 2019., no ako se isključi uticaj prihoda dezinvestiranog poslovanja usporedivi prihod je ostao gotovo na nivou prošle godine, uz blagi pad od 0,4 posto.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 716,5 miliona kuna i niža je za osam posto, dok je bez jednokratnih stavki rasla 4,6 posto na 755,1 miliona kuna.

Neto dobit iznosi 342,3 miliona kuna i bez jednokratnih stavki rasla je 13,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je nominalno pala za 12,3 posto.

Najveći rast prihoda od prodaje među poslovnim područjima ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 15,1 posto, farmaceutski lanac Farmacia s rastom od 4,5 posto i Donat Mg s rastom od 2,7 posto.

Kafa se s 21,1 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u 2020. je ostvarila blagi pad prihoda od 2,6 posto, uz povećanje profitabilnosti.

Među tržištima najznačajniji rast od 14,2 posto ostvarila su ključna evropska tržišta, najviše Austrija i Švicarska, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova.

Na rezultat su, kako ističu iz tvrtke, značajno uticale mjere za suzbijanje širenja pandemije i slabija turistička sezona u Hrvatskoj, što se očitovalo u značajnom padu prodaje u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo (HoReCa), ali i padu prodaje proizvoda namijenjenih za konzumaciju izvan kuće te tzv. impulsnih proizvoda (primarno slatko i slano i vanjski principali).

Ipak, brendovi koji se prvenstveno konzumiraju kod kuće uspjeli su gotovo u potpunosti anulirati negativne posljedice pandemije, napominju iz Atlantic Grupe.

Ističu i kako su, osim izravnog uticaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni s 38,6 miliona kuna jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije (28 milijuna kuna), i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja zaraze.

“Stabilna finansijska pozicija, optimiranje poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključimo u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa te poboljšamo profitabilnost uz minimalne negativne posljedice na konsolidirane prihode i rekordno nisku zaduženost”, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi komentarišući ostvarene rezultate.