HL DISPLAY: Budućnost maloprodaje

Važnije je nego ikad predvidjeti i odgovoriti na potrebe kupaca, jer oni traže nove načine za zadovoljenje svojih potreba za kupovinom. Posljednja godina nam je to posebno pokazala.

Da bi se povećala učestalost kupaca i zaradila posjeta potrošača, maloprodaja stoga mora ponuditi i bolje iskustvo kupovine.

“Po mom mišljenju, pandemija Covid-19 ubrzala je i čak intenzivirala nekoliko događaja u trgovini na malo. Za mene to uključuje prije svega automatizaciju polica, prodaju svježih proizvoda u velikoj količini i praktičnost”, kaže Darko Čavić, direktor prodaje HL display na Balkanu.

Automatizacija polica

”Trgovina na malo širom svijeta suočena je sa sličnim izazovima: smanjenje troškova rada primarna je tema, produktivnost rada je pala u nekim zemljama, dok su minimalne plaće porasle, obim je ravan,  marže prilično male, a online trgovina raste … polako, ali sigurno.”

Darko Čavić sumira izazove u maloprodaji, ”efikasno prodavanje polica od ključne je važnosti za rješavanje ovih problema.”

Troškovi rada jedan su od najvećih troškova koje bilo koje preduzeće mora apsorbirati. U maloprodajnoj industriji oni u prosjeku iznose oko 10% – 20% ukupnog prihoda – u većini slučajeva čak i više od troškova zaliha. Puno radnog vremena koristi se za manipulaciju robom ili održavanje polica u supermarketima, što čini 40-45% radnog vremena trgovine, vrijeme koje bi se moglo koristiti drugačije, naprimjer pomoć ili savjetovanje kupaca, što uvijek doprinosi pozitivnom iskustvu kupovine.

Dobro izložena roba je vrlo važna za privlačenje i zadržavanje kupaca, a to je način na koji se proizvodi ili zalihe prikazuju u trgovini. Ali tu je i više od običnih atraktivnih izlaganja. Uključuje sve što trgovac čini da proda svoju robu nakon što kupac zakorači u maloprodajnu trgovinu – od odabira pravih proizvoda do cijena i njihove promocije na načine koji će privući kupce. Jer je dokazano da dobra vidljivost proizvoda potiče prodaju: 76% odluka o kupovini donosi se direktno u trgovini – među njima se 90% donosi ispred izložene police.

Stoga, kada kupci kroče unutar maloprodajne prodavnice, cilj je navesti ih da izvrše kupovinu. Roba je alat koji kupce približava odluci o kupovini “Želim to imati” i daje kupcima utisak da prodavac može zadovoljiti potrebe proizvoda i kupaca. Snažne trgovačke prakse, poput ove zaista mogu napraviti razliku između visoko profitabilne maloprodaje i one koja se bori.

Prednosti efikasne strategije prodaje robe su povećana prodaja, kontrola troškova, maksimalan maloprodajni prostor, zadovoljni, odani i sretni kupci i povećana produktivnost osoblja.

”Automatizacija polica olakšava život. U HL Displayu nudimo rješenja za automatizaciju polica koja pojednostavljuju svakodnevno održavanje i promjene planograma. Rješenja koja smanjuju vrijeme utrošeno na frontiranje, punjenje i promjene planograma, što je ključni faktor za današnje maloprodaje. Stoga je prvi korak za bilo koju kategoriju da proizvodi budu uredno predstavljeni i da se cijene jasno komuniciraju. “

Posebno za kategorije s proizvodima koji se brzo prodaju ili s mnogim vrstama i veličinama pakovanja, uvođenje trgovačkih rješenja važno je za dobru organizaciju polica i, prije svega, automatizaciju. “Ovo ne samo da čini atraktivniju prezentaciju, već smanjuje i količinu rada osoblja koje treba obaviti održavanje polica, tako da imaju više vremena za kupce”, kaže Čavić. 

HL Pusher System Next nedavno je instaliran u Edeki u Düsseldorfu.

Nagrađeni najbolji njemački supermarket u 2019. godini, raj za kupovinu od 10.000 kvadratnih metara svakako nudi i široku paletu čokolada. Godine 2020. instaliran je Pusher System Next, stvarajući istaknuti zid od devet metara primamljive čokolade i mnogo bolju preglednost proizvoda izloženih u prodavnici.

Sistem potiskivača, koji ne zahtijeva police, jednostavno gura čokoladu prema rubu – poboljšavajući vidljivost i smanjujući vrijeme održavanja police. Nakon instalacije Next-a, trgovina je zabilježila rast prodaje od 27% za marku čokolade Romy, koja se nalazi na najnižim policama i ranije se prodavala sporije. “Ušteda vremena automatizacijom uvijek je u modi, jer je svako rješenje koje oduzima posao osoblju trgovine uvijek dobrodošlo, ali posebno kada dođe do navale kupaca”, kaže Darko Čavić, “HL Display”, pored Next-a, nudi i širok spektar različitih rješenja za automatizaciju polica.

Prodaja nepakovanih proizvoda

Prema istraživanju koje je proveo britanski trgovački lanac Asda, 80% njihovih kupaca vjeruje da supermarketi moraju igrati ulogu u smanjenju plastike za jednokratnu upotrebu. Stoga se i u drugim evropskim zemljama grickalice poput orašastih plodova sve više prodaju u rinfuznom stanju, a ne u prepakovanim kutijama ili vrećama.

Prozirne posude sa hvatačima  HL Display pomažu u stvaranju vidljivosti i obilja, istovremeno smanjujući vrijeme provedeno na ponovnom skladištenju proizvoda. Prednost masovne prodaje robe je i u tome što omogućava kupcima da odaberu tačnu kombinaciju slatkiša ili grickalica koje bi željeli kupiti, što im omogućava veću kontrolu nad iskustvom kupovine. Ova maloprodajna opcija savršena je za kupce koji žele nabaviti zdravije grickalice, a istovremeno smanjiti otpad od ambalaže. Sa svojim prozirnim samouslužnim posudama, HL nudi niz trgovačkih rješenja koja pomažu stvoriti bolje iskustvo kupovine u kategoriji slatkiša i grickalica. Posude olakšavaju kupcima kupovinu održivih i ekološki svjesnih kupovina.

”Ponosno bih napomenuo da smo posljednjih godina već osvojili tri nagrade za naše samouslužne (gravitacijske) posude. Najnovija nagrada koju smo dobili na jesen 2020. godine je „Najbolji maloprodajni slučaj u Njemačkoj“. Preko 2.500 birača i petočlani žiri glasao je za ukupno 38 slučajeva “, objašnjava Darko Čavić.

HL Display dobio je nagradu za svoje posude u njemačkom maloprodajnom lancu “tegut …” koji trenutno kontinuirano našim posudama oprema stanice za veliku prodaju u brojnim trgovinama kako bi zadovoljio veliko interesovanje potrošača za nezapakovanu hranu. Posude ne samo da pružaju veću vidljivost, već ih kupci mogu koristiti i za kupovinu tačno one količine koja im je potrebna ili žele bez ambalaže. To doprinosi manjem otpadu od ambalaže, jer kupci “tegut …” u tu svrhu mogu donijeti i vlastita pakovanja odnosno kutije.

Još nekoliko primjera: U njemačkom gradu Kulmbach, trgovački lanac “Edeka” otvorio je najveću nepakovanu stanicu u njemačkoj maloprodaji hrane. Tamo možete kupiti nezapakovanu robu kao što su orašasti plodovi, musli, žitarice, tjestenina itd. iz naših samouslužnih (gravitacijskih) posuda. Lanac trgovina “Carrefour” instalirao je HL-ovo rješenje za prodaju bez pakovanja u 347 trgovina u Francuskoj. Kao dio novog koncepta ‘Bio’ za organske proizvode, „Carrefour“ nas je odabrao za partnerstvo s njima kako bismo razvili njihove izložbene programe za orašaste plodove, sjemenke, žitarice i još mnogo toga.

“Globus” Fresh Produce Category Manager rekao je da je nova izložba voća i oraha u maloprodajnom lancu s HL posudama premašila njegova očekivanja. Posude za samoposlugu uspješno su predstavljene u 15 trgovina u Češkoj. „Globus“ je izuzetno zadovoljan odazivom svojih kupaca. Nakon jednog testnog tržišta, „Coop“ Švajcarska instalirao je posude u više od 750 trgovina, stvarajući bolje iskustvo kupovine i primajući pozitivne povratne informacije od kupaca. Trgovac je bio vrlo sretan zbog izvanredne prodaje nakon instalacija.

“To je samo nekoliko primjera, samo da na kraju spomenem najnoviji”, zaključuje Darko Čavić temu rasprodaje, “Proljetos je Interspar u Sloveniji otvorio svoju novu probnu lokaciju po uzoru na „deset novih rasprodaja u Intersparu u Austriji“. Slovenska trgovina Interspar sa HL posudama potiče održivije kupovne navike pomažući kupcima da smanje, ponovo koriste i recikliraju.

Svježe je kralj

Svježe kategorije poput voća i povrća, mesa, ribe, mliječnih proizvoda i pekarskih proizvoda – obično čine do 40% prihoda lanaca prehrambenih proizvoda. Oni su također snažni pokretači prometa u trgovinama i lojalnosti kupaca. Međutim, svježom hranom je uvijek bilo izuzetno složeno upravljati: cijene su nestabilne, proizvodi su kvarljivi i ponekad krhki. A zbog rastuće potražnje potrošača, trgovci na tržište imaju sve širu paletu svježih proizvoda, od kojih mnogi imaju različite zahtjeve za temperaturom i rukovanjem. U svjetlu ovih izazova, mnogi lanci prehrambenih proizvoda bore se da postignu zadovoljavajući nivo marže u svojim svježim odjelima. Stoga lanci prehrambenih proizvoda i specijalizovane prodavnice traže nove načine za privlačenje kupaca, istovremeno smanjujući troškove i otpad.

Maloprodajni krajolik je konkurentniji nego ikad prije, a online trgovina zauzima tržišni udio. Jedna značajna prednost koju fizičke trgovine imaju u odnosu na kupovinu putem interneta je ova: trgovci mogu oduševiti kupce svježom hranom; voćem i povrćem. Kupci radije sami odabiru svoje svježe proizvode i žele dodatno iskustvo vrijedno njihovog vremena i truda. Jer što se tiče voća i povrća, kupci žele dodirnuti, osjetiti, osjetiti miris proizvoda, a čak 76% kupaca kaže da te proizvode žele kupiti u prodajnim objektima. 44% ne kupuje putem interneta, jer ne vjeruje u kvalitet proizvoda.

Visokokvalitetna pozicija i prikaz svježih proizvoda glavni je razlog zašto će kupci odabrati trgovinu s mnogim nadahnutim senzacijama i mirisom. Voće i povrće toliko su kritični da će gotovo četvrtina kupaca preći u drugu trgovinu radi bolje kvalitete, svježine i raznolikosti.

Trgovci su zabrinuti zbog sve veće koncentracije na konkurentnu cijenu, kvalitetu i širok izbor, a sve znači povećane troškove. ”Kao odgovor, udružujemo se s trgovcima na malo da bismo usvojili strategije koje stvaraju diferencijaciju, ali i povećavaju prodaju i smanjuju otpad. Imamo rješenja za sva područja kategorije, od frižidera do zidova, stolova, impulsne, pa čak i komunikacije u trgovini”, kaže Darko Čavić.

Uopćeno govoreći, otprilike jedna trećina ili približno 1,3 milijarde tona sve hrane godišnje se izgubi širom svijeta, uključujući domaćinstva, gastronomiju i maloprodaju – među to spadaju i svježi proizvodi, naravno. Stoga za maloprodaju svježi proizvodi čine oko 16% ukupnog smanjenja u prodavnicama – izazov za dobit i životnu sredinu. „Stoga sada dolazimo do različitih rješenja za prodaju robe za svježi odjel, poput Sigme“, ponosno kaže Darko Čavić.

Sigma je rješenje za trgovce na malo koji žele voće i povrće prodavati u bogatoj, vertikalnoj prezentaciji. Rješenje koje povećava prodaju i smanjuje kvarenje. HL-ova najbrže rastuća inovacija je rashladni sistem polica koji je izrađen od anodiziranog aluminija – materijala koji neće zahrđati ili se ljuštiti. Voće i povrće svih vrsta može se obilno prikazati u modularnim, takozvanim mahunama bez velikog inventara. Otpad hrane značajno se smanjuje i prodaja se povećava za najmanje 10%. Prema istraživanju tržišta Nielsen, šoping  kolica sa voćem i povrćem vrednija su za 50% od prosječnih kolica.

U Njemačkoj je Sigma instalirana u februaru ove godine zajedno s ostalim HL proizvodima u “Edeki” u Braunschweigu. Pored impresivnih vizuala, ima i manje sniženja, a početni rezultati su nadasve pozitivni. Blitva traje normalno samo jedan dan, a sa Sigminim rješenjem to je najmanje četiri dana. Rahla čili papričica također je vrlo osjetljiva, ali sa Sigmom sada zadržava svježinu oko četiri dana duže. Vrlo pažljivo je razmotren razvoj gljiva. Ovdje je Sigma rezultirala povećanjem prodaje od gotovo 17%, dok je istovremeno uštedjela 8% u kvarenju.

Praktičnost

“Ljudi trenutno provode više vremena u kućnom okruženju, ali praktična kupovina je uvijek na prvom mjestu kada je u pitanju kupovina namirnica. To će nam ostati u budućnosti”, uvjeren je Darko Čavić.

Međutim, iako mnogi potrošači sada planiraju jesti kod kuće češće, nisu nužno najstrastveniji u kuhanju. Nedavno istraživanje Acoste pokazalo je da dok potrošači sada češće kuhaju kod kuće, neki to jednostavno ne vole raditi. Za njih je hrana za ponijeti stoga dobrodošla alternativa. HL nudi niz rješenja za pružanje brzih i praktičnih iskustava prilikom kupovine, dok pojednostavljuje održavanje za osoblje trgovina – omogućavajući trgovcima i brendovima da iskoriste puni potencijal u udobnosti i ‘’zajašu’’ talas pogodnosti.

“Naši potisni elementi vrlo su učinkoviti i za praktične proizvode, omogućavajući kupcima da odaberu proizvode na prednjoj strani police, što olakšava praćenje datuma isteka”, kaže Čavić.

Naprimjer, sistem potiskivanja proizvoda Multivo Max s malim održavanjem pojednostavljuje svakodnevno održavanje polica osobljem trgovine. Multivo Max je ladica za potiskivanje za one trgovce koji drže stare police i žele savršeno poravnanje na rubu police, veliku fleksibilnost i fleksibilno korištenje prostora.

“Potpuno novo u našem HL asortimanu su naše klizne ploče koje se mogu koristiti u gotovo bilo kojem asortimanu, čak i za sendviče i slično”, kaže Darko Čavić o novom proširenju asortimana u HL-u. Klizne ploče izrađene su od materijala s malim trenjem. Zahvaljujući gravitacijskoj funkcionalnosti, proizvodi su uvijek poravnati s rubom police i proizvodi su odmah prepoznatljive, što pomaže u izbjegavanju gubitaka u prodaji.