Pethodna godina je bila godina kontinuirane disrupcije i prilagođavanja za industriju hrane i robe široke potrošnje. Bila je to godina promjenljivih vladinih politika i ekonomskih izazova, lanci snabdijevanja su bili poremećeni, a primijećene su i velike promjene u ponašanju kupaca.
Kriza Covid-19, koja i dalje traje značajno je ubrzala digitalnu transformaciju i preusmjerila brige na održivosti, kako kupaca, tako i kompanija. Kako bi pomogao dobavljačima i retailerima da se snađu u ovim promjenama i naprave planove za ovu godinu, IGD je objavio svoje prognoze za koje očekuje da će oblikovati međunarodno maloprodajno tržište.
Četiri trenda koje IGD predviđa su:
suočavanje s disrupcijom; brza evolucija trgovine; restauracija maloprodaje i povećanje profitabilnosti.
- Suočavanje s disrupcijom
Izgradnja otpornosti
Biznisi su postali gospodari neizvjesnosti u 2021. Očekujemo da će do kraja ove godine, agilnost, fleksibilnost i otpornost ostati kamen temeljac operativnih maloprodajnih strategija, posebno zbog pojave novih varijanti virusa, izazova u lancu snabdijevanja, problema sa radnom snagom i inflacija troškova.
2. Brza evolucija trgovine
Buduća ruta brze isporuke
Segment brze trgovine se brzo razvija i postaje prezasićen. U posljednjih 12 mjeseci na tržištu su se pojavili mnogi igrači koji se bave isključivo tom vrstom poslovanja. Iako to stvara priliku da se dopre do novih kupaca i da se razviju nove misije kupaca, IGD očekuje konsolidaciju na tržištu tokom sljedeće godine.
3.Restauracija maloprodaje
Bolje za planetu i za ljude
Kupci očekuju da će se FMCG industrija rukovoditi ključnim principima održivosti. Trgovci će nastaviti da implementiraju rješenja za svođenje pakovanja, na minimalnu mjeru, posebno za smanenje plastične ambalaže i prehrambenog otpada. Oni će razvijati strategije za smanjenje utjecaja svog poslovanja i lanca snabdijevanja na životnu sredinu.
4.Povećanje profitabilnost
Korištenje tehnologije za povećanje profita
Trgovci će morati da usvoje niz taktika kako bi generisali povećanu frekvenciju kupaca u svojim fizičkim trgovinama na kratki rok. Pored toga, neophodno je da razviju dugoročne strategije za korištenje prostora u svojim fizičkim trgovinama za nove načine. Pet tema koje će oblikovati fizičku trgovinu budućnosti su: uzbudljivo i iskustveno; digitalno omogućeno; visoko efikasno; izvorno ominkanalno i prirodno održivo.