Google traži zamjenu za ‘kolačiće’

Google nastavlja potragu za zamjenom za ‘kolačiće’ koja bi trebala omogućiti kompanijama da kupuju oglasni prostor na temelju pretraživanja korisničkih podatka, ne ugrožavajući privatnost.

Google želi do kraja iduće godine obustaviti korištenje ‘kolačića’ za praćenje u pregledniku Chrome, što bi značilo da kompanije neće moći voditi ‘dnevnik’ o posjetama internetskih stranica.

Kolačići’ su male datoteke koje program za pregledavanje interneta sprema kada korisnik posjeti određenu internetsku stranicu, što joj omogućuje da ga ‘prepozna’ prilikom sljedećeg posjeta i ponudi mu ciljane oglase.

Oglašivači, vlasnici internetskih stranica i skupine za zaštitu privatnosti pobunili su se protiv planirane tranzicije, što je natjeralo regulatore u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugim zemljama da pomno prate Googleove planove.

Kupci i prodavači oglasnog prostora na internetu proučavaju potencijalne zamjene za kolačiće, uključujući mogućnost praćenja korisnika uvjetovanjem pristupa internetskoj stranici podacima o mailu i usvajanje tehnologija koje bi Google, Mozila i ostali mogli ugraditi u svoj softver.

Googleov prvi prijedlog, Federated Learning of Cohorts (FloC), predviđao je grupiranje korisnika u velike ‘korpe’ koje bi algoritmi formirali na temelju posjeta internetskim stranicama u protekloj sedmici.

Oglašivači bi prikazivali oglase u željenoj korpi, ne znajući ko su korisnici ni kakav ih interes veže.

“Tokom prošlogodišnjih testiranja, neki su oglašivači otkrili da je FloC manje učinkovit od kolačića za odabir niše korisnika, a sistem je uključivao i rizik otkrivanja historije pretraživanja pojedinih korisnika”, rekao je direktor Googleovih proizvoda Vinay Goel.

Kompanije u 250 milijardi dolara vrijednom globalnom sektoru internetskog oglašavanja strahuju da će nakon ukidanja kolačića više ovisiti o kupovanju oglasnog prostora Googlea i Facebooka zbog njihovih velikih baza podataka korisnika.

Novi Googleov prijedlog Topics grupira svakog korisnika u najviše 14 korpi od ukupno 350 mogućih ‘korpi’ koje bi definisali inžinjeri, , kao što su fitness i putovanja, i to na temelju trosedmičnog pretraživanja.

Oglašivači bi pri donošenju odluke o prikazivanju oglasa koristili do tri ‘korpe’ po korisniku.

“Pratilo bi se samo pretraživanje na internetskim stranicama koje omogućuju Topics, a korisnici bi mogli otkloniti vezu s temom ili potpuno isključiti tehnologiju, tumači Googleov predstavnik”, dodavši da će testiranje početi za nekoliko mjeseci.

Više o ovoj temi čitajte ovdje.