Hrvatska: Kako su trgovci dočekali prelazak na euro

Trgovački lanci poručili su u ponedjeljak da su spremno dočekali prelazak na euro te da se poslovanje trgovina i sve vrste plaćanja kupaca odvijaju bez poteškoća.

Iz Konzuma su na upit Hine kazali da su spremno dočekali promjenu valute te kako najveći izazov očekuju u razdoblju dvojnog opticaja kuna i eura koje će biti na snazi do 14. januara, kada primaju obje valute, a vraćaju eure kad god je to moguće. “Prilagodili smo sve interne sustave te procesi u prodavaonicama teku bez poteškoća, uz povremene manje izazove koji se rješavaju u hodu, a koji su uglavnom vezani uz kartično plaćanje, odnosno funkcionalnost kartica različitih banaka”, istaknuli su iz Konzuma. Napominju kako u ovom trenutku kupci pretežno plaćaju u kunama, a njihovi zaposlenici vraćaju novac u novčanicama i kovanicama eura kojima su se opskrbili dovoljno za operativno poslovanje.

“Također, u svim prodavnicama postoje i blagajne na kojima je plaćanje moguće isključivo karticama, a kako bi proces kupovine bio brži za one kupce koji koriste taj način plaćanja. Ujedno, na samoposlužnim blagajnama se tokom razdoblja dvojnog optjecaja može plaćati isključivo karticama jer ćemo u tom razdoblju prilagođavati sustav za primanje novčanica i kovanica eura”, navodi se u odgovoru Konzuma. Zahvaljujući temeljitim pripremama, transparentnoj komunikaciji i educiranim zaposlenicima, sigurni su da će kupcima uspješno olakšati pripremu za potpuni prelazak s kune na euro.

I iz Spara Hrvatska su istaknuli kako su na vrijeme proveli sve radnje i investicije u sistemu potrebne za uspješan prelazak s kune na euro.

“Svi procesi u našim Spar i Interspar trgovinama odvijaju se bez poteškoća”, kazali su.  Dodaju i da su, u želji da kupcima osiguraju povoljniju kupovinu s uvođenjem eura od 1. januara, redovne cijene svih proizvoda zaokružili na niže. Naime, Spar Garancija jamči da se kod preračunavanja svake pojedine cijene, iz kune u euro, miče treća decimala, što automatski znači niže cijene za više od 30.000 proizvoda, naveli su.

Iz Lidla Hrvatska su kazali kako poslovne aktivnosti funkcioniraju bez problema te kako se poslovanje u trgovinama odvija nesmetano.   “Vezano za prelazak na euro, poslovne aktivnosti Lidla Hrvatska funkcioniraju bez problema. Poslovanje u trgovinama se odvija nesmetano, a sve vrste plaćanja od strane naših kupaca odvijaju se bez poteškoća”, odgovorili su iz tog trgovačkog lanca.

Iz trgovačkog lanca Pevex su istaknuli kako su na vrijeme krenuli u pripremu uvođenja eura i sve su tome prilagodili u svojim prodajnim centrima kako bi kupcima omogućili i dalje nesmetanu kupovinu. “U pripremu uvođenja nove valute smo utrošili oko 700 hiljada eura”, kazali su. Napominju kako sa svoje strane nemaju nikakvih poteškoća no kako postoje tehnički problemi s pojedinim bankama i to kod kartičnog plaćanja.

Iz Kauflanda su kratko poručili da u njihovim trgovinama za sada sve teče bez poteškoća.