Francuski lanac supermarketa Carrefour zamrzava cijene za 100 svakodnevnih proizvoda, od sardina u konzervi do riže i tečnosti za pranje posuđa, saopštila je kompanija u ponedeljak, pridruživši se drugim kompanijama koje žele da pomognu potrošačima da se izbore sa rastućom inflacijom.
Ovaj potez je uslijedio nakon pritiska vlade predsjednika Emmanuela Macrona, koji je pozvao kompanije da učine šta mogu kako bi podržale kupce u teškim vremenima.
Carrefour je rekao da će zamrznuti cijene do 30. novembra za čitav niz proizvoda, od hrane do medicinskih proizvoda i odjeće.
Usred rastuće inflacije, drugi trgovci su takođe usmjerili sopstvene reklamne kampanje ka zabrinutosti potrošača zbog sve većih troškova života.
U maju je francuska grupa supermarketa Leclerc zamrznula cijene 120 namirnica koje se najviše kupuju do jula, dok su u aprilu britanski supermarketi Asda i Morrisons rekli da će sniziti cijene osnovnih proizvoda.
Podaci objavljeni ovog mjeseca pokazali su da je inflacija u Francuskoj porasla na 6,8% u julu, što je najviše otkako je Francuska počela da koristi metodologiju Evropske unije za računanje podataka početkom 1990-ih.
Inflacija je naglo porasla širom svijeta nakon ruske invazije na Ukrajinu, što je dovelo do povećanja cijena energenata i namirnica, koje su već bile pod pritiskom tokom pandemije COVID-19.